Hop til indhold

Hvad er frisk hundemad og er det noget for din hund?


maetpets
 Share

Recommended Posts

Hej, vi er en nyopstartet virksomhed kaldet MÆT. Vi laver frisk hundemad ☺️

MÆT’s friske hundemad er komplette måltider. Med frisk mener vi, at råvarerne - både kød og grøntsager - er friske og i god kvalitet, disse opvarmes mildt og opbevares derefter på køl i dit køleskab. Fordelene ved at opvarme ingredienserne mildt ved dampkogning, er, at man beholder alle næringsstofferne og samtidig bliver optageligheden af maden markant bedre for din hund - hele 86% af al maden bliver optaget! 🙌

Frisk hundemad: det perfekte alternativ!
Tørfoder er tætpakket i energi, en kedelig oplevelse for din hund og har et enormt lavt væskeindhold, hvilket gør det meget svært for din hund at optage næringsstofferne. Vådfoder har et højere væskeindhold, men kan være fyldt med tilsætningsstoffer og har ofte en mangel på kulhydrater, vitaminer og mineraler i form af gode grøntsager. Råfodring består primært kun af kød, og den store risiko for bakterier, der kan påvirke vores families børn og ældre. Dertil er der den samme mangel på grøntsager. Ingen af disse fodertyper er perfekte.

Vores friske hundemåltider er velegnet til alle hunde uanset race, alder, køn, aktivitetsniveau og allergener 🥩🥕🥬. Der er mange hunde, der ikke tåler processeret tørfoder og har brug for en særlig diæt. Vi har derfor valgt at lave vores egen friske hundemad. Du kan læse mere om vores friske hundemad her 🐶

Du er også meget velkommen til at følge vores rejse på Instagram eller Facebook 🥰

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har I fra, at optagelsen er så dårlig på f.eks. tørfoder? 

Derudover kan jeg ikke nikke genkendende til, at råfoder kan gøre os syge. Jeg har fodret hunde med en blanding af vådfoder, råfoder og tørfoder i en årrække og jeg er da aldrig blevet syg. Hvis man behandler kødet ordentligt og husker hygiejnen, så sker der da ikke noget. Det er vel ikke anderledes end at håndtere råt kød, som vi selv skal spise. 

Desuden er råfoder jo ikke nødvendigvis kun kød. Man kan da bare tilsætte de grøntsager og evt. frugt, som man synes ens hund skal have. Min hund fik da altid lidt kogte grøntsager i hans foder og vi delte tit et æble eller en banan. Det fungerede helt fint. 

Ja, jeg er måske ikke umiddelbart så begejstreret for jeres produkt. Det virker ikke som noget, jeg ikke ville kunne lave selv. Og så er jeg nok lidt "allergisk" overfor folk, der ophøjer deres eget produkt til at være det allerbedste i verden. Det er så individuelt, hvad hunde trives på, at jeg synes, det er svært at sige noget konkret om. 

Men det er da dejligt, at jeres hund trives på det foder og det er der da sikkert også andre hunde, der nok skal gøre. Så held og lykke med det :)  

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...