Hop til indhold

Uddannelse som adfærdsbehandler?


Gæst Ann-Sofie
 Share

Recommended Posts

Gæst Ann-Sofie

Hej alle sammen.

 

Jeg drømmer om at arbejde med dyr og er i gang på gymnasiet for at blive dyrlæge. Nu er jeg dog kommet frem til jeg er meget skole træt og kan slet ikke overkskue de 7 år efter gymnasiet for at uddanne mig som dyrlæge. Jeg har lige fået anskaffet mig en schæfer hvalp og ville gerne gå til hundetræning med ham også kom jeg til at tænke på det skal man vel også have en uddnannelse for at man kan blive hunde træner. Jeg ville så hører jer herinde om vidste noget om uddannelsen som adfærdstræner. Altså hvor lang tid tager det, hvordan foregår det (skal man gå i skole, tage kurser eller måske komme i praktik) og hvor gammel skal man være for at tage den?

 

Håber i kan hjælpe.

 

Mvh. Ann-Sofie

Link til indlæg
Del på andre sites

adfærdsbehandler og hundetræner er to forskellige uddannelser... Hundetræner kan man uddanne sig til via fx DKK og DCH - og sikkert også andre steder...

 

Prøv at søge på dansk kennel klubs hjemmeside, der står ihvertfald noget om deres hundetræneruddannelse...

 

Adfærdsbehandler er nok straks sværere - jeg vil tro du skal uddannes via nogle af adfærdsinstitutterne, men jeg er ret sikker på, at du selv skal betale for uddannelsen og jeg tror ikke de er SU berettiget...

 

Og med hensyn til at være skoletræt - så er der jo ingen der tvinger dig til at gå direkte fra gymnasiet til landbohøjskolen... Jeg tog fx næsten 6 års pause mellem gymnasiet og min universitetsuddannelse... det er nok liiiige i overkanten lang tid ;-) men et år eller to er jo meget normalt

Link til indlæg
Del på andre sites

Svare lige for hende. :)

 

Hun bliver 17 i januar, og har haft hund i over 10 år.

 

 

Hendes forældre har haft i 10 år, formoder jeg så?

Jeg tænker ikke så meget i år. År fortæller ikke meget andet end hvor mange hunde man kan have haft gang i.

Jeg tænker erfaring tidligere med EGEN hund.

Jeg tænker hvad man har opnået med egen hund.

jeg tænker hilke hunde man har haft "igennem". Købt fra hvalp eller internats og omplaceringshunde.

Og så fremdeles.

 

Og med 17 år kan man ganske givet have set en del, men jeg indrømmer gerne at jeg bestemt ikke er den sidste der vil sætte spørgsmålstegn ved en ting som livserfaring.

 

Vent 10 år endnu, før du gør dig tanker om at træne/rådgive andre er mit råd.

 

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fint nok i siger vent, og tænker på aldre og erfaring.

 

Men er der nogle der ved kan sætte nogle kriterier op for hvad i ville forvente, og hvad der ville betyde noget for at i ville vælge en person til at rådgive og afhjælpe med en problemhund?

 

Ninjamor hvad har du evt.

 

Så kan man, går jeg ud fra, bruge rigtigt mange år på at få erfaring evt. hos en der har den i forvejen, hvis man ved, hvad man skal stile efter, hvis det er i den retning man ønsker???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissRiie
Hendes forældre har haft i 10 år, formoder jeg så?

Jeg tænker ikke så meget i år. År fortæller ikke meget andet end hvor mange hunde man kan have haft gang i.

Jeg tænker erfaring tidligere med EGEN hund.

Jeg tænker hvad man har opnået med egen hund.

jeg tænker hilke hunde man har haft "igennem". Købt fra hvalp eller internats og omplaceringshunde.

Og så fremdeles.

 

Og med 17 år kan man ganske givet have set en del, men jeg indrømmer gerne at jeg bestemt ikke er den sidste der vil sætte spørgsmålstegn ved en ting som livserfaring.

 

Vent 10 år endnu, før du gør dig tanker om at træne/rådgive andre er mit råd.

 

 

:blink:

 

 

Hun fik sign egen hund (ruhåret fox terrier), for 9½ år siden, og har altid selv skulle stå for pasningen og træningen af ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm... kriterier for hvad jeg selv ville forvente... :hmm:

 

jeg ville nok forvente at "min" adfærdsbehandler var på min egen alder eller ældre, evt. lidt yngre (jeg er 30 - 31 om en uge :neutral: ) men nok ikke meget mere end max 5 år....

 

Lidt ligesom jeg nede i banken bad om at få en anden rådgiver, da jeg var blevet ført over til en ca. 12 årig bankelev :oops: jeg ved godt, at folk skal have lov at lære, men jeg stoler ikke rigtigt på en så ung rådgivning vedr. mine penge,,,

 

Med min hund er jeg nok ca. ligesådan, meget under 24-25 år, så vil jeg nok tænke "hvor meget erfaring kan vedkommende have?"

 

men jeg er også stok-konservativ :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke blive dyrlæge OG adfærdsbehandler;-) Dem er der mangel på, altså dyrlæger der ved noget om adfærd.

 

Og du kan sagtens tage et par års pause inden du starter på studie, vælger du rigtigt arbejde i den tid, kan de give dig point i forhold til optagelse.

 

Og nej, adfærdsbehandler uddannelsen er bestemt ikke gratis,men du kan tage en træner uddannelse hos dkk som en start og den er vist gratis. Så kan du jo af prøve om det er noget du vil og så tage den der fra:)

 

Og mht uddannelse, så er der en aldersgrænse nogen steder for optagelse til at blive adfærdsbehandler, netop pga de faktorer amocca nævner:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...