Hop til indhold

Hvalp med diarré


Otto2020
 Share

Recommended Posts

Hej. 

Jeg har en lille coton de tulear hvalp, som i 5 dage nu har haft blød og lidt slimet afføring. Han leger helt som han plejer, og udviser umiddelbart ikke i sin adfærd, at han skulle være dårlig, men hans afføring er altså meget blød, med slim og ildelugtende. Vi har ikke givet ham godbidder i 3 dage for at se, om det var dem, der gav ham dårlig mave, men der ser umiddelbart ikke sådan ud. 

Nogle råd til, hvad det kan være eller hvad vi skal gøre? Skal vi kontakte dyrlægen? 

Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, Otto2020 skrev:

Hej. 

Jeg har en lille coton de tulear hvalp, som i 5 dage nu har haft blød og lidt slimet afføring. Han leger helt som han plejer, og udviser umiddelbart ikke i sin adfærd, at han skulle være dårlig, men hans afføring er altså meget blød, med slim og ildelugtende. Vi har ikke givet ham godbidder i 3 dage for at se, om det var dem, der gav ham dårlig mave, men der ser umiddelbart ikke sådan ud. 

Nogle råd til, hvad det kan være eller hvad vi skal gøre? Skal vi kontakte dyrlægen? 

jeg ville sige dyrlæge og medbring afføringsprøve.
Det kan være giardia eller orm. Men små hvalpe holder ikke så længe til at have dårlig mave så længe.

Der findes mange råd mod dårlig mave, såsom at koge i en pose ærter i en time og blende dem og lade det blive kold og så give hunden hver time (og ingen hundemad) Eller udkogte ris med kylling og igen en skefuld hver time og ingen hundemad eller havregrød/suppe også helt udkogt og ingen hundemad.

I giver ham ikke nogle mælkeprodukter vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...