Hop til indhold

Måske ondt i lænden


ridiger
 Share

Recommended Posts

Nu ved jeg ikke om dette er det rette forum men så må I bære over med mig :-D

 

Jeg har lagt mærke til at når jeg giver Bubber ordren "sit" sætter han sig, der går dog ikke så længe før at han ligger i stedet for.

Jeg kan ikke lade værd med at tænke om han har ondt i bagpartiet eller er doven og hellere vil ligge ned end at side. :hmm:Han hopper op i sengen, sofaen uden problemer og han springer også over små bomme uden at der er noget at se.

 

Det er noget han er begyndt på for en lille måned siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se i dit album, at Bubber både har kunnet springe op og han har kunnet "sitte" på rumpen med begge forpoter løftet fra jorden.

 

Kan han det stadigvæk? For så tror jeg ikke, at han har ondt. Men det er da ikke til at vide helt bestemt.

 

Når han lægger sig kan det sagtens være hans måde at fortælle, at han "vil sgu' selv bestemme".. --Jeg tror, at det er noget, de fleste hunde kan finde på i perioder. --Rigtig træls er det, hvis det sker ved en lydighedsprøve, hvor hunden skal sitte i 2 minutter, --hvis den så lægger sig --liige inden de to minutter er gået..:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se i dit album, at Bubber både har kunnet springe op og han har kunnet "sitte" på rumpen med begge forpoter løftet fra jorden.

 

Kan han det stadigvæk? For så tror jeg ikke, at han har ondt. Men det er da ikke til at vide helt bestemt.

 

Når han lægger sig kan det sagtens være hans måde at fortælle, at han "vil sgu' selv bestemme".. --Jeg tror, at det er noget, de fleste hunde kan finde på i perioder. --Rigtig træls er det, hvis det sker ved en lydighedsprøve, hvor hunden skal sitte i 2 minutter, --hvis den så lægger sig --liige inden de to minutter er gået..:lol:

 

Han kan godt sidde pænt som jeg kalder det. Det gjorde han så sent som i går. Jeg syntes bare at det er sjovt at han først er begyndt på det nu. Det der med de 2 min, kan jeg godt skyde en hvid pil efter :( der går max ½ min før han har lagt sig ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså... Hvor gammel er han?

 

Jeg er da temmelig sikker på at han kunne lære at sitte (med forpoterne på jorden) i 2 minutter hvis det var det du ville. Det er simpelthen noget med at belønne ham med masser af ros eller godter eller hvad han nu bedst kan lide. --Først skal han bare sitte i få sekunder mens du står lige foran ham. Senere kan du så forlænge både tiden og afstanden. Det er altså ikke den sværeste øvelse i lydighedsprogrammet. Slet ikke for en gårdhund..

 

---Hvis Silke lægger sig når hun har fået besked på at sitte, så går jeg hen og stiller mig ved siden af hende og siger "plads". Så sætter hun sig op igen ved siden af mig. Så roser jeg hende og så siger jeg "bliv" og går fra hende igen.

ALDRIG!!! noget med at skælde ud. ALDRIG!

 

Da hun var ung kunne hun finde på at lægge sig ned flere gange når vi trænede den øvelse. Så var det bare "om igen".. Der skal bare tålmodighed og venlighed til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, man bliver jo lidt mere stiv med alderen.. Får han et godt foder med indhold af glucosamin? Det kan modvirke aldersforandringerne.

 

Hvornår skal han vaccineres igen?

 

Det skal jeg lige undersøge :hmm:Jeg kan se at der ikke er glucosamin i fodret. Kan man købe det nogle steder?

 

Det skal han i april.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan købe det mange steder. Jeg købte første gang i Maxsøe i Rødovre. Det kostede 449 for ½ kg, eller deromkring.

 

Men nu har jeg fået et helt kilo hjem fra Vital-horse til næsten samme pris.

http://vital-horse.com/

 

---Et kilo er måske lige meget nok til så lille en hund, som du har. Men prøv at google på glucosamin. Så finder du mange steder det er til salg.

 

Og det betyder intet, at det er f.eks. til heste. Det er et kemisk rent produkt. Jeg tager det selv med største sindsro..

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan købe det mange steder. Jeg købte første gang i Maxsøe i Rødovre. Det kostede 449 for ½ kg, eller deromkring.

 

Men nu har jeg fået et helt kilo hjem fra Vital-horse til næsten samme pris.

http://vital-horse.com/

 

---Et kilo er måske lige meget nok til så lille en hund, som du har. Men prøv at google på glucosamin. Så finder du mange steder det er til salg.

 

Og det betyder intet, at det er f.eks. til heste. Det er et kemisk rent produkt. Jeg tager det selv med største sindsro..

 

:5up: jeg skulle lige til at nævne at det vist nok var billigere hvis man købte det der var "beregnet" til heste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...