Hop til indhold

Cavalier King Charles med stamtavle tilbydes. Evt. til blandigsavl. - Sjælland


Leopold
 Share

Recommended Posts

Sød godmodig han-Cavalier King Charles spaniel tilbydes til avl

 

Vi er også interesseret i en blandingshvalp hvis den ikke ender med at blive for stor. Gerne en blanding af Cavalier og Australien shepherd, men andre har også interesse.

 

Da han er ved at være en ældre herre vil vi gerne bevare ham i familien i form af næste generation. Derfor tilbyder Leopold til avl mod at vælge en af hvalpene som afregning

 

Leopold er af svensk afstemning og har fin stamtavle uden fri for hjerteproblemer.

 

Han er en familiehund, og derfor har vi ikke fået ham avlsgodkendt gennem udstillinger og præmieringer. Han er ellers meget flot i tegninger og bestemt race-karakteristisk.

 

Han er 12 år og har stadig helt ren hjertelyd. Er meget godt tegn for en Cavalier

 

Han er rask og stadig rørig  

I kurv.jpg

I sneen 2.jpg

I sneen.jpg

På tæppe.jpg

Redigeret af Leopold
Tilføjelse af billeder
Link til indlæg
Del på andre sites

Den avls kombination I vil lave er sørme da helt hen i vejret.

Se nu på hvad de forskellige racer er avlet til. Laver man krydsninger så har man ikke en kinamandschance for at "bestille størrelse".

Bare fordi i får en hvalp efter ham så får I ikke nødvendigvis noget der minder om ham, slet ikke.
Er han tjekket for ALLE racetypiske skavanker? Eller er det kun hjertet?
 

En 12 års hund, til første parring.

Ja jeg ville absolut ikke gøre det og jeg ville også fraråde folk at købe sådan en hvalp - elsk nu det i har i ham her og lad være med sådan en panikparring for at lave noget som I på ingen måde kan lave - en kopi.
Det ender sjældent i noget godt.

Jeg skriver det ikke i ond mening, for jeg ved hvor gerne man vil beholde det man har.
Men få da en raceren og sund hvalp og lad den gamle lære fra sig, det får man mindst lige så meget kopi ud af.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...