Hop til indhold

Hvalp vil ikke spise


Sussannes
 Share

Recommended Posts

Hej
Vi har fået en lille bomuldsblanding på 1,1 kg for 6 dage siden. Han spiser ikke ret meget af det foder vi har fået med fra sælger. Ca 1/2 af anbefalet dagsdosis. Vi har prøvet at blande A-38 og leverpostej i og så spiser han det de første par gange. Herefter falder interessen igen. Vi skal lokke for at han spiser lidt. Er det normalt at en hvalp ikke vil spise når den kommer til sit nye hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Giv den tid og lad endelig være med at blande alt muligt i. Det starter en dårlig vane. 

Tilbyd mad 3-4 gange dagligt, i 10 min og så tager du skålen igen. Han/hun skal ikke have adgang til mad hele tiden. Hvis det ikke virker, ville jeg blande et nyt foder i, lige så stille. Det kan være en kræsenpind i har fået fat i. 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, CrazyDogLady skrev:

Ja. Giv den tid og lad endelig være med at blande alt muligt i. Det starter en dårlig vane. 

Tilbyd mad 3-4 gange dagligt, i 10 min og så tager du skålen igen. Han/hun skal ikke have adgang til mad hele tiden. Hvis det ikke virker, ville jeg blande et nyt foder i, lige så stille. Det kan være en kræsenpind i har fået fat i. 

Ja det er nok en glidebane vi er på vej ned af, øv. Har du nogen erfaring med foder til kræsne hunde, har set annoncer fra noget der hedder vuffeli og på kommentarerne ligner det at det måske kunne være noget for ham?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid vægtet kvalitetsfoder frem for kvantitet. Jeg kan anbefale Essentials og Acana, begge højt dansk kvalitet til rimelige penge. De fleste fodermærker har smagsgaranti, det er da værd at undersøge. 

Hvad bliver han fodret med nu? Lidt lakseolie på toppen, var for min til dato mest kræsne hund, dét der gjorde udslaget, om der blev spist. 

Men det var MIG der havde lært hende, at med ynkelige øjne og indsugede kinder, fik hun topping 😂

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

MIn hvalp var også lidt kræsen/småtspisende da jeg fik hende hjem. Det hjalp gevaldigt på appetitten, da hendes tørfoder blev spredt udover terrassen(nu hvor hun er ældre bliver det spredt på græsplænen)......så blev der spiist op :-) .

Vores hunde har altid fået Arion og været meget glade for det og der er ikke kommet meget ud i den anden ende ;-) .

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, CrazyDogLady skrev:

Ja. Giv den tid og lad endelig være med at blande alt muligt i. Det starter en dårlig vane. 

Tilbyd mad 3-4 gange dagligt, i 10 min og så tager du skålen igen. Han/hun skal ikke have adgang til mad hele tiden. Hvis det ikke virker, ville jeg blande et nyt foder i, lige så stille. Det kan være en kræsenpind i har fået fat i. 

Ja det er nok en glidebane vi er på vej ned af, øv. Har du nogen erfaring med foder til kræsne hunde, har set annoncer fra noget der hedder vuffeli og på kommentarerne ligner det at det måske kunne være noget for ham?

Sælger har fodret med Royal Canin hvalpefoder, men det har vi forestillet os at gå væk fra😊 Tror jeg prøver jeres råd og tak for dem👍😊

Link til indlæg
Del på andre sites

På 3.8.2019 den 18:01 , Sussannes skrev:

Sælger har fodret med Royal Canin hvalpefoder, men det har vi forestillet os at gå væk fra😊 Tror jeg prøver jeres råd og tak for dem👍😊

Hvorfor vil I væk fra Royal canin? Det er et gammelt og anerkendt mærke, Vuffeli som du nævner har jeg aldrig hørt om og ved at læse på deres side så vil jeg holde mig LANGT væk fra dem.
Når ikke de kan fortælle hvor stor en % del af de forskellige ting der er i maden, så virker det sært og det med at de sammensætter fodret præcis til din hund........  det er noget fis, de kan jo ikke lave en sæk med 3 kg af denne sammenblanding og derefter en sæk med 12 kg af en anden. Det kan ikke hænge sammen.
Var jeg dig så ville jeg begrænse mængden af ændringer, husk jeres hund er lige kommet hjem til jer og der er så meget nyt den skal forholde sig til og igen, royal canin er kvalitet og hvalpen fungerer på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej pivpiv tak for dit svar. Vi er meget i tvivl mht foder da der nogle steder står at man skal undgå foder med korn i. Så vidt jeg har kunne læse mig til er der korn i Royal Canin. Det har så gjort os lidt forvirret, da vi troede at Royal Canin er et godt mærke. Vi er nok ved at panikke lidt fordi han spiser så lidt, og griber derfor lidt efter alle halmstrå 😏 Jeg har på kommentarer på fb kunne læse flere med kræsne hunde som havde succes med foder fra vuffeli, men har som sagt ikke så meget forstand på det🙁 Håber det giver mening. Men det kan være vi skal give det tid. Der er jo sket rigtig meget i hans liv lige nu, og det er jo muligvis det han reagerer på. Vi har talt med sælger og han siger at han er en lille småtspisende hund men så længe han er aktiv når han er vågen er alt fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sussannes

Min lille golden retriever hvalp var heller ikke vild med at spise lige i starten. Jeg tror, at mange falder i en fælde og begynder at give den alt muligt andet, som ikke er så godt, men jeg er overbevist om, at man bare skal holde fast. Min hvalp endte hvert fald med at blive ganske vild med almindelig hundefoder og spiser det nu på få sekunder... Som crazydoglady skriver, så kan jeg også anbefale Acana. Håber du finder ud af det og god fornøjelse med hvalpen! Nyd tiden 💓

 

Vh Johanne / Rådgiver hos morebanker.es

Redigeret af johannemoeller112
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej johaanemoeller11

tak for dit svar, det er "godt" at høre at andre har haft samme problematik, forstå mig ret😉 Vi er nok også bare lidt pylrede fordi han er så lille, men ting tager nok den tid de skal tage. Nu skal vi snart til at træne alene hjemme, så kan det være fokus ændrer sig😊

Vh Sussanne 

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover hjemmelavet mad får mine beagler lidt tør foder ved siden af og det er Real Nature Country - som også findes til hvalpe. Det forhandles i maxizoo - ved ikke om I har sådan en i nærheden. Poserne fås ned i 1 kg som kan være praktisk når det nu er en mindre hund du har. Maxizoo forhandler også acana hvor pose str. er 2 kg. Real nature er et tysk produkt hvor acana er canadisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Sussannes skrev:

Hej pivpiv tak for dit svar. Vi er meget i tvivl mht foder da der nogle steder står at man skal undgå foder med korn i. Så vidt jeg har kunne læse mig til er der korn i Royal Canin. Det har så gjort os lidt forvirret, da vi troede at Royal Canin er et godt mærke. Vi er nok ved at panikke lidt fordi han spiser så lidt, og griber derfor lidt efter alle halmstrå 😏 Jeg har på kommentarer på fb kunne læse flere med kræsne hunde som havde succes med foder fra vuffeli, men har som sagt ikke så meget forstand på det🙁 Håber det giver mening. Men det kan være vi skal give det tid. Der er jo sket rigtig meget i hans liv lige nu, og det er jo muligvis det han reagerer på. Vi har talt med sælger og han siger at han er en lille småtspisende hund men så længe han er aktiv når han er vågen er alt fint.

Giv tid og drop alt andet end foderet. Det der med at stikke en masse andet end hundemad, så ved man pludselig ikke hvad hunden reelt får og hunden får dig opdraget til kun at servere det sjove ;)
Giv ham tid. Sæt foderet ned og lad det stå i 10 min, spiser han ikke så fjern det og det gør du 4-6 gange om dagen.
Der er delte meninger om det med korn, men en ting er sikkert - han dør ikke af at få det og jeg tror nærmest det er et spørgsmål om religion. Men vigtigst er at han spiser og han får ro.
En hvalp skal sove sindsygt mange timer, spise og drikke og lege lidt. Den alder skal have tid.
Hvad race er han?
JEg ville som sagt ALDRIG så meget som overveje vuffeli, det virker som svindel og humbug og husk de negative kommentarer og meninger på facebook kan nemt slettes af administrator af siden ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Beaglepack jo vi har en maxizoo rimeligt tæt på, så dejligt med lidt forskellige muligheder😊

 

Hej pivpiv det er en blanding mellem en Malteser og en puddel. Vi har lige mødt en bomuldshund på vores gåtur og ejeren fortalte at de er meget kræsne, så tror at når alt er faldet lidt til ro om et par uger, så begynder han nok at spise lidt mere. Han legede med hunden og da han kom hjem spiste han mere end han har gjort de andre gange. 👍 Træls hvis det er et fupfirma, det er nogle gange lidt svært at gennemskue. Øv

Link til indlæg
Del på andre sites

30 minutter siden, Sussannes skrev:

Hej Beaglepack jo vi har en maxizoo rimeligt tæt på, så dejligt med lidt forskellige muligheder😊

 

Hej pivpiv det er en blanding mellem en Malteser og en puddel. Vi har lige mødt en bomuldshund på vores gåtur og ejeren fortalte at de er meget kræsne, så tror at når alt er faldet lidt til ro om et par uger, så begynder han nok at spise lidt mere. Han legede med hunden og da han kom hjem spiste han mere end han har gjort de andre gange. 👍 Træls hvis det er et fupfirma, det er nogle gange lidt svært at gennemskue. Øv

Det er i hvert fald ikke racer der har ry for at være madglade, så giv ham tid.
Hvis et firma tilbyder at lave special sammensat foder, så ville jeg ikke tro dem. De kan jo ikke producere de få kg du skal bruge og derefter lave en ny blanding foder til andre og så videre, det ville kræve uanede mængder penge og tid.
Husk at så unge hunde skal bare på små ture og nogle gange hjælpes til at huske at få sovet. Det er super godt at han har spist mere, helt perfekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...