Hop til indhold

han er vidst ved at være voksen


Gæst Stinnemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinnemus

Jason har skiftet temperament her på det sidste. Ikke på en dårlig måde og heller ikke så meget at man ikke kan "kende" ham mere, men nok til at man kan mærke det, fx synes han ikke det er nødvendigt at lege med alle hunde mere..

 

Et par eksempler her fra eftermiddagsturen i dag hvor Jason som sædvanlig havde sin 5 m line på (linen slæber bare hen ad jorden efter ham) og når vi kom til en vej tøffede jason hen til mig nogle meter før, duttede mig på benet og gik ved mit knæ mens han kiggede op på mig indtil jeg stoppede op, så satte han sig ned og ventede til vi gik over vejen sammen - jeg behøvede ikke engang sige plads eller noget :mrgreen:

Da vi gik på den smalle sti langs storeåen blev han sat i sit-position når der kom nogen imod os og selvom jeg gik videre så sad han ganske stille til jeg gav ham fri. Han var ikke interesseret i de andre mennesker - han ved godt at jo mindre man er i hundeskoven, til træning eller menneskene sætter sig på hug til ham så skal vi ikke snakke med dem :-D

 

Vi mødte 5 hunde på vejen (vi kan llers normalt gå i op til 10 dage uden at have set skyggen af en hund :roll:) og de første 3 måtte gerne snakke så det fik de lov til - tossehunden er selvf. pjanket, fuld af energi og laver en masse playbow og finter...

De sidste to måtte han ikke hilse på - den første af dem (en fin bulldogtæve) var han slet ikke interesseret i. Han kiggede én gang på hunden og så gik han hen "på plads" af mig og der blev han så mens vi passerede hunden (jeg kalder på 20 m afstand til ejeren om de må hilse og da jeg er 20 m på den anden side hører jeg ham stadig brumme og bande ad mig :roll: Hvad jeg har gjort ved jeg ikke liiiige for hunden var ikke aggressiv og havde lige leget med en anden hund - den anden som jason heller ikke måtte hilse på) og vi møder så en grosser münsterländer og selvom jeg fra den anden side af åen har set den og bulldoggen lege så må den heller ikke hilse så der står vi pænt i siden og venter - jason er interesseret da den kommer og egynder at lave playbow som münsterländeren svarer på, men da ejeren skælder den ud og jeg kalder på jason er jason igen klar til med det samme at komme hen til mig :5up:

 

nå - med SÅ dygtig en hund så kan man jo godt gå en tur i hundeskoven så vi skråede lige lidt den anden vej og kom op (10 biler med 1-2 hunde pr. bil - riiigtig sjov leg i vente) og møder en engelsk bulldog og en bokserhvalp - Jasons vil meeeget gerne hilse, men har det fint med ikke at skulle lege mosleleg med dem, dét gider han ikke mere (løbeleg er noget der dúr, men mosleleg - nej tak)

 

Vi møder så en tre andre hunde som vi ikke skal følges med (men hvor jason vildt gerne vil lege med den ene af dem) så vi går hver sin vej og jason følger de andre, men et kald fra mig er nok til at han styyyyyrter tilbage, dutter mig og fortsætter med os (for en måned siden havde jeg skulle jage rundt efter ham hvis der var en rigtig spændende hund for ligemeget hvad kunne jeg ikke gøre mig selv mere spændende.....)

Vi støder så på hovedgruppen (i hundeskoven samles vi ofte i en gruppe på 8-10 hunde og følges rundt - jeg har endnu ikke oplevet problemer af hverken den ene eller den anden art) hvor vi bl.a. snakker med supersmukke oskar og frække lille viktor herindefra (jeg vader selvf. lige forbi jane uden at sige hej :roll: men sådan er det jo når man ser en anden bekendt:oops:)

Vi følges så med hovedgruppen hvor jason holder sig fra de store bullerbasser når de kværner ind i hinanden og tøffer ellers rundt midt i det hele og hilser her og der, snuser, letter ben 750 gange og løber med når hele gruppen eller bare et par hunde sætter tempoet i vejret - men hele tiden hvor han skal tilbage og dutte engang imellem (det plejer han ellers ikke - han plejer enten at ignorere mig totalt eller vade i rumpen på mig hele tiden:rolleyes:).

 

Først da vi skal hjem bliver han teenager igen - da jeg forlader gruppen kalde rjeg på jason og han kommer rendende inde under berner sennenen, rundt om labben og ignorerer alle hundene for MOR kalder jo :blink: Da han så skal have snor på SÅ starter vi - playbow, løben frem og tilbage, og i en cirkel rundt om mig, højlydt knurren (legeknurren a la "kom og fang mig") og tilsidst gøen og jeg kan slet ikke komme i kontakt med ham :evil: Det eneste positive er at han heller ikke løber hen til de andre hunde.... 10 min. senere falder han nok til ro til at jeg kan få fat på ham og give ham snor på (i guder hvor er det svært at rose ham så når han nu har været sådan en bølle :rolleyes:) og så hjemad inden det bliver alt for mørkt...

 

På hjemturen møder vi en meget legesyg beagle som jason var absolut ligeglad med (vi gik i lang tid 10 m foran den og jason var bare ligeglad med beaglen) og da vi så kommer side om side følges vi ad et stykke, men igen var jason egentlig glad nok ved bare at snuse og gå side om side...

 

vores tur skulle bare have været en kortere tur i dag men vi var da afsted lidt over 2½ time......

 

nååå ja - jason er også (ENDELIG!!!!!) blevet mindre tævetumor - førhen havde tæver (+ kastrerede hanhunde - altså ALT der ikke var intakte hanner) ham konstant i rumpen når vi var afsted, men i dag var de rkun 2 meget interessante og det var slet slet ikke slemt med de to i forhold til før

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg tænkte på en ting da vi mødte jer i dag. Han ser voksen ud og hvor er han blevet flot med den sølvgrå farve og han klarer sig bare godt mellem de store hunde. :blink::-D

 

Jeg kan godt forstå at han klarer sig godt på udstillinger.

 

Tak :mrgreen:

 

Jeg skal have vasket og klippet jason her enten onsdag eller torsdag - så er han endnu lysere (han har 1-1½ cm mørkere pels yderst på "pelskuglen") ;-)

 

Jason ER den største hund i verden! Der er ingen hunde i hundeskoven der er større end ham :blink:

 

mht udstillinger: Nu skal man jo altså være ærlig: han har kun én gang været til udstilling som junior og der blev han nr. 2 ud af 2 (og fik Very Good hedder det vidst), men jeg trøster mig med at dommeren var til de ekstreme typer (dem har vi ikke i DK i sådan en grad så det blev en finner der vandt - alle de finner der var med den dag vandt vidst også i alle 4 størrelser)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :mrgreen:

 

Jeg skal have vasket og klippet jason her enten onsdag eller torsdag - så er han endnu lysere (han har 1-1½ cm mørkere pels yderst på "pelskuglen") ;-)

 

Jason ER den største hund i verden! Der er ingen hunde i hundeskoven der er større end ham :blink:

 

mht udstillinger: Nu skal man jo altså være ærlig: han har kun én gang været til udstilling som junior og der blev han nr. 2 ud af 2 (og fik Very Good hedder det vidst), men jeg trøster mig med at dommeren var til de ekstreme typer (dem har vi ikke i DK i sådan en grad så det blev en finner der vandt - alle de finner der var med den dag vandt vidst også i alle 4 størrelser)

 

Dumme dommer :mrgreen:

 

Jeg syntes at han er en flot puddel. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hvor er jason bare dygtig. Hver gang jeg møder eller læser om jason, så tænker jeg at sådan en pudel må jeg bare have, bare i stor;-)

 

Du skal have sådan en her for det gode arbejde med at få en dejlig hund:5up:

 

Tak :mrgreen: Jeg giver nu lige så stor kredit til min opdrætter der stod for de første 12 uger af hans liv! Jeg modtog en drømmehund der passede 110 % til mig og min personlighed og det jeg ønskede og jeg har ikke fortrudt et sekund:5up::5up::5up:(selvom jeg har bandet og gjort ved hver gang jeg har sjokket i en tissepøl - møgøret var jo først renlig som 11 mdrs :evil:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :mrgreen: Jeg giver nu lige så stor kredit til min opdrætter der stod for de første 12 uger af hans liv! Jeg modtog en drømmehund der passede 110 % til mig og min personlighed og det jeg ønskede og jeg har ikke fortrudt et sekund:5up::5up::5up:(selvom jeg har bandet og gjort ved hver gang jeg har sjokket i en tissepøl - møgøret var jo først renlig som 11 mdrs :evil:)

 

hehe, jamen tillykke, er han renlig nu?? sådan helt?:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
hehe, jamen tillykke, er han renlig nu?? sådan helt?:shock:

 

ja, undtagen hos mine forældre - der letter han ben en 15-20 steder når han er der :shock: Min hund går rent faktisk med ble når han er der (sådan spændt rundt om maven så den dækker tisse-fyren) for det er den eneste metode jeg kan ham fra det - han tisser heller ikke i bleen:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, undtagen hos mine forældre - der letter han ben en 15-20 steder når han er der :shock: Min hund går rent faktisk med ble når han er der (sådan spændt rundt om maven så den dækker tisse-fyren) for det er den eneste metode jeg kan ham fra det - han tisser heller ikke i bleen:rolleyes:

 

ok, såmå man jo håbemed tiden at bleen kan hjælpe ham med atfå nye vaner hos dine forældre.

Hvad hvis han er på besøg ved andre??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
ok, såmå man jo håbemed tiden at bleen kan hjælpe ham med atfå nye vaner hos dine forældre.

Hvad hvis han er på besøg ved andre??

 

er han hos opdrætter så lettre han også ben allevegne pga. tæverne :evil:

 

Ellers har han kun været med hos min mormor og der gør han ingenting :-D

 

Jeg tror absolut ikke det er noget med utryghed e.l. (er man bare lidt sammen med ham så ved man at utryghed ikke eksisterer i hans verden :rolleyes:)- det er ren markering :evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jamen en rigtig pudel ved jo hvor lækker den er, og vil også gernbe have at resten af verden hved det :cool:

 

Jeg synes forresten at jeg føler mig lidt snydt over ikke at have set et flot billede af den unge mand i fuld figur :( pleeeeeease???

 

Jeg tog nogle billeder fra i lørdags hvor vi var ude på Nørre Vosborg (BESTEMT et besøg værd!:shock::cool:) og senere i skoven - har dog kun billeder fra skoven.... Men da Jason skal vaskes og klippes (frste gang af mig, så han bliver nok noget af en picasso-hund bagefter) så der kommer først billeder når han er færdigklippet så man kan se før og efter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...