Hop til indhold

Hvalp vågner om natten og er urolig. Er det tænderne der irritere?


Gæst davidhs
 Share

Recommended Posts

Gæst davidhs

Hej alle sammen,

 

Jeg har en sød lille Jack Russell Terrier, på 6 måneder. En han, er kastereret.

 

Han er begyndt at vågne nogle timer efter vi er gået i seng. Han piver og slæber sit legetøj med op i sengen og gumler løs på det, men han er lidt svær at få til at falde til ro igen. Han har gjort det de sidste 3-4 dage. Så undre mig over hvad det kan være. Han har skiftet alle tænderne, hvis der skulle være nogle der mangler er det måske nogle af de bagerste kindtænder. Jeg tænker på om det kan være fordi de er ved at gro fast eller noget andet som genere lidt. I nat begyndte han også at klø sig med bagbenet på hagen eller under munden, ved ikke hvad man kalder det på en hund.. :blink:

 

Er der nogle af jer der har oplevet det samme med jeres hunde eller har en forklaring på hvad det er? Hvis det er tænderne der driller kan jeg overhovedet gøre noget ved det eller hvor længe kan det genere ham.

 

Mange hilsner.

 

David.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hej og velkommen herind :-)

 

Når en hund pludselig ændrer adfærd skal man være lidt årvågen for der kan som du er inde på, være fysiske årsager til dette.

 

Har du set ham i munden?

 

Spiser og drikker han normalt og i øvrigt opfører sig som han plejer?

 

Får de samme ture og oplevelser han plejer?

 

Ingen ændringer i hverdagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Øv hvor træls - både for dig og den lille hund.

 

Jeg ved der er nogle der har brugt gulerødder til deres hunde når deres gummer/tænder har kløet. Så måske det kunne hjælpe ?- Hvis altså det er det der er problemet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen,

 

Til at starte med, mange tusind tak for jeres velkomst.

 

Jeg tror ikke vi har ændret noget og han spiser og drikker som han plejer.

Det eneste sådan nye er vel at vi er begyndt at give ham et suppeben (Rå okse ben) når vi tager fra ham om morgen og putter det så i fryseren når vi kommer hjem igen. Det har givet ham lidt tynd mave men har hørt det er meget normalt. Han er jo alene godt 8 timer i hverdagen, så vi kan da også mærke, nu han er blevet ung, at der er en del mere energi i ham. Så vi prøver at aktivere ham så godt vi kan med forskellige lege og finde sin mad osv.

Nu vi er ved energien, er det noget der falder lidt af efter den ung hunde fase? For må nok sige vi syntes der er meget gang i ham, har svært ved at kører ham helt træt.

 

Jeg har kigget ham i munden men kan ikke rigtigt se noget der sidder forkert eller der mangler. Det ser da ud til at der er nogle tænder der stadig mangler at vokse lidt mere ud men tror alle mælketænder er faldet ud.

 

Med venlig hilsen

 

David.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå vi kommer hjem plejer vi at gå en tur på 20 min med ham, så ender vi ved en græsplæne hvor han bliver sluppet løs og render rundt. Her laver vi også lidt træning, indkald, sit, dæk, osv. Vi smider også lidt godbider ud så han kan prøve at finde dem. Der bruger vi ca. 15 til 20 min.

 

Inden vi spiser træner vi lidt indendørs også. Så spiser vi og han får serveret sin mad samtidig med. Den bliver taget væk igen efter 30 min, hvis han ikke er ved at spise den. Somme tider smider vi maden i huset eller jeg gemmer det i hjørner så han skal finde det. Har også kommet noget i en flaske men den er for nem til ham. Nu vi er ved hans mad, skal jeg nok sige at han viser ikke den store interesse for sin mad, tror kun han spiser den for ikke at dø af sult. Så derfor at det meget svært at få ham til at lave noget for at få maden, han gider det ikke, sådan virker det i hvert fald. Vi bruger Hill's Puppy med kylling.

 

Efter maden går vi en kort tur hen på aftenen, ellers kommet han ude i haven. Han er også ude i haven flere gange i løbet af eftermiddagen og aftenen. Han kan åbenbart ikke holde sig så længe når vi er hjemme, han er vel ude hver 1½ time. Ellers prøver jeg at træne med han om aftenen også, hvis han har spist sent, bliver det ikke rigtigt til noget. Vil ikke have godbidderne.

Han har utroligt meget legetøj, ben, tov, sokker der bundet sammen, bustercube og sådan en ting med riller i hvor vi klemmer godbidder fast og så skal han bide i den for at få dem ud igen, skulle være godt for tænderne.

 

Sengetid plejer at være omkring kl. 22.30.

 

Det var en alm. hverdag for ham, i weekenden har vi lidt mere tid til at tage ham på en længere tur. hvor han også løber løs flere gange.

 

Vi har haft ham på 2 x 5 gange hvalpehold de er slut for i år, starter næste år igen. Det gjorde ham træt i starten men til sidst var der gang i ham når han kom hjem også, så han lader ikke til at have det store behov for at sove så meget om aftenen længere.

 

Med venlig hilsen

 

David.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...