Hop til indhold

Min øjesten


Gæst aktivhund
 Share

Recommended Posts

Gæst aktivhund

Vil da bare lige dele ham med Jer, i min vennekreds har næsten ingen hunde, så jeg kan aldrig rigtig vise ham frem :roll:

alexen1.JPG

alex4.JPG

alex1.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønne billeder :5up: Som Berner-Rikke (bernerazuro) kan jeg også rigtig godt lide det første billede :lun: Jeg glæder mig til at se ham i levende live en dag, jeg tror faktisk aldrig at jeg har set en brun dober før :-D

 

Jeg vidste faktisk ikke, at man kunne få dem i den farve :oops: Tråede kun de fandtes i black-and-tan (håber ikke jeg vrøvler i betegnelserne her, men mener sort, med brune aftegn :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da også lidt af ham, I kan se:-D Men det skal aktivhund lige godkende:mrgreen:

 

Man kan egentlig heller ikke få dem i den farve;-) Han mangler de lyse aftegninger, men dejlig DET er han:-D

 

Jeg glæder mig til at se jer igen:-)

 

Så han er "fejlfarvet" eller? Så er det da i den grad faldet heldigt ud hvis han er :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aktivhund

Åårrrrhhh hihi :roll:

 

Tak, eller hvad man nu siger :blink:

 

Jeg synes også han er pragtfuld! Han er det man på engelsk kalder "melanistic" dvs han mangler sine "tan" farver.

Eller de er meget afdæmpede, man kan se lidt af dem bagpå hvis solen skinner kraftigt :lol:

 

Hans ører er ret kiksede i og med at det er nogle båtnakker der har lavet dem, fx er det ene bredere og større end det andet :evil:

Eftersom jeg ikke kender hele hans baggrund, ved jeg ikke hvor det er gjort eller noget.

- og jeg er egentlig også fuldstændig ligeglad, i mine øjne er han perfekt :engel:

Og sådan skulle det jo også helst være for alle hundeejere :D

 

Jeantte har vist også nogle billeder ja? Der har han vist tape på ørerne - jeg plejer at tage billeder når tapen er af.

 

- Han har tape på fordi hans brusk endnu ikke er stærk nok til at holde ørerne oprejst - og jeg har det sådan, at når nu han ER blevet kuperet, så er det da først helt til grin, hvis man så ikke gider at gøre "arbejdet" med at få dem op. Så er han jo blevet kuperet og gået igennem det til ingen verdens nytte.

-Og det skal lige siges at han er fuldstændig ligeglad med tapen, intey gør ondt eller genrer :-) Han ligger faktisk og sover i sin kurv når jeg tager det af og på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åårrrrhhh hihi :roll:

 

Tak, eller hvad man nu siger :blink:

 

Jeg synes også han er pragtfuld! Han er det man på engelsk kalder "melanistic" dvs han mangler sine "tan" farver.

Eller de er meget afdæmpede, man kan se lidt af dem bagpå hvis solen skinner kraftigt :lol:

 

Hans ører er ret kiksede i og med at det er nogle båtnakker der har lavet dem, fx er det ene bredere og større end det andet :evil:

Eftersom jeg ikke kender hele hans baggrund, ved jeg ikke hvor det er gjort eller noget.

- og jeg er egentlig også fuldstændig ligeglad, i mine øjne er han perfekt :engel:

Og sådan skulle det jo også helst være for alle hundeejere :D

 

Jeantte har vist også nogle billeder ja? Der har han vist tape på ørerne - jeg plejer at tage billeder når tapen er af.

 

- Han har tape på fordi hans brusk endnu ikke er stærk nok til at holde ørerne oprejst - og jeg har det sådan, at når nu han ER blevet kuperet, så er det da først helt til grin, hvis man så ikke gider at gøre "arbejdet" med at få dem op. Så er han jo blevet kuperet og gået igennem det til ingen verdens nytte.

-Og det skal lige siges at han er fuldstændig ligeglad med tapen, intey gør ondt eller genrer :-) Han ligger faktisk og sover i sin kurv når jeg tager det af og på :-)

 

Jeg kan godt lade være med at smide billeder op, hvis du helst vil undvære.. For ja han ligner et bette rensdyr :-)

 

Så må jeg tage nogle nye af ham uden tape en dag:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aktivhund

Spørg da endelig :blink:

 

Ja det kan de faktisk, jeg skal lige se om jeg kan finde det billede jeg har af en sort....

 

her er der et, desværre meget meget lille, kunne ikke finde det store...

 

og i øvrigt findes der også albino dobermanns, blå, isabella farvede og "fawn"

 

OG hvis I skal ha lidt at grine af *GG*

Så tjek de lange "show crops" (lange kuperinger) -det er vanvittigt syns jeg

 

Vil lige pointere at jeg ikke orker en diskution om for/imod kupering osv. Ville bare vise dem der var interesseret nogle billeder ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aktivhund

Jeanette - du må da gerne smække billederne op, hvis folk gider glo på min hunni :mrgreen:

 

Jeg er jo ligeglad, gider bare generelt ikke at tage billeder af ham med tape, da han jo nemlig ligner et rensdyr lol

Link til indlæg
Del på andre sites

Nawra, han er lækker-smækker :lun:

 

 

PS: Jeg vil heller ikke diskutere for eller imod kupering. Jeg vil bare gerne høre, hvordan pokker det kan lade sig gøre at få de øre til at stritte. Dem, vi træner sammen med har jo hængeøre. Hvordan får man dem rejst op på den måde ?!?

Redigeret af Zaz-zaz
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aktivhund

zaz zaz -

 

Det der jo sker er, at man kuperer ørerne så de bliver smallere, kortere osv.

Så taper du ørerne allerede fra det af man har kuperet dem - taper dem op (så de stritter)

og så sker der det at de med tiden kommer til at stå af sig selv.... brusken bliver stærk.

 

Lige så vel som fx amstaffs der enten kan have rosenører eller "alm" hængeører - det kan man faktisk selv bestemme, ved at tape dem nogle måneder til noget bestemt - så bliver de til sidst sådan forever.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...