Hop til indhold

Alene hjemme og ikke besørge


Martinlarsen
 Share

Recommended Posts

Hej

Vi har 2 dejlige Kleiner munsterlænder hanner på 23 uger,  det meste af tiden er de renlige, også om natten, problemet er at hvis de er alene om dagen i mere end ca 4 timer, så tisser de på gulvet, og det er selv om vi har gået en lang tur med dem inden, hvor de har fået besørget i rigelige mængder, i dag har de været alene hjemme i 7 timer og der var 3 pytter da vi kom hjem. Vores udfordringen er fra om en uges tid skal det være alene 8,5 timer på 3 hverdage.. er der nogle der har en god ide til hvad vi kan gøre for at (pottetræne) det 2 vovser.. på forhånd tak for svar

Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, Martinlarsen skrev:

Jep, 8 uger og 4 dage, de bliver luftet 25 minutter i hundeskoven inden, så den side af sagen burde være ok

hundeskoven kan godt være for meget hvis ikke i slutter af et roligt sted hvor de har ro på. De skal have ro til at få gjort sig færdige (Så det hele ikke ender i tant og fjas) og så er det bare så vigtigt at de får kørt hovedet trætte og ikke efterlades imens de er godt oppe og køre.

Men nogle gange tager det bare tid før de er renlige

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi plejer at stå op kl 620, hvor det bliver fodret, kl 645 kører vi i hundeskoven som ligger 3 minutter s kørsel væk, her er ikke et øje på dette tidspunkt, her får det løbert og snusedet og besørgede i rigelige mængder,, kl 720 kører vi så hjem hvor de bliver lukket ind i huset og vi kører på arbejde,, ved ikke om der er noget i rækkefølgen der bør justers eller ændres

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Som udgangspunkt er der jo stor forskel på, hvor længe en hvalp kan holde sig, men 8.5 timer tænker jeg er lang tid. Hende af min kan holde sig i 6.5 timer på en arb. dag men så går vi også ud med det samme jeg kommer hjem ;-). Til gengæld er vi oppe en gang hver nat ;-) .

Jeg står op to timer før vi kører om morgenen og hun er både ude og tisse når vi står op og lige inden vi går. Hun får sin morgenmad spredt på græsplænen, da det gør hende træt.

Jeg oplever at der ikke må være nogen distraktioner for ellers kan hun ikke koncentrere sig om at tisse .m.m.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

selvom mine hunde har fået en LANG tur, skal/kan de altså sagtens tisse ca en time senere, da de jo ofte drikker når de kommer hjem?  Læg jeres morgentur en halv time tidligere, så hundene kan falde til ro, og blive lukket en hurtig tur i haven for at tisse af inden i kører.   Men over 8 timer er altså stadig meget lang tid. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...