Hop til indhold

Bekymret ejer efter en lukket livmoderbetændelse


Line408e
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen, jeg er en lidt bekymret hundeejer, som kan mærke, at jeg har behov for, at høre nogle andre hundeejeres erfaringer! 

Min lille pomeranian hund Molly på 7 år, fik konstateret lukket livmoderbetændelse og blev straks lagt i narkose og fik fjernet livmoderen. Det er nu en dag siden, og hun sover self meget. Det der bekymre mig, er at hun kaster op en times tid efter indtagelse af føde. Samt at hun ikke rigtig har nogle appetit. Jeg har snakket med dyrlægen, som har beroliget mig lidt og sagt, at det er ganske normalt efter en narkose. Molly er på penicillin og smertestillende nu, og skal være det de næste 5 dage. 

Jeg ville rigtig gerne læse nogle erfaringer fra jer brugere herinde, der har været igennem samme smører med livemoderbetændelse. Hvordan er det gået med jeres hund efter operationen? :) 

kærlige hilsner! 

Redigeret af Line408e
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke erfaring med livmoderbetændelse - men dog med operationer og narkose. Jo længere tid en hund er i narkose - jo længere tid kan det tage for kroppen at komme sig bagefter. Alle hunde er forskellige - men ved større indgreb kan der gå nogle dage.

Jeg tænker din hund reagerer på selve narkosen - at hun er træt og at hun har ondt med kvalme og derfor ikke rigtig vil spise. 

Nu ved jeg ikke hvad du giver af mad - men jeg vil anbefale at hun ikke får nogen former for tørfoder de næste dage (hvis du bruger det) Giv hende skånekost i form af kylling/fisk med ris eller pasta.  og flere måltider fordelt over dagen, så hun ikke tvinges til at spise for meget af gangen. Man kan også bruge baby mad på glas - Det fik min Darwin da han havde fået fjernet anal kirtlerne. Der gik ca 3-4 dage efter før han spiste mere normalt.

Det er vigtigere at hun får væske og det får hun jo gennem vådt mad.

 

God bedring - det er aldrig sjovt at have en hunde patient, fordi man gætter hele tiden.

  • Thanks 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Da vores den gamle fik fjernet underlivet efter en åben men ubehandlet livmoderinfektion (dyrlægefejl). Der sov hun meget i det første døgn, måske 1½ og så var hun på toppen på trods af at hun virkelig havde været tæt på det gik galt.

Det de tog ud fyldte en hel badeværelsesvask (Labrador) og var ubeskriveligt tæt på at briste.

Vi blev anbefalet flere små måltider og noget vådfoder fra dyrlægen med noget tilskud som øger heling og gør at hunden hurtigere blev frisk, kan ikke huske hvad det hedder. Vi brugte kun et par dåser som dyrlægen gav os (måske fem) og hun var småt spisende, men glad og tilpas.

 

Nogle hunde reagerer meget på narkosen. Den ældste vi har nu er et par dage om at sove en narkose ud hvor den yngste er på benene hurtigt og upåvirket.
Den ældste får også en eller anden indsprøjtning mod kvalme og ubehag (en ekstra) da hun virkelig bliver dvask og kvalm af narkose.

God bedring med hunden, jeg håber hurtigt hun er frisk igen.

  • Thanks 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...