Hop til indhold

Gåtur/aktivering


Gæst Cslm
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen
Jeg har en skøn hvalp på omkring 4 mdr.
Hun er en blanding mellem berner sennen, schæfer og labrador.
Da jeg går hjemme sørger jeg for at aktivere hende både mentalt og fysisk.
Vi bor på landet har omkring 1 tønder land. Vi har dog ikke egne marker hun kan boltre sig på.
Hun går løs når hun er udenfor og nyder dette.
Dagligt aktiverer jeg hende med træning, søg efter mad/godbidder, håndklædeleg (godbidder gemt heri)
Jeg er fortabt omkring hvad jeg ellers kan lave med hende og om det jeg gør er nok.. Kan forstå at hun ikke behøver meget fysisk motion, dog tager vi et par gange om ugen i hundeskov, ind til byen, besøger andre hunde i familien.
Hun har svært ved at slappe af, hvilket smitter af på mig og jeg panikker omkring om hun nu keder sig for meget.
Øver mig meget i at lære hende at slappe af, og at hver dag ikke altid byder på vilde oplevelser.

Kan i hjælpe mig, evt komme med egne erfaringer og gode råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Går i til hundetræning?
Sidder indkaldet lige i skabet - det skal det nemlig inden man kan tage i hundeskoven ;-)

Drop alt boldleg og kaste pind hvis du gør det.
Træn hund i ro og kontakt øvelser, det er det aller vigtigste du kan træne.

Jeg ville mene at du sætter gang i for meget for hende og hun skal lære at kede sig. Når hun har svært ved at slappe af, så giv hende snor på og bare sid stille og ignorer hende.
Det er en krydsning du skal passe godt på ledene på, så vær forsigtig med leg med unghunde. Pas rigtigt godt på de led.
Giv hende nogle gode tyggeting (naturlige såsom pandelapper eller andre godter fra hundeparadiset.dk eller andre gode steder).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har gået til hvalpetræning, men stoppede da vi ikke brød os om trænerens metoder. Har herefter søgt efter hvalpehold og vi starter igen sidst i oktober. 

Indkald er hun så dygtig til, der er ingen problemer med det. 

Bold og trækkelege holde vi os fra, da jeg har hørt det kan stresse mere end det gavner. Hun får lov at boltre sig med hendes legesager som hun lyster uden jeg blander mig. 

Jeg træner i forvejen meget kontakt øvelser, og vil forsøge mig mere på at træne ro.

Det er meget muligt at jeg stresser hende fordi jeg ikke synes hun skal kede sig, og det er måske det jeg skal arbejde mest på. 

Link til indlæg
Del på andre sites

9 minutter siden, Cslm skrev:

Vi har gået til hvalpetræning, men stoppede da vi ikke brød os om trænerens metoder. Har herefter søgt efter hvalpehold og vi starter igen sidst i oktober. 

Indkald er hun så dygtig til, der er ingen problemer med det. 

Bold og trækkelege holde vi os fra, da jeg har hørt det kan stresse mere end det gavner. Hun får lov at boltre sig med hendes legesager som hun lyster uden jeg blander mig. 

Jeg træner i forvejen meget kontakt øvelser, og vil forsøge mig mere på at træne ro.

Det er meget muligt at jeg stresser hende fordi jeg ikke synes hun skal kede sig, og det er måske det jeg skal arbejde mest på. 

Det er så vigtigt med en træner som man trives ved og som arbejder med positiv træning.
Jeg tror det er dig der stresser hende, det er faktisk sundt for hende at kede sig. Husk at hun faktisk skal sove ekstremt mange timer i døgnet (Mener at det er 18 eller mere, husker ikke tallet præcis). Så det er vigtigt at hun bare sover og sover og sover.

måske du kan bruge @siri  Siri Renee's video's på youtube, hun har en masse forskellige og alle sammen positive.
Det bliver kanon for jer at starte til træning, det er guld værd når man får hund.
 

Link til indlæg
Del på andre sites

10 minutter siden, pivpiv skrev:

Det er så vigtigt med en træner som man trives ved og som arbejder med positiv træning.
Jeg tror det er dig der stresser hende, det er faktisk sundt for hende at kede sig. Husk at hun faktisk skal sove ekstremt mange timer i døgnet (Mener at det er 18 eller mere, husker ikke tallet præcis). Så det er vigtigt at hun bare sover og sover og sover.

måske du kan bruge @siri  Siri Renee's video's på youtube, hun har en masse forskellige og alle sammen positive.
Det bliver kanon for jer at starte til træning, det er guld værd når man får hund.
 

Jeg tror du har helt ret, jeg stresser hende og så stresser hun mig og så har vi simpelthen den værste dans. 

Jeg tror jeg har været over fokuseret på at hun skulle have det godt fysisk og mentalt, fordi jeg desværre kender så mange hvor hunden har været forsømt på det ene eller andet. 

Jeg vil gøre en kæmpe indsat og med en god samvittighed i forhold til at få hende til at kunne finde ro og lade hende sove. Hun må efterhånden være i en del søvnunderskud, ligesom jeg. 😉

Redigeret af Cslm
Link til indlæg
Del på andre sites

5 minutter siden, Cslm skrev:

Jeg tror du har helt ret, jeg stresser hende og så stresser hun mig og så har vi simpelthen den værste dans. 

Jeg tror jeg har været over fokuseret på at hun skulle have det godt fysisk og mentalt, fordi jeg desværre kender så mange hvor hunden har været forsømt på det ene eller andet. 

Jeg vil gøre en kæmpe indsat og med en god samvittighed i forhold til at få hende til at kunne finde ro og lade hende sove. Hun må efterhånden være i en del søvnunderskud, ligesom jeg. 😉

Tror du gør det hele super godt og når I to får noget søvn, så bliver det da helt perfekt.
Husk der skal søvn til for både at vokse og lære ;)
Tænk hvis du en dag er syg og du har lært hende at hver dag skal der ske en million ting - så bliver I jo begge skøre. Nej rolige og kedelige dage er ganske ok, både for hund og fører.
Bliv ved med små øvelser og fodersøg, men sov og ro og mere sove og mere ro. Det giver den mest harmoniske hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

39 minutter siden, Cslm skrev:

Haha, de dage har vi allerede haft. Og gud det var hårdt.. 

Mange tak for dine gode råd, jeg har det langt bedre nu jeg ved hvor problemet er, så skal jeg ikke ligge søvnløs over hvad jeg dog skal stille op. 

ha ha ha selv sådan noget skal trænes ind ;)

Ja søvnløs skal I ikke være ;-) Der er råd for alt og I er på rette vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...