Hop til indhold

Hvalp, afføring


Soph
 Share

Recommended Posts

Hej Hunde-forum

Jeg har et trist problem med min hvalp. Da jeg hentede ham som 8-ugers var han næsten fuldstændig renlig, men efter at have boet hos langhårede mig i halvanden uge, har han desværre fået 'støvsuget' en del af mine langhårs-fæld op fra gulvet, når han har fået mad/godbidder på gulvet, eller når de har viklet sig omkring hans legetøj. Det betyder at han nu har fået problemer med afføringen - når de lange hår skal ud igen, sidder de gerne fast i afføring/hund så pølserne ikke rigtig vil slippe, og jeg kan være nødt til at hjælpe med at trække hårene ud igen. Det synes han er aldeles rædselsfuldt, hvilket har resulteret i at han helst ikke vil besørge med mig i nærheden = han gemmer sig gerne for at gøre det indendøre :(

Jeg er simpelthen så ked af at han forbinder det at tømme sig, med noget ubehageligt. Nu lyder det naturligvis også som om jeg bor totalt ulækkert, men det handler altså bare om at jeg fælder rigtig irriterende meget - min tidligere hund var en schæfer, så med pøller af dén størrelse var det aldrig rigtig et problem. Med en lille, ny hund med meget mindre pøller, er det desværre en anden sag.

Jeg er øjeblikkeligt sat ind med støvsugning to gange dagligt, for at minimere mængden af mine hår på gulvet. Er der andet i vil foreslå at gøre? Og hvor lang tid kan jeg regne med der går, før de hår, han allerede har fået i maven, er røget ud? 

Lige nu føles det som verdens undergang, så jeg vil bare rigtig gerne om på den anden side af det her, så han igen har det godt med at gøre sig ren - uden 'dinglebær' ;-) 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...