Hop til indhold

Han valgte sine historier med omhu...


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg ahr ikke læst alle indlægene!

Men en af de ting som gør mig ked af det, er at man ud fra sine oplevelser i en enkelt klub konkluderer at DcH er gammeldags og trænerne er uduelige!

Sådan er det IKKE der findes rigtig mange rigtig gode trænere i DcH

Tag ud og se på stedet før du starter snak med trænerne og med hundeførere, bestem dig så!

 

Så SKULLE du måske alligevel have læst hele denne lange tråd for det er langt fra det, der er blevet sagt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 99
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

OK, så ved "folk" nu at det er en mulighed :-)

 

Måske skulle du så lige definere hvad "familiehund" indebærer...

 

Det har det altid været. Man kan jo bare spørge, som Aslan også har gjort, og jeg er, som jeg skrev, igang med at finde et par arrangementer der kunne være af interesse for en som Aslan der i forhold til mine bekendtskaber har en lidt "forkert" hund, og dermed også et lidt andet interesseområde.

 

Min "fordom" hvad dig angår går på at du konstant distancerer dig fra dine meddebattører og giver et indtryk af, at de ikke er seriøse nok, ikke gode nok til at finde f.eks. dygtige trænere, samtidig med at du så ikke vil være behjælpelig med at sprede din viden om disse træneres tilholdssteder.

Det er min eneste fordom, som du har dine om - skal vi sige adfærdsbehandlere...

Hvad jeg skam også gør, når trænerne og deres træning har relevans/kunne have interesse for en bruger.

Som skrevet er der ikke meget formål i at henvise til en jagthundetræner/jagttræningssted, hvor man forventer ambitioner om placeringer og prøver eller bare lidt mere end almindeligt "gode" jagthunde i praktisk brug, når brugeren herinde ikke ønsker andet end en almindeligt velfungerende familiehund.

 

Sidstnævnte tages "næsten" for givet af førstnævnte, og er tilnærmelsesvis en forudsætning for samme.

 

Min fordom, når nu du har beskrevet din om mig, er at adfærdsbehandlere (generelt) griber enhver chance for at symptomatisere og komplicere omgangen og håndteringen af hunde.

Dette ofte med resultatet at almindelige hundeejere begynder at se problemstillinger der ikke er tilstede, og ofte endda med en "fordummende" effekt såvel som en fejlagtig tilgang til "amatørernes" verden.

 

Jeg har på intet tidspunkt som du skrevet om dig/andre at der ikke bliver brugt sund fornuft og de andre prædikater du hæfter på folk herinde.

Næh. Tilgengæld hæfter du andre prædikater på mig.

Jeg hæfter heller ikek noget på nogen, men skriver i generelle termer og om egne observationer/tanker om hvordan udviklingen er.

Om "folk" føler sig stødt af det, kan i så fald kun skyldes at noget af det rammer plet.

Andre gange sker det som skete med Hailey i denne tråd, at hun gav mig ret i at hun VAR en af de ukompetente, men dog, så snart muligheden var der, ændrede metoder og tilgangene til tingene, så det hele blev mere tidssvarende og til det bedre.

Altså nåede "vi" til en konklusion baseret på de 3-4 posters debat, at det er den enkelte træner der sætter standarden, og ikke klubben som helhed, altsammen i god ro og orden, og med forståelse for hinandens skrevne ord.

 

Altså læser man selv arrogance og nedladenhed ind i indlæggende. De stammer ikke fra mit hovede af.

 

Hvis du opfatter mig som arrogant, kan jeg forsikre dig for, at det ikke er min hensigt at være arrogant eller at nedgøre andre og at jeg beklager hvis du eller andre føler jer nedgjort af mig!

Det gør jeg ret ofte.

Men jeg vil da ved samme lejlighed følge dit eksempel og beklage hvis andre har fået den samme opfattelse af mig. Det er ikke min hensigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har det altid været. Man kan jo bare spørge, som Aslan også har gjort, og jeg er, som jeg skrev, igang med at finde et par arrangementer der kunne være af interesse for en som Aslan der i forhold til mine bekendtskaber har en lidt "forkert" hund, og dermed også et lidt andet interesseområde.

 

Godt så

 

Hvad jeg skam også gør, når trænerne og deres træning har relevans/kunne have interesse for en bruger.

Som skrevet er der ikke meget formål i at henvise til en jagthundetræner/jagttræningssted, hvor man forventer ambitioner om placeringer og prøver eller bare lidt mere end almindeligt "gode" jagthunde i praktisk brug, når brugeren herinde ikke ønsker andet end en almindeligt velfungerende familiehund.

 

Sidstnævnte tages "næsten" for givet af førstnævnte, og er tilnærmelsesvis en forudsætning for samme.

 

Jeg forstår.. Så synes jeg stadig bare det er lidt nemt at henvise til de mange dygtige instruktører rundt omkring, hvis de kræver et vist ambitionsniveau indenfor en specialitet!

 

Min fordom, når nu du har beskrevet din om mig, er at adfærdsbehandlere (generelt) griber enhver chance for at symptomatisere og komplicere omgangen og håndteringen af hunde.

 

Det havde jeg fanget :lol:

 

Dette ofte med resultatet at almindelige hundeejere begynder at se problemstillinger der ikke er tilstede, og ofte endda med en "fordummende" effekt såvel som en fejlagtig tilgang til "amatørernes" verden.

 

Hvilket du må have masser af erfaring med siden du kan generalisere

 

 

Næh. Tilgengæld hæfter du andre prædikater på mig.

Jeg hæfter heller ikek noget på nogen, men skriver i generelle termer og om egne observationer/tanker om hvordan udviklingen er.

Om "folk" føler sig stødt af det, kan i så fald kun skyldes at noget af det rammer plet.

 

Det er jeg ikke enig i.

Jeg føler mig som person ikke ramt af dine kommentarer, men opfatter de simpelthen som ubehøvlet, uopdragent eller hvad du vil bruge af begreber.

Hvis man vil ind i en debat, kan det være et godt træk lige at stikke en finger i jorden i stedet for at kritisere andres holdning/tilgang til tingene.

 

Andre gange sker det som skete med Hailey i denne tråd, at hun gav mig ret i at hun VAR en af de ukompetente, men dog, så snart muligheden var der, ændrede metoder og tilgangene til tingene, så det hele blev mere tidssvarende og til det bedre.

 

Vi er vel allesammen inkonpetente i et eller andet omgang når vistarter som hundeejere. Vi lærer hen ad vejen, lige som vi lærer at være forældre mwen svi er det, ægtemand/kone mens vi er det og sådan skal det vel også være.

Ingen kan være superkompetente på alle områder af det at være hundeejer fra starten af. Efter min mening.

 

Altså nåede "vi" til en konklusion baseret på de 3-4 posters debat, at det er den enkelte træner der sætter standarden, og ikke klubben som helhed, altsammen i god ro og orden, og med forståelse for hinandens skrevne ord.

 

Ja, dejligt :-D

 

Altså læser man selv arrogance og nedladenhed ind i indlæggende. De stammer ikke fra mit hovede af.

 

Dejligt at vide, du ikke anser dine meddebattører som ringere hundeejer end du selv er. Så er den misforståelse opklaret

 

Det gør jeg ret ofte.

Men jeg vil da ved samme lejlighed følge dit eksempel og beklage hvis andre har fået den samme opfattelse af mig. Det er ikke min hensigt

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår.. Så synes jeg stadig bare det er lidt nemt at henvise til de mange dygtige instruktører rundt omkring, hvis de kræver et vist ambitionsniveau indenfor en specialitet!

Vel ikke nemmere end at henvise til: "en dygtig adfærdsbehandler"?

 

Som skrevet er jeg ved at kigge lidt efter "noget passende" at vise Aslan. Noget som IKKE kræver et højere ambitionsniveau indenfor en specialitet.....på Fyn endda.

 

Havde Aslan haft en ambition indenfor retrievere, og bedre endnu været bosiddende i varde-egnen eller et sted i østjylland eller nordjylland, havde jeg haft et par steder/arrangementer jeg uden tøven kunne slæbe Aslan med ud til.

 

Som allerede skrevet skal det passe til behovet og mulighederne, ellers er det formålsløst.

 

Det havde jeg fanget :lol:

Ja. Den er ikke svær at undgå :blink:

 

 

Hvilket du må have masser af erfaring med siden du kan generalisere

Nøhhh.... Bare mine tanker gjort på baggrund af hvad jeg kan se, læse, høre og opleve rundt omkring.

 

 

Vi er vel allesammen inkonpetente i et eller andet omgang når vistarter som hundeejere. Vi lærer hen ad vejen, lige som vi lærer at være forældre mwen svi er det, ægtemand/kone mens vi er det og sådan skal det vel også være.

Ingen kan være superkompetente på alle områder af det at være hundeejer fra starten af. Efter min mening.

Helt enig.

 

Dejligt at vide, du ikke anser dine meddebattører som ringere hundeejer end du selv er. Så er den misforståelse opklaret

Har nu skrevet mange steder efterhånden om fejl jeg har begået, og endda om de fejl jeg med stor sandsynlighed komme til at begå med en ny hund, nye metoder og nye mål. (når den tid kommer igen)

Og spørger man direkte ind til fejl jeg har begået, og hvad det har betydet, så fortæller jeg gerne om det. Selvom de kun gør sig gældende for de hunde jeg har haft inde på livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel ikke nemmere end at henvise til: "en dygtig adfærdsbehandler"?

 

Hvis vi skal blive ved: Jo, for jeg kan og vil gerne henvise til disse med navn og tlfnr. :-D

 

 

Som skrevet er jeg ved at kigge lidt efter "noget passende" at vise Aslan. Noget som IKKE kræver et højere ambitionsniveau indenfor en specialitet.....på Fyn endda.

 

Havde Aslan haft en ambition indenfor retrievere, og bedre endnu været bosiddende i varde-egnen eller et sted i østjylland eller nordjylland, havde jeg haft et par steder/arrangementer jeg uden tøven kunne slæbe Aslan med ud til.

 

Som allerede skrevet skal det passe til behovet og mulighederne, ellers er det formålsløst.

 

Fint, skal vi lukke og slukke her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ahr ikke læst alle indlægene!

Men en af de ting som gør mig ked af det, er at man ud fra sine oplevelser i en enkelt klub konkluderer at DcH er gammeldags og trænerne er uduelige!

Sådan er det IKKE der findes rigtig mange rigtig gode trænere i DcH

Tag ud og se på stedet før du starter snak med trænerne og med hundeførere, bestem dig så!

 

Ja hvis det så VAR en enkelt. Jeg har været lidt rundt, DCH er jo ikke så glade for at fortælle om dem selv på nettet, og jeg må indrømme jeg blev skuffet. Nu overvejer jeg så at køre ud til den afdeling jeg var med i for mange år siden.

Og så undrer det mig stadig at efteruddannelse ikke er et must. Man efteruddanner efterhånden alle steder. Holdene er mange steder for store, og træningen bliver kedelig.

Så hellere betale ved en privat som kører små hold. Her skal man som andre steder se sig for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg læst tråden og må indrømme at jeg igen sad og tænkte (som altid når talen falder på DcH) at jeg stadig er glad for at jeg ikke har taget træneruddannelsen, selv om jeg i en hel del år er blevet opfordret til det.

 

Tænk sig at skulle sidde her og faktisk få en fornemmelse af at man var hård, gammeldags og overhovedet ikke kompetent til at træne hund :megaked:

 

Jeg ved godt at der senere i tråden bliver smidt lidt olie på vandet og glattet lidt ud, men jeg mener der til tider dømmes lidt hårdt og hurtigt herinde i denne typer tråde.

 

I hver eneste tråd der oprettes kommer folk med deres gode ide om hvor folk skal gå til træning. Min kommentar til disse tråde er hver eneste gang: Tag ud og kig og få en snak med de forskellige og det er uanset om navnet er DcH, DKK, Schæferhundeklubben, PH eller anden specialforening.

 

Standarden variere uanset hvad klubben hedder og det gør det også inde for flokken af trænere i den enkelte klub.

 

Og så vil jeg tillade mig at sige at fordi man har været i 2-4 forskellige klubber syntes jeg ikke man kan tillade sig at nedgører hele DcH som jeg faktisk syntes der er et par stykker der gør.

 

Lort og Lagkage findes alle steder. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hovsa - Til Aslan :oops:

 

Jeg syntes at uanset hvor indspist i finder bestyrelsen at i har "pligt" til at oplyse dem om jeres oplevelser - det er jo ikke sikkert de ved hvad der sker på alle holdene.

 

Selv sidder jeg i bestyrelsen hos DcH og eftersom vi hvert år ender op med 200 medlemmer (+ ofte) så er det jo svært helt præcist at vide hvad der sker over det hele, hele tiden. Og hvis dem der er utilfredse (uanset grunden) ikke siger noget, så kan der ikke ændres på forholdene.

 

Desuden vil jeg ønske jer alt muligt held og lykke i jagten på et nyt træningssted :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg læst tråden og må indrømme at jeg igen sad og tænkte (som altid når talen falder på DcH) at jeg stadig er glad for at jeg ikke har taget træneruddannelsen, selv om jeg i en hel del år er blevet opfordret til det.

 

Tænk sig at skulle sidde her og faktisk få en fornemmelse af at man var hård, gammeldags og overhovedet ikke kompetent til at træne hund :megaked:

 

Jeg ved godt at der senere i tråden bliver smidt lidt olie på vandet og glattet lidt ud, men jeg mener der til tider dømmes lidt hårdt og hurtigt herinde i denne typer tråde.

 

:-D

 

Jeg er slet ikke med her.

 

Har lige læst hele tråden igennem på en gang for at være sikker på at jeg huskede rigtigt.

 

Det gjorde jeg så, og jeg kan med min bedste vilje ikke se at DcH's trænerstab generelt bliver vurderet med pil nedad.

 

Nogle har oplevet noget skidt, men de skriver ikke at DcH generelt har dårlige trænere.

 

Nogle anvender ordet "ofte", men det er stadig ikke en generalisering

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt synes jeg det er forkert at hænge en træner i en navngiven DCH afd. ud på et offentligt forum. Vi hører trods alt kun den ene part.

 

Ligeledes synes jeg også tråden med " Tåbeligt kvindemenneske" burde have været formuleret anderledes.

Man dømmer en træner/adfærdsbehandler udfra et kort videoklip.

Den pågældende har ikke en chance for at forklare sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er slet ikke med her.

 

Har lige læst hele tråden igennem på en gang for at være sikker på at jeg huskede rigtigt.

 

Det gjorde jeg så, og jeg kan med min bedste vilje ikke se at DcH's trænerstab generelt bliver vurderet med pil nedad.

 

Nogle har oplevet noget skidt, men de skriver ikke at DcH generelt har dårlige trænere.

 

Nogle anvender ordet "ofte", men det er stadig ikke en generalisering

 

Som sagt så skriver jeg også at der senere bliver kastet en smule olie på vandene :-D men jeg syntes, at der sker det jeg ofte syntes der sker i tråde hvor DcH er indblandet - at de bliver fremstillet som nogle slemme nogle - og ja, jeg er nok en smule "nærtagende" i denne sammenhæng - så I bund og grund fortæller jeg blot hvordan jeg læser det der er skrevet.

 

ja deter desværre ofte standarden i DCH. Det er ligesom om at fordi folk arbejder frivilligt, behøver de ikke være kompetente.

I DCH Odder er der nogle ret forfærdelige lydighedstrænere, og et par okay. Jeg gik til agility, og agility trænerne var super! Men jeg var derude et par dage hvor der var lydighed, og det var lige så jeg kogte indeni... ikke særlig produktivt.

 

Det sker desværre mange steder. Den DCH afdeling vi gik i var ikke god, der kom en der var lidte mere end de andre. Hun fik sat lidt skik på trænerne, men der var bare så meget andet der stadig var skidt. Har været omkring og se på træning , jeg synes ikke om det jeg så.

Jeg siger ikke alle DCH afdelinger er underlige, men desværre er der stadig mange steder der går "gamle" trænere rundt.

 

Jeg må desværre give dig ret i det markerede. Jeg HAR GÅET i 2 forskellige afdelinger af DcH, og bløde metoder var et fremmedord begge steder :evil:

Hvis ikke hunden gjorde som der blev sagt, så skulle den bare have et hak i halsbåndet (kæde var obligatorisk). Hvis hunden knurrede eller viste tænder, så skulle man promte lægge hunden ned på ryggen, nidstirre og knurre af den.

 

Meget af Hailey's adfærd overfor fremmede hanhunde kan jeg takke DcH for!....og min uvidenhed om hundeadfærd/sprog (for 7 år siden)

 

Jeg håber I gør det, ikke for at lave bøvl for disse trænere, men fordi de har så stor indflydelse på en masse hundeejere og hunde.

 

Der findes masser af superdygtige DcH trænere, det er bare ikke til at vide hvor de er på forhånd og i en enkelt lokalforening kan der være et blandet mix af super og dårlige trænere :(

 

Hvis dette er de indlæg man bliver mødt af på aller først side i en tråd, så syntes jeg det for mig ser skidt ud, samt sender nogle "forkerte signaler".

 

Og du behøver skam heller ikke føle dig "ramt" af mit indlæg, da du er en af dem der med mine øjne kaster olie på vandene :-D

 

Personligt har jeg da også oplevet skidt i nogle DcH-afdelinger, men derfor generalisere jeg ikke. Jeg har også oplevet mere lort end lagkage i en specialklub, men dette betyder stadig ikke at jeg ville omtale pågældende klub i negative toner, hvem ved måske det kun var den ene person det var galt med, måske er der skiftet ud i staben af trænere siden jeg var der for nogle år siden osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt synes jeg det er forkert at hænge en træner i en navngiven DCH afd. ud på et offentligt forum. Vi hører trods alt kun den ene part.

 

 

 

Jeg syntes Arbejdsministeriet har et fjols til overhoved i deres lille gruppe.

De tvinger arbejdsløse til at søge 4 jobs, og giver virksomhederne unødvendigarbejde!

 

Og det må han, ligesom DCH Ringe -gerne komme ind og fortælle sin side af :blink:

Hvorfor skulle jeg dog ikke have lov til at fortælle om hvordan tingene kan blive gjort i DCH?

 

Så hvis du havde en riiiiiiiiigtiiiiiiiiiiiig dårlig oplevelse ved en dyrelæge, som ikke rense efter sig, og påførte dig og din hund psykiske mén osv osv osv (overdrivelse fremmer forståelsen)

 

Så ville du ikke nævne navnet?

For det er jo ikke fair, at du ud fa din oplevelse, hænger den givne dyrelæge ud?

 

Eller er det noget HELT andet?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt synes jeg det er forkert at hænge en træner i en navngiven DCH afd. ud på et offentligt forum. Vi hører trods alt kun den ene part.

 

Ligeledes synes jeg også tråden med " Tåbeligt kvindemenneske" burde have været formuleret anderledes.

Man dømmer en træner/adfærdsbehandler udfra et kort videoklip.

Den pågældende har ikke en chance for at forklare sig.

 

Du har fuldstændigt ret i at jeg har vurderet omtalte træner/adfærdsbehandler, og ja i første gang ud fra et enkelt klip på 5 - 7 minutter.

Jeg syntes det hun foretog sig var tåbeligt og efter at have set yderligere 4 klip af 5 - 7 minutters varighed af andre problemstillinger, synes jeg det stadig, ja faktisk endnu mere.

 

Med hensyn til at hun ikke kan forklare sig, så har du igen ret..

Hvad mener du hun kan forklare sig med som retfærdiggør den behandling hun giver hundene?

 

Det er symptombehandling og det vil jeg gerne advare imod.

Det kunne jeg naturligvis godt have gjort med en anden overskrift og med andre ord, men jeg kan stå inde for hvad jeg skrev.

 

Hun begik fysisk overgreb på en hund, kastede noget på og efter samme og andre hunde, tilførte en hund et stort ubehag mens den var optaget af en anden hund, hvilket kuede hunden i øjeblikket, men vil have den effekt at den efterfølgende højst sandsynligt projicerer negativiteten den følte ved ubehaget over på denne eller andre hunde.

 

Det er tåbeligt i mine øjne og med til at forværre et af hundens "problemer" hvoraf det ene snarere var hyrdning end decideret jagt.

 

Al den træning jeg indtil nu har set hende dirigere har været simpel kontroltræning - altså kontrol af hunden uanset dens baggrund for adfærden.

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt så skriver jeg også at der senere bliver kastet en smule olie på vandene :-D men jeg syntes, at der sker det jeg ofte syntes der sker i tråde hvor DcH er indblandet - at de bliver fremstillet som nogle slemme nogle - og ja, jeg er nok en smule "nærtagende" i denne sammenhæng - så I bund og grund fortæller jeg blot hvordan jeg læser det der er skrevet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvis dette er de indlæg man bliver mødt af på aller først side i en tråd, så syntes jeg det for mig ser skidt ud, samt sender nogle "forkerte signaler".

 

Og du behøver skam heller ikke føle dig "ramt" af mit indlæg, da du er en af dem der med mine øjne kaster olie på vandene :-D

 

Personligt har jeg da også oplevet skidt i nogle DcH-afdelinger, men derfor generalisere jeg ikke. Jeg har også oplevet mere lort end lagkage i en specialklub, men dette betyder stadig ikke at jeg ville omtale pågældende klub i negative toner, hvem ved måske det kun var den ene person det var galt med, måske er der skiftet ud i staben af trænere siden jeg var der for nogle år siden osv.

 

Tjah... Jeg kan stadig ikke se at der generaliseres, men sådan er vi så forskellige.

 

Jeg føler mig generelt ikke ramt på ømme punkter her på hunde forum og da heller ikke i denne tråd.

 

Jeg har ikke skrevet andet end det jeg kan stå inde for - også overfor diverse lokalforeninger i DcH, som jeg iøvrigt selv er medlem af :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes Arbejdsministeriet har et fjols til overhoved i deres lille gruppe.

De tvinger arbejdsløse til at søge 4 jobs, og giver virksomhederne unødvendigarbejde!

Nej de gør ikke. Men fagforeningerne og arbejdsformidlingerne gør det på baggrund af en fejltolkning af ministerens ord i et interview.

Noget han iøvrigt selv har sagt var en fejltolkning, og at der IKKE er et antal på hvornår man er aktivt jobsøgende.

 

Så hvis du havde en riiiiiiiiigtiiiiiiiiiiiig dårlig oplevelse ved en dyrelæge, som ikke rense efter sig, og påførte dig og din hund psykiske mén osv osv osv (overdrivelse fremmer forståelsen)

 

Så ville du ikke nævne navnet?

For det er jo ikke fair, at du ud fa din oplevelse, hænger den givne dyrelæge ud?

 

Eller er det noget HELT andet?

Det ville være udhængning, og er faktisk ulovligt.

 

Forskel er der også, eftersom ministeriet er en del af offentligheden, og pr. automatik er i offentlighedens søgelys.

 

Det er dyrlæger og trænere reelt ikke, selvom også de ikke kan se sig helt fri for det, må man kunne forvente at de blev informeret om at de blev diskuteret på et offentligt forum, for derved at give dem mulighed for at give deres side af sagen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Internettet et et sted, hvor hvem som helst kan hænge enhver ud, der har en anden mening.

 

Aslans mor her en opfattelse af DCH Ringe, andre har gode oplevelser.

Jeg mødte personligt et par af Ringes trænere på et trænerkursus, hvor jeg lagde hund til. De var yders kompetente.

 

Hvem der er den dygtigste adfærdsbehandler "Det tåbelige kvindemenneske" eller Ninjamor, kan jeg ikke udtale mig om. Forhåbentlig får jeg ikke brug for nogen af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem der er den dygtigste adfærdsbehandler "Det tåbelige kvindemenneske" eller Ninjamor, kan jeg ikke udtale mig om. Forhåbentlig får jeg ikke brug for nogen af dem.

 

Dette er ikke en konkurrence om hvem der er dygtigst, så hvor vil du hen med den kommentar?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah... Jeg kan stadig ikke se at der generaliseres, men sådan er vi så forskellige.

 

Jeg føler mig generelt ikke ramt på ømme punkter her på hunde forum og da heller ikke i denne tråd.

 

Jeg har ikke skrevet andet end det jeg kan stå inde for - også overfor diverse lokalforeninger i DcH, som jeg iøvrigt selv er medlem af :-)

 

Det gør heller ikke noget, at du ikke kan se det :blink: som sagt skrev jeg blot den måde jeg opfattede det på.

 

Samtidig tænker jeg også over hvis der er en ny profil, ny hundeejer eller en der læser med fra sidelinjen, men ikke har profil her - hvilken film kører der i deres hoved når de er færdige med side 1 :confused: Jeg tror den filmstrimmel de ser er:

Hvis du møder et DcH-skilt så løb hurtigst muligt den modsatte vej (sammen med din hund), idet DcH er fyldt med gammeldags og udulige træner der ikke kan kende en hund fra en vandhane (en lille overdrivelse, men blot for at pointere ;-)).

 

Og det syntes jeg er synd, da der findes (som du selv skriver også) masser af gode DcH-trænere ude omkring i landet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det er hermed ulovligt at fortælle ens historier om en given person, sted eller andet?

 

Puha lad os endelig ikke dele erfaringer :roll: eller historier :!:

 

 

Hvis det er med navns nævnelse, eller med offentliggørelse af informationer der direkte giver mulighed for at identificere enkeltindivider, og "historierne" er negativ omtale, så ja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er med navns nævnelse, eller med offentliggørelse af informationer der direkte giver mulighed for at identificere enkeltindivider, og "historierne" er negativ omtale, så ja.

 

ai men altså! (fik lige 3 nye grå hår!)

 

Q spørger om erfaringer med A.

 

Nogen skriver gode ting.

 

MEN, person Z har dårlige erfaringer med A, men må ikke skrive dårlige ting om andre da dette er ulovligt :???:

 

Z overholde denne lov, og Q ender op død, myrdet og begravet.

(igen overdrivelse fremmer forståelsen)

 

Ja ja du har ikke fast sat loven det ved jeg godt!

 

 

Ville jeg gøre det igen?

Ja det ville jeg.

Jeg hænger ikke hele DCH ud, jeg pointere blot at nogle trænere i DCH Ringe, ej nævnt med navn - har deres egne upædagogiske måde at håndtere tingene på!

Og kommer med eksempler på dette.

 

At der så er MANGE der har haft problemer med DCH og ytre sig om dette, er jeg ikke herre over (havde nu heller ikke planlagt at en del havde haft problemer med DCH).

Link til indlæg
Del på andre sites

ai men altså! (fik lige 3 nye grå hår!)

 

Q spørger om erfaringer med A.

 

Nogen skriver gode ting.

 

MEN, person Z har dårlige erfaringer med A, men må ikke skrive dårlige ting om andre da dette er ulovligt :???:

 

Z overholde denne lov, og Q ender op død, myrdet og begravet.

(igen overdrivelse fremmer forståelsen)

 

Ja ja du har ikke fast sat loven det ved jeg godt!

 

Nej.

 

 

Men hvis du starter en tråd med ordlyden:

 

Hold kæft xx er en spade. H*n tæver og sparker alle hunde h*n har i træning, og jeg har hørt at h*n sågar gør det samme med........ og så fremdeles.

 

Altså en tråd med specifik negativ omtale af specifikke personer der på baggrund af de informationer givet i tråden kan identificeres, så er det reelt ulovligt.

 

Og det med god grund.!

(Jeg betragter dog ikek denne tråd som værende problematisk i dén retning ;-) )

 

 

Jeg vil på baggrund af at du endda ville gøre det igen, spørge om du har ladet den pågældende træner vide at h*n diskuteres herinde, så personen kan komme til genmæle såfremt denne ønsker det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør heller ikke noget, at du ikke kan se det :blink: som sagt skrev jeg blot den måde jeg opfattede det på.

 

All rightie then :-)

 

Samtidig tænker jeg også over hvis der er en ny profil, ny hundeejer eller en der læser med fra sidelinjen, men ikke har profil her - hvilken film kører der i deres hoved når de er færdige med side 1 :confused: Jeg tror den filmstrimmel de ser er:

Hvis du møder et DcH-skilt så løb hurtigst muligt den modsatte vej (sammen med din hund), idet DcH er fyldt med gammeldags og udulige træner der ikke kan kende en hund fra en vandhane (en lille overdrivelse, men blot for at pointere ;-)).

 

Arh mon dog, men OK, det er så din mening

 

Og det syntes jeg er synd, da der findes (som du selv skriver også) masser af gode DcH-trænere ude omkring i landet

 

Nemlig og en del af dem har jeg som ledere på DcH's ungdomslejr, heriblandt netop et medlem fra Ringe, hvis jeg må være så flabet at fortælle det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...