Hop til indhold

Kontakt med opdrætter


Trei
 Share

Recommended Posts

Har I kontakt med jeres hundes opdrættere/tidligere ejere?

 

Jeg har desværre ikke ret meget. Selvom jeg jævnligt har opdateret med hvad der sker for Ozzie, så har der ikke rigtig været den store respons. Det er en skam synes jeg, og jeg håber meget at næste opdrætter er meget mere interesseret i "deres" hvalp.

 

Er spændt på at høre om jeres oplevelser med jeres hundes tidligere hjem. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I kontakt med jeres hundes opdrættere/tidligere ejere?

 

Jeg har desværre ikke ret meget. Selvom jeg jævnligt har opdateret med hvad der sker for Ozzie, så har der ikke rigtig været den store respons. Det er en skam synes jeg, og jeg håber meget at næste opdrætter er meget mere interesseret i "deres" hvalp.

 

Er spændt på at høre om jeres oplevelser med jeres hundes tidligere hjem. :-)

 

 

Minimum 1 gang om måneden sender jeg en mail til aslans opdrætter.

 

Den største grund til det - ud over at prale af vores over lækre dejlige møghund - er at deres valg stod mellem Sannr og Aslan. Derfor syntes jeg det er hyggeligt lige at skrive en mail om hvad han nu laver at sjove ting og sager :blink:

 

De har også altid været rigtig flinke ved os, vi fik lov at komme et par gange om ugen fra de var 2-3 uger og indtil den dag vi hentede ham. God service giver gode kunder der gider skrive hvordan det går med deres hund(i mine øjne).

 

Og hans opdrætter er en af de mennesker der bare bliver rigtig glad for lige at hører om 'deres' hvalpe, hvilket gør mig glad og jeg gider derfor at bruge tid på at skrive til dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre ikke.. Jeg ville ellers gerne se og høre lidt til hvordan Luna's mor og søster (som de beholdte selv) har det. Og haft kontakt til de andre søskende.

 

I flere år sendte jeg julekort og mails til dem, men ingen respons.. Så det har jeg droppet igen:(

 

Den næste hund kommer fra et sted, hvor opdrætter viser interesse. Altså det er mit mål.. jeg har ikke planlagt en ny endnu (desværre)

Link til indlæg
Del på andre sites

Et sted hvor jeg var lige ved at stå med en hvalp fra, ved jeg gør meget ud af at følge op på hvalpene og deres ejeres gøren og laden. Herunder træf og tilbud om lidt træningstips, og meget mere.

 

Tror generelt at brugshundefolk er lidt mere obs på at få at vide hvordan "deres" hvalpe klarer sig. Men det er så kun min egen lille fikse idé om dét :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

I den her uge har jeg snakket med opdrætter over telefon tirsdag, torsdag og fredag......

 

Men det er så fordi vi SKULLE have været til udstilling her på søndag, men det bliver ikke til noget alligevel og s var der noget med jasons ører og så skulle jeg liiiige høre hvordan og hvorledes jeg helt nøjagtigt gør når han nu skal klippes og jeg selv skal gøre det - nåå ja, og så skulle jeg lige have en opdatering om hvorda det gik med allesammen i haderslev:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores opdrætter syntes at vi skulle lave en hjemmeside, hvor hun kunne følge vovse, så det har vi selvfølgelig gjort. Ellers blander hun sig ikke i noget. Hun dukker op på udstillinger and so on, men hun er ikke inde over, når det drejer sig om hvor og hvornår vi skal udstille, hvor og hvad vi skal træne og jeg forventer så sandelig heller hendes indtog, hvis vovse bliver avlsgodkendt. Jeg ville måske henvende mig til hende, hvis jeg ikke kunne overskue konsekvensen af en parring mellem min hund og en tæve, men hun skal ikke give mig grønt eller rødt lys. Jeg lagde ikke en skandaløs sum for det kræ for at opdrætter skulle poppe op i tide og navnlig utide...og ja, jeg er en mokke :mrgreen: men har allerede hørt for mange beretninger om opdrætternes indflydelse til at jeg synes, at det er morsomt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja altså der skal jo være en grænse:mrgreen:

 

Opdrætter skal ikke hænge i fonen hver dag.. Og vi behøves heller ikke ses til kaffe og kage flere gange om ugen.

 

Men jeg vil godt have en respons på de mails og ting jeg sender.. Ligesom at jeg vil svare på det de spørger om..

 

Og så vil jeg godt mødes en gang om året eller sådan.. Med de andre hvalpe.. Og på udstillinger, hvis jeg vælger at gøre det.. Nu er det ikke for udstillinger eller lydighedskonkurrencer, at jeg får hund, da der ikke rigtig er nogen af de ting, der interesserer mig.. Men derfor ville det da være rart, hvis de kunne komme til afslutning, hvis de bor i nærheden..

 

Jeg ved hvad jeg vil have.. Og har også 1-2 opdrættere i hovedet.. Flere kan komme til, men disse to har været der et par år nu:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig det der julekort samvær og måske et årligt træf hos opdrætter og kommer man til at kende opdrætter godt er det da fint med mere. Jeg ville nok også blive ked hvis ikke opdrætter kad svare tilbage hvis jeg skrev hvordan det gik med vovsen.

Jeg skrev til sheilas forhenværende ejere, men hørte aldrig noget..

 

Mysla var på besøg ved mor, far og kusine da hun var 4 mdr og så så hun opdrætter da hunvar 1 år og 2 år og der varde da interesseret i at vide hvordan hun havde det, så det var jo fint:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har meget kontakt til Lunas opdrætter. Hun havde jo været i et andet hjem fra hvalp, men kom så tilbage til opdrætteren. Jeg mailer med opdrætteren og hun sender fødselsdags hilsner til alle hvalpene. Hvalpe ejerne sender jævnligt fotos af deres vidundere og billederne kommer på opdrætterens hjemmeside.

Jeg synes det er dejligt, at se der stadig er kontakt mellem opdrætter og hvalpe købere selvom hvalpene er både 2 og 3 år gamle :5up:

 

Hvis det er længe siden, jeg har skrevet til opdrætteren, får jeg en mail om vi har det godt. Det er virkelig søde mennesker, ikke noget at sige til de også laver dejlige hunde :-D

 

De har altid til til en snak, det er guld værd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kontakt med Noomis opdrætter sådan med jævne mellemrum :5up:

Jeg er desværre ikke selv så god til at få skrevet til dem med opdateringer :oops: nok fordi jeg kommer ud med det meste herinde :mrgreen: Men jeg sender ind imellem lidt billeder og andet og så ses vi jo på udstillingerne hvor de ofte er at finde også selv om de ikke selv skal udstille :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Da jeg købte min første hund var jeg også meget interesseret i at holde kontakten og ringede/skrev jævnligt, men fik hurtigt fornemmelsen af at alt den kontakt faktisk generede opdrætteren, at det ikke interessede hende at høre min hund lige havde fået en første præmie på et skue mv.

Siden hen har jeg købt flere andre hunde og kontakten til opdrætteren afhænger af hvad jeg kan fornemme de er interesseret i. Opdrætteren til min ældste hund på 8 år holder jeg f.eks. reglmæssig kontakt med, mens jeg ingen kontakt har til opdrætteren til nogle af de andre hunde jeg har købt.

 

Nu har efter jeg selv er begyndt at opdrætter vil jeg meget gerne høre hvordan det går med "mine" hvalpe, så hvis jeg ikke høre fra folk i lang tid, så skriver jeg lige og høre hvordan det går.

Den anden vej rundt, synes jeg desværre at der er nogen som ikke er spor interesseret i kontakt og faktisk bliver lidt fornærmet når man ringer og høre hvordan det går på hunden :( Skal lige siges at jeg måske skriver en gang hvert halve år til dem jeg ikke høre fra - og hvis jeg ikke har hørt noget svar så ringe jeg nogle måneder senere, dvs. max. en gang om året, så jeg synes ikke jeg overrender mine hvalpekøbere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Jeg håber meget på at få en god kontakt med opdrætteren når jeg skal have min hvalp - også efter jeg har taget hvalpen med hjem!

Nu er jeg førstegangskøber, så det er vigtigt for mig at føle mig "velkommen" til at ringe eller skrive hvis der er noget.

Derudover vil man da også gerne prale lidt af vapsen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor er I heldige jer som har en fin kontakt med opdrætter. :-D

 

Ligesom JeanetteH skrev så håber jeg på - og vil lede efter - en mere interesseret opdrætter næste gang jeg skal have en hvalp. Ikke at vedkommende behøver høre om alt hvad poden foretager sig men lidt maileri/ringeri evt at mødes en gang imellem ville være dejligt.

 

Der er nogle opdrættere der arrangerer fx hvalpetræf for deres kuld, det kunne altså være spændende, så man også ser hvordan de andre hvalpe har det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Silke var helt lille var vi til baby-træf hos opdrætter, sammen med søskende og mor og mormor nogle gange.

--Senere formidlede kennelmutter kontakt til en træner, der oprettede et hold specielt for Silkes søskende og halvsøskende. Mutter dukkede selv op et par gange og fulgte træningen.

Og derefter har vi været til fødselsdag hos mormor og mor.

 

Når Silke har været til lydighedsprøve så har kennelmutter været en af de første, der har fået besked, pr. mail. Og jeg har altid fået en positiv respons. Jeg tror også at hun pralede lidt med "hendes" dygtige Silke ude i hundeverdenen..

 

---Ulykkeligvis døde hun pludseligt i foråret. De to gamle hunde blev aflivet, og hendes mand og hendes halvstore søn har taget en pause fra opdræt mens de forsøger at komme videre..

 

Men Silkes søster ser vi stadig ret tit. Hun blev adopteret af en familie, der bor 15 minutters gang herfra. Så de har kunnet følges gennem hele opvæksten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor er I heldige jer som har en fin kontakt med opdrætter. :-D

 

Ligesom JeanetteH skrev så håber jeg på - og vil lede efter - en mere interesseret opdrætter næste gang jeg skal have en hvalp. Ikke at vedkommende behøver høre om alt hvad poden foretager sig men lidt maileri/ringeri evt at mødes en gang imellem ville være dejligt.

 

Der er nogle opdrættere der arrangerer fx hvalpetræf for deres kuld, det kunne altså være spændende, så man også ser hvordan de andre hvalpe har det.

 

 

Nu blev jeg jo nysgerrig...........

 

Skal 'nogen' være "storesøster" engnag i den nærsemste fremtid (inden 1 år :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stadigvæk kontakt til Qantas opdrætter. Lidt oftere i starten, men ellers har jeg sendt mails og billeder engang imellem og vi har kun besøgt hende en gang. Hun bad selv om det i starten og er stadigvæk glad for at høre fra os. Hun hjalp mig jo også med Cocos fødsel og vi har haft kontakt nogle gange siden. Coco fik vi som 1 årig, hun blev solgt af personlige årsager, så hendes "første mor" har været meget interesseret i hvordan hun har haft det , så hende havde jeg meget kontakt med i starten og hun har også besøgt os her, ellers så mailer vi engang imellem om hvordan det går. Jeg vil rigtig gerne følge min egne hvalpe fremover når de er flyttet hjemmefra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende, det er altid dejligt med nogle hvalpe herinde :mrgreen:

 

Samme race eller er øjnene på ngoet andet?

 

Ja det er dejligt:-)

 

Altså jeg tror jeg bliver ved retrieverne.. Om det så bliver en lab til eller en golden ved jeg ikke endnu.. De 2 opdrættere jeg har "kig" på, er for labberne..

 

Men jeg har nu også et godt øje til stabyhoun og grosser münsterländeren:-D Dog skal der læses lidt mere om dem:-)

 

Det jeg vil have, skal være en hund, der leger som labben leger, da Luna leger bedst med sin egen slags..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har med jævne mellemrum kontakt med Rosie's opdrætter; vi mødes til nogle udstillinger/skuer og til træningssessioner + at jeg sender mails en gang imellem med lidt updates - Rosie's opdrætter har desuden Molsen's far.

Rosie's opdrætter bor ca. 35 min. kørsel væk.

 

Molsen's og Jessie's opdrætter har jeg meget kontakt med - nogle gange telefonisk hver dag og vi ses tit. Hun er vel efterhånden også gået fra at være "opdrætter" til at være "ven" - hun og familien var da med til vores bryllup *GG*

Hun bor så også kun 10 min. kørsel væk.

 

Jeg er glad for at have kontakt til mine opdrættere :-D

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...