Hop til indhold

Plejefamilie; hvad er bedst for min hund?


Awi24
 Share

Recommended Posts

Jeg kan af personlige årsager pt. ikke have min højtelskede hund hos mig, og derfor har jeg nogen kærlige familiemedlemmer og venner, som har tilbudt at passe hende på ubestemt tid - dog max. i 12 måneder.
Jeg er bosat i hovedstaden, og jeg vil beskrive min hund som værende meget social, menneskeglad og meget tilpasningsdygtig, hun er en Chihuahua bl. på 4 år.
Jeg står nu mellem valget af to lige gode steder hun kan være i pleje, men - jeg er kommet i tvivl om, hvad der er bedst ene og alene for min lille hund!

1. Hun kommer til et fantastisk hjem i Århus, hvor jeg ikke har mulighed for at se hende så ofte, men derved bliver hun ikke så ofte konfronteret med savnet til mig. 

2. Hun bliver på sjælland i et fantastisk hjem, hvor jeg oftere kan besøge hende og derved bibeholde min relation til hende, da jeg jo skal have hende retur igen en skønne dag. 

Men vil det være synd for min hund, at se mig i weekenderne og så forsvinder jeg igen? Eller er det bedre for hende, at hun ikke bliver konfronteret med duften og synet af mig - indtil jeg kan hente hende hjem permanent igen? 

Jeg, personligt vil super gerne have mulighed for at se hende SÅ OFTE det lader sig gøre - men jeg kan ikke være egoistisk her - for jeg må tænke udelukkende på min hunds ve og vel - Så alle derude, hvad vil være bedst for min højtelskede vovse? 

Håber der er nogle erfaringer og gode råd og tanker derude

Med venlig hilsen 

En trist og forvirret hundemor 
 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer nok til at lyde lidt hårdt det jeg vil skrive - men jeg tænker udelukkende på hunden.

Jeg mener ikke det er en god ide at din hund konfronteres med dine besøg i weekender og så skal afskilles fra dig igen.

Jeg ville derfor klart vælge Aarhus muligheden. Eller simpel hen en omplacering hvis din familie/venner ikke kan/vil give hunden et blivende hjem efter 1 år. Hunden bør blive hvor den kommer hen, da jeg ærlig talt syntes det er synd hun så skal tilbage til dig igen - herunder starte forfra - nyt hjem mv.

 Hunde har brug for trygge rammer - en stabil hverdag og jo ældre de bliver jo sværere vil de have for at vænne sig til nye ting.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...