Hop til indhold

Svar fra dyrlægen


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

  • Svar 157
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke frossent :-) Så det er netop for at slå eventuelle bakterier ihjel :-)

 

Ahh lol det er jo fordi at alle vores ben ligger i fryseren fra da vi hentede dem ved slagteren :lol:

Glemmer engang imellem at nogle køber dem friske...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig tur til gudrun vi havde i går, hun var så positiv over pletøglen. hans ører er helt fine og nu er det bare lige pelsen der mangler at komme med :-)

 

Så nu har vi fået lov til at prøve at give ham et ben og se hvordan han reagerer på det :-)

Men jeg som troede ben skulle koges i lang tid blev da klogere. Hun syntes bare det skulle skoldes og så skulle han have det helt. Ellers kan det åbenbart splintre i maven :(

Spændende hvordan han reagerer på det :-)

 

Dejligt at høre det går godt med pletøglen. Gudrun kan altså bare et eller andet som mange andre ikke kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre det går godt med pletøglen. Gudrun kan altså bare et eller andet som mange andre ikke kan.

 

 

Ja det er meget mystisk :-)

Men sålænge det virker er vi glade, og tacco syntes det er fedt at være på besøg dernede. men vi glæder os til vi ikke skal derned hver anden uge mere for der er langt at køre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Så er det tid til en lille update :-)

 

Ikke fordi der er så meget nyt at forælle. vi var ved Gudrun i tirsdags og det går bare fremad :5up: Hun mener han er bedre i balance og hans røde pletter bliver lige så stille pænere og pænere. Der var en smule voks i ørerne denne gang men ikke noget alarmerende. Det er jo bare skønt.

 

Så nu skal vi først derned om 3 uger, det er altså fedt for det er en lang tur og det kræver lidt planlægning for at få dagen til at gå op i en højere enhed :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det tid til en lille update :-)

 

Ikke fordi der er så meget nyt at forælle. vi var ved Gudrun i tirsdags og det går bare fremad :5up: Hun mener han er bedre i balance og hans røde pletter bliver lige så stille pænere og pænere. Der var en smule voks i ørerne denne gang men ikke noget alarmerende. Det er jo bare skønt.

 

Så nu skal vi først derned om 3 uger, det er altså fedt for det er en lang tur og det kræver lidt planlægning for at få dagen til at gå op i en højere enhed :-D

 

Sikke en dejlig update! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Akita fik i en alder af 8-9 år allergi, også mod husstøvmider, og lagermider. Hun blev behandlet homøopatisk, havde et enkelt tilbagefald, og har ikke fået noget som helst for det siden (det må være næsten 2 år siden nu). Vores hus er bestemt ikke det reneste, der er tæpper over det hele og hun spiser tørfoder (hvilket nogen mener giver større risiko for husstøvmider).

Homøopaten var uddannet konventionel dyrlæge i DK, og uddannet homøopat i UK, og hun praktiserer både i DK og London.

 

Hej Linda

stakkels hund hvor gammel er Tacco, er det ikke noget han kan vokse fra. Jeg har haft god erfagring med homøopatisk medicin, jeg havde for nogle år sinden en sct. Bernhard med loppe allergi som vi kurerede med homøopatisk medicin, det skader ikke at prøve.:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det tid til en lille update :-)

 

Ikke fordi der er så meget nyt at forælle. vi var ved Gudrun i tirsdags og det går bare fremad :5up: Hun mener han er bedre i balance og hans røde pletter bliver lige så stille pænere og pænere. Der var en smule voks i ørerne denne gang men ikke noget alarmerende. Det er jo bare skønt.

 

Så nu skal vi først derned om 3 uger, det er altså fedt for det er en lang tur og det kræver lidt planlægning for at få dagen til at gå op i en højere enhed :-D

 

:mrgreen: Det lader til vi ofte er der samme dag :mrgreen:

 

Dejligt det stadig går fremad :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Linda

stakkels hund hvor gammel er Tacco, er det ikke noget han kan vokse fra. Jeg har haft god erfagring med homøopatisk medicin, jeg havde for nogle år sinden en sct. Bernhard med loppe allergi som vi kurerede med homøopatisk medicin, det skader ikke at prøve.:cool:

 

 

han er 22 måneder :-D

Som udgangs punkt var jeg meget skeptisk overfor alt det alternative og den eneste grund til at vi tog ed til Gudrun var at jeg var desperat over at der ikke kunne tilbydes nogen brugbar behandling hos vores egen dyrlæge men jeg har måttet sluge nogle kameler undervejs og bliver mere og mere positiv for hver gang :-D

 

jeg aner ikke hvad homøopatisk medicin er? :oops: Men fortæl endelig, det kan være jeg ikke er færdig med at sluge kameler :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

han er 22 måneder :-D

Som udgangs punkt var jeg meget skeptisk overfor alt det alternative og den eneste grund til at vi tog ed til Gudrun var at jeg var desperat over at der ikke kunne tilbydes nogen brugbar behandling hos vores egen dyrlæge men jeg har måttet sluge nogle kameler undervejs og bliver mere og mere positiv for hver gang :-D

 

jeg aner ikke hvad homøopatisk medicin er? :oops: Men fortæl endelig, det kan være jeg ikke er færdig med at sluge kameler :-D

 

Her er en side hvor du måske kan blive lidt klogere på homøopati

http://www.maxipharma.dk/rec_vigtig_viden.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så skal der gå 5 uger føe vi skal ned til Gudrun igen :klap2:

 

Altså ikke fordi vi ikke kan lide at komme derned men det er godt nok en lang køretur. Heldigvis går det så godt med Tacco nu at det er urterne der skal gøre en stor del af arbejdet og dem giver vi jo herhjemme :-)

 

Hans røde pletter er stort set forsvundet og hans ører er fine så det kan stort set ikke blive bedre :5up:

 

han er godt nok begyndt at klø sig lidt om munden især når han har spist. Det kunne hun ikke lige forklare hvorfor men vi prøver at skifte hans metal skåle ud med plastik for at se om det måske er dem han ikke kan tåle.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Uh jeg bliver idiot af den hund :evil:

Alt så ellers fint ud for en par dage siden, ørerne er fine, hans kløen om munden er forsvundet, måske fordi han ikke spiser af metal skåle mere? Og pelsen var smuk, lutter idyl og happiness.

 

I aftes lignede han noget der var løgn :confused:

 

En masse små knopper ovenpå hovedet og en 6-7 steder med knop ned af siden, pelsen er godt nok ikke faldet af endnu men jeg kender jo turen så det gør den nok om et par dage. Øv hvor er det bare træls og så lige her op til påske.

Det eneste han har fået udenfor hans normale diæt er at min onkel kom til at give ham et par havre småkager i sidste weekend ( han vidste ikke at han ikke Tacco har allergi og tacco syntes nu min onkel er den bedste i verden :lol: )

 

I dag ser han faktisk lidt bedre ud, knopperne i hovedet er ikke så voldsomme og knopperne på siden er lidt røde men uden pels tab :eek:

 

Måske vi er så heldige at han "bare" er rendt ind i noget krat eller nogle buske som han har har fået lidt udslæt af :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Uh jeg bliver idiot af den hund :evil:

Alt så ellers fint ud for en par dage siden, ørerne er fine, hans kløen om munden er forsvundet, måske fordi han ikke spiser af metal skåle mere? Og pelsen var smuk, lutter idyl og happiness.

 

I aftes lignede han noget der var løgn :confused:

 

En masse små knopper ovenpå hovedet og en 6-7 steder med knop ned af siden, pelsen er godt nok ikke faldet af endnu men jeg kender jo turen så det gør den nok om et par dage. Øv hvor er det bare træls og så lige her op til påske.

Det eneste han har fået udenfor hans normale diæt er at min onkel kom til at give ham et par havre småkager i sidste weekend ( han vidste ikke at han ikke Tacco har allergi og tacco syntes nu min onkel er den bedste i verden :lol: )

 

I dag ser han faktisk lidt bedre ud, knopperne i hovedet er ikke så voldsomme og knopperne på siden er lidt røde men uden pels tab :eek:

 

Måske vi er så heldige at han "bare" er rendt ind i noget krat eller nogle buske som han har har fået lidt udslæt af :-)

:ae:

 

Skal vi ikke bare sige at han er løbet igennem nogte krat:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Skal vi ikke bare sige at han er løbet igennem nogte krat:blink:

 

Jo det håber jeg :5up:

Det gjode han sidste år og der så hans også nogenlunde sådan der ud. Har en tid ved dyrlægen efter påske men nu prøver jeg lige at ringe til hende mandag og se om hun måske har tid til at tage ham inden påsken, ellers må han vente, han er slet ikke generet af det og det trøster mig lidt at hans ører ser rigtig fine ud, det er ellers der det plejer at komme først når det er allergien der driller ( siger Gudrun :-) )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med frank :5up:

 

 

Men hvis det endelig var havre kagerne, så ved i jo at der kan komme styr på det igen, selv om det måske tager lidt tid at blive "afgiftet"

 

 

 

Og jeg er altså ligeglad hvordan tacco ser ud, bare han gider krudte med aslan så er jeg godt tilfreds :blink: (og de andre hunde uden snor)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med frank :5up:

 

 

Men hvis det endelig var havre kagerne, så ved i jo at der kan komme styr på det igen, selv om det måske tager lidt tid at blive "afgiftet"

 

 

 

Og jeg er altså ligeglad hvordan tacco ser ud, bare han gider krudte med aslan så er jeg godt tilfreds :blink: (og de andre hunde uden snor)

 

Han gider helt sikkert at lege :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille update fra min pletøgle som nu ser helt pæn ud igen :5up:

 

Tilsyneladende var det bare en omgang nældefeber, måske udløst af for meget sol, eller noget krat han har rendt rundt i :-D

 

Snakkede med dyrlægen i går og hun mente ikke vi skulle gøre noget ved det fordi det er blevet så meget pænere hen over weekenden, så det er jo bare skønt :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke dejlige nyheder :klap2:

 

Hvor må det egentlig være hårdt at skulle leve i en "hvad er nu det der er årsagen" verden.

 

Tager sq hatten af for at i ikke tog den nemme udvej :kys:

 

ja det er nogen gange lidt belastende og i lørdags var jeg også lige ved at rive håret af mig selv :-) men jeg syntes vi har en meget god støtte i Gudrun og vi trøster os med at får han anfald så er det forholdsvis simpelt at rette op på igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej med jer jeg kan sagtens forstå hvor hårdt det er for jer både det følesmæssige og økonomisk jeg har selv syge hunde.... min søster hund har det sammme som din det de har gjordt er at de selv giver ham de månedelige sprøjter for at mindske dyrlæge udgifterne hun er læge så hun er vant til at give sprøjter men hvis i kender nogen eller får dyrlægen til at vise jer det så slipper i for at skal ud til dyrlægen hele tiden håber at det kan hjælpe lidt knus sussie

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer jeg kan sagtens forstå hvor hårdt det er for jer både det følesmæssige og økonomisk jeg har selv syge hunde.... min søster hund har det sammme som din det de har gjordt er at de selv giver ham de månedelige sprøjter for at mindske dyrlæge udgifterne hun er læge så hun er vant til at give sprøjter men hvis i kender nogen eller får dyrlægen til at vise jer det så slipper i for at skal ud til dyrlægen hele tiden håber at det kan hjælpe lidt knus sussie

 

Hej :-)

 

Vores hund får slet ikke sprøjter. Vi har valgt en alternativ behandling fordi vi ikke ville byde ham at han skulle sprøjtes hver måned og der kun var 60-80 % chance for at han kunne holde sympton fri. Resten skulle klares med prednisolon piller eller ligende.

 

Så selv om turen til Beder er lang og træls så føler vi at det er bedre for Tacco at blive behandlet med akupunktur og naturmedicin. Vi kører derned hver 5 uge ca nu og er ved at blive trappet ud af behandling så vi måske kun skal komme der hver kvarte eller hver halve år til vedligeholdelses behandling :-D

Denne løsning er ikke nær så dyr som den behandling vores almindelige dyrlæge kunne tilbyde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så har vi været ved Gudrun igen og der er stadig kun fremskridt at spore hos pletøglen :5up:

 

pels og ører er så fine og han holder vægten så det kunne ikke være meget bedre.

 

Så nu skal vi først komme igen om 6 uger :klap2:

 

de 6 uger bliver lidt spændende for de græsser han ikke kan tåle begynder at blive aktive nu så det er lidt spændende om vi er kommet så langt at hans krop selv kan overvinde allergien men ellers må vi jo ned til Gudrun en ekstra gang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...