Hop til indhold

Hundetræning i Søndermarken, hot or not?


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Jeg vil lige høre hvad københavnerne (og andre)herinde mener om dette:

 

Jeg kan købe en tilladelse til at anvende Søndermarken til hundetræning. I hundeområdet...

 

Lyder det som noget der ville kunne være interessant?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at det lyder interessant. :-) Man skal nok bare være forberedt på, at det ikke er alle hundeejerne, der vil opdage/respektere, at der er træning, så man kan sikkert risikere, at der kommer en del hunde løbende over for at se, hvad der foregår. Det kunne jeg i hvert fald forestille mig.

 

Og så ville det måske nok være smart at lægge træningen på et af de tidspunkter, hvor der ikke er allerflest hunde. F.eks. er der tit træf ved middagstid om søndagen, så det er måske ikke det mest optimale tidspunkt, tænker jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Søndermarken er et super sted for træning, hvis man fokuserer på selve naturen. Men som Sonja skriver, så kommer der mange hunde der - især i weekenden. Stødte selv på en gruppe hvor jeg os' bare troede at det var en gruppe hunde der legede (man står tit i grupper og snakker, mens hundene leger) og Lumi var allerede på vej hen til dem da det gik op for mig at det måske var hvalpetræning.

Så hvis man skal ha hundetræning i Søndermarken skal man nok være åben for at der kan komme hunde hen for at hilse. Måske man kan markere det område man laver hundetræning på.. :?:

Men personligt tror jeg vi ville være interesseret i hundetræning i Søndermarken :-D Det er så dejligt tæt på hvor vi bor...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske man kan markere det område man laver hundetræning på.. :?:

 

Ja, det tænkte jeg også på - kan man måske markere det ved at sætte nogle farvede pinde i jorden eller sådan noget? Bare så andre hundeejere har en chance for at se, at der foregår noget ud over almindelig hundehygge?

 

Jeg tror, at der vil være stor interesse for træning i Søndermarken (hvis det bliver annonceret ordenligt, så folk opdager, at det er der :-)), for man skal typisk lidt langt væk for at træne, når man bor midt i København/på Frederiksberg. Jeg tager tog og bus til hhv. Charlottenlund om sommeren og Gladsaxe om vinteren, og jeg ville da være glad for kortere transporttid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg er vant til at have træning på arealer hvor der også kom andre hunde. Og ja, jeg har oplevet at mange hundeejere ikke "ser" der er træning og dels bryder ind, dels lader deres hunde gå ind og hilse på.

Engang imellem har jeg bedt dem "smutte" på en høflig måde andre gange har vi fået nogle gode træningssituationer ud af det.

 

Blandt andet hunden Sok, som oftest løb løs, en hanhund på jagt efter tæver. Han kom tit forbi og hilste på og det var jo fedt da det var hvalpelegestuen..

 

Det er naturligvis en udfordring for hundeejerne, omvendt kan man sige at de får træning - og hjælpen - der hvor det skal fungere, nemlig i hverdagen på offentlige arealer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Lidt off topic måske, men hvor længe forventer du at have træning i Søndermarken? :-D Altså, hvis det er..

 

Intet er afgjort endnu, men tilladelsen jeg (sikkert) køber vil gælder hele 2009 og hvis der er basis for det vil der være træning stort set hele året.

Link til indlæg
Del på andre sites

Intet er afgjort endnu, men tilladelsen jeg (sikkert) køber vil gælder hele 2009 og hvis der er basis for det vil der være træning stort set hele året.

 

OK, tak :-D

 

Ku' være man skulle overveje det til sin kommende hvaps, jo, hvis der er noget for hvalpe :blink:

 

Synes pludselig ikke længere, at der er så lang tid til, at det bliver sommer :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Engang imellem har jeg bedt dem "smutte" på en høflig måde andre gange har vi fået nogle gode træningssituationer ud af det.

 

Ja helt sikkert man kan få træningssituationer ud af det. Der med mig og lumi der blev jeg holdende stille, så en af de små hvalpe kunne se min minicrosser an, da den var bange for kørestole o.l. Og det var træneren som lagde op til at "så kunne de da lige øve det med hunden". Hvilket var fint fint for mig.

 

Når du har erfaring med områder, hvor der kommer andre hunde og det har fungeret fint, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at slå dig løs i Søndermarken :-) Og skriv endelig herinde om hvad du bestemmer dig for. For hvis der er hold for unghunde, så er Lumi klar! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...