Hop til indhold

Golden Doodle søger nyt hjem


Hunni
 Share

Recommended Posts

For 7-8 år siden valgte min dengang kæreste, at få 2 hunde. En Golden Doodle og en Jack Russel Terrier. Kæresten og mig gik fra hinanden. Hun gad ikke have hundene og ville give dem væk. Det syntes jeg ikke, at man bare kunne. Så jeg valgte at beholde dem. Nu har jeg efterfølgende fået en ny kæreste og 2 børn. I lang tid har hundene ikke fået den opmærksomhed og kærlighed de fortjener. Tiden og overskuddet er der ikke. Udsigterne til at det bliver bedre, er der ikke, da vi gerne vil have et 3 barn. Det er en trist situation. Jeg ved at begge hunde vil få det bedre, hvis de kom til et hjem, hvor de kunne få den opmærksomhed de fortjener. Efter vinterferien skal terrieren på "prøve ferie" hos en familie. Hvis alt går efter planen, får den sit nye hjem der.

Hunni som Golden Doodlen hedder, er en tæve og mangler også et hjem. Hun er ikke steriliseret. Det er en dejlig og kærlig familie hund. Den er stille og rolig og har aldrig været syg. Jeg får aldrig gået ture med den. Men da vi bor på landet, åbner jeg døren og så snuser den selv lidt rundt udenfor. Men tager man den i hundesnor og går en tur elsker den det. Den har det også godt med andre hunde.

Er der nogen der vil hjælpe Hunni, må i meget gerne kontakte mig. I skal selvfølgelig ikke give noget for Hunni. Jeg har et års forbrug af hundemad liggende der følger med. En hundetrimmer og en hundeseng/pude jeg købte i sidste uge. I kan skrive en mail til mig og få tilsendt billeder. [email protected]

Jeg bor i Tiufkær en lille by imellem Vejle og Kolding.

Mvh. Mads Nygaard,  60752674

 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Sagen har nu ændret sig.
Kort fortalt: Vi afleverede Hunni & Stella på en hunde pension om torsdagen i vinterferien. Da vi hentede Stella om søndagen, var hun helt afkrætet.
Den var blevet bidt af en anden hund. Hundepasserne sagde han opdagede det om fredagen. Han ringede ikke til hverken mig eller
en dyrlæge, som der ellers står på hans hjemmeside, at han ville gøre i tildfælde af sådan noget. Stella havde gået i flere dage uden at kunne spise og drikke.
Jeg tog den straks til dyrlæge og hun faldt i søvn i mine arme på vej derind. Hun blev aflivet. Det var et meget grimt syn da hun åbnede op for Stellas mund. Underkæben var flækket og nærmest delt i 2...
Såret havde lukket sig fordi hun havde gået sådan i flere dage. Dyrlægen aflivede Stella :(
Hundepasseren er selvfølgelig meldt til politien. Han har overfor mig give flere forskellige forklaringer. Jeg har optaget det på telefonen, hvor man kan høre, at han ikke kan finde rundt i sine forklaringer. Til sidst éndte det med, at han mente jeg havde afleveret Stella i den
tilstand hos ham. Virkeligt sygt! En af hans forklaringer lød på, at han ikke ville ringe til dyrlægen, da jeg jo ikke skulle hænges ud.
Endnu mere sygt! Jeg er rasende på ham. Men føler ikke jeg kan gøre meget ved det. Han lyver jo også bare overfor for politiet.
Efter den meget grimme oplevelse har det ændret perspektivet for mig.
Vi beholder Hunni og vil sørge for den for et godt liv.
Vær sikre på, at i føler i kan stole på hundepasseren, hvis i bruger sådan en

  • Sad 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen har meldt ham for grov vanrøgt til både politiet og Fødevarestyrelsen. Men de kan jo sikkert ingen ting gøre, med mindre andre også har anmeldt ham. Det hedder Morfars Hundepasning. Stedet så jo umiddelbart fin ud of ligeledes hans hjemmeside. Men man ved jo aldrig hvordan det foregår, når man ikke er der. Dyrlægen har stadigvæk Stella til bevisførelse. Men manden holder på, at jeg har afleveret Stella i den tilstand og at han ikke ville ringe til dyrlægen, for at undgå jeg blev hængt ud. Det er jo en tåbelig forklaring 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...