Hop til indhold

Hvor hviler jeres hunde?


Jane
 Share

Recommended Posts

Hvor er det dejligt og rørende (men også sørgeligt:cry:) at læse om jeres historier og den store kærlighed I har/ og har haft til jeres hunde. Det er så dejligt, når nogen har det på samme måde som en selv med sine kæledyr.. kender ikke så mange af den slags IRL ;-)

 

Vores gravhund som døde for 10 år siden blev begravet i en gravhøj i mine forældres have. Det ser meget smukt ud og der er plantet lyng på og andre fine blomster. Han vil altid være konge i sin have. Han blev gammel (18 år, så han havde haft et langt og godt liv).

 

Vores elskede kat som blev dræbt i et trafik uheld sidste sommer kun 5 år gammel hviler et smukt sted under et æbletræ med udsigt ud over havet. Vi har før gået ture med ham der i sele og det var det smukkeste sted vi kunne finde. Han fik sit lille sørøver-tørklæde/ bandana med og et par legetøjsmus. Det gør mig meget ondt at tænke på stadigvæk. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne aldrig finde på at brænde nogen, men hvis jeg har råd, ville jeg gerne have Petrine udstoppet til den tid. Indtil nu er alle vores døde dyr blevet begravet udvalgte steder (og indtil de er gravet ned har de ligget i fryseren), uf det er trist at tænke på, men prøver at huske det gode liv de har haft indtil da, det plejer at hjælpe lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Mine 2 tidligere drenge Luxus og Cæzar blev hos dyrlægen. De var ikke sig selv da de tog fra denne jord og skulle huskes for de gode drenge de var.

Deres halsbånd og billeder hænger dog på væggen.

 

Jessie står i en urne på min hylde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Buster var min soulmate og jeg fik ham i så kort tid, jeg tænker at han mente jeg havde brug for at udvikle mig og derfor gjorde plads for Misja (jaja, jeg ved godt det lyder sindsygt, men sådan er det altså :oops: ) kunne jeg bytte om dengang, så ville jeg have gjort hvad som helst :cry:

 

Misja vil altid være dén hund som bragte mig ind til mig selv og ud i verden på en ny og anderledes måde, derfor vil hun også altid være en ganske speciel hund hos mig, ligesom gamle Max der bare var KÆRLIGHED :lun:

 

 

Men Buster....min Busterluster :megaked:

 

 

De bliver kremeret og lagt i fællesgrav, jeg kan ikke rumme at de skal ligge "et sted" men de lever og ånder i alle mine minder når jeg går bestemte steder eller ved bestemte ting osv.

 

Som fx. nu her i øjeblikket, så vandre mine tanker igen 9 år tilbage til da Buster flyttede hjem her og oplevede hans første efterår. Han eeelskede at løbe rundt i alle de smukke blade og hvert år, når især ahorns bladene ligger i deres røde og gule farver, tænker jeg på ham og på vores tid sammen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Buster var min soulmate og jeg fik ham i så kort tid, jeg tænker at han mente jeg havde brug for at udvikle mig og derfor gjorde plads for Misja (jaja, jeg ved godt det lyder sindsygt, men sådan er det altså :oops: ) kunne jeg bytte om dengang, så ville jeg have gjort hvad som helst :cry:

 

Misja vil altid være dén hund som bragte mig ind til mig selv og ud i verden på en ny og anderledes måde, derfor vil hun også altid være en ganske speciel hund hos mig, ligesom gamle Max der bare var KÆRLIGHED :lun:

 

 

Men Buster....min Busterluster :megaked:

 

 

De bliver kremeret og lagt i fællesgrav, jeg kan ikke rumme at de skal ligge "et sted" men de lever og ånder i alle mine minder når jeg går bestemte steder eller ved bestemte ting osv.

 

Som fx. nu her i øjeblikket, så vandre mine tanker igen 9 år tilbage til da Buster flyttede hjem her og oplevede hans første efterår. Han eeelskede at løbe rundt i alle de smukke blade og hvert år, når især ahorns bladene ligger i deres røde og gule farver, tænker jeg på ham og på vores tid sammen....

Det kan du altså ikke være bekendt,... nu sidder jeg og tuder. :cry: Puha, det sidste afsnit er virkelig rørende og jeg kan nemt sætte mig ind i dine følelser.

 

Ikke i mine øjne!!!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sitto ligger i sin lille urne i et blomsterbed lavet specielt til hende, med det fineste springvand ovenpå :hjerte:

Vi ville have spredt hendes aske på det sted jeg gik den sidste tur med hende - men på vej derned fandt vi ud af at de havde limet låget på urnen fast, så vi gik en allerallersidste tur med Sitto i sin lille urne, og så blev der bygget et "Sitto-bed", med blomster og springvand.

 

Årh hvor jeg dog savner hende... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mine hunde bliver altid aflivet herhjemme.

Jeg har heldigvis ikke endnu prøvet, at dette skulle gøres akut, så derfor kommer dyrlægen her, hvor hunden er hjemme og tryg.

Førhen lod jeg dyrlægen tage hunden med, men i de seneste år har jeg valgt selv at køre hunden til kremering på dyrekrematoriet. Der får jeg dem brændt med i en fællesbrænding.

Jeg har ikke brug for hverken gravsteder eller urner.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst Stefano

Valgte at begrave min dejlige gravhund oppe i bjergene.. Fint lille sted, langt fra nærmeste beboelse, og sammen med over 20 af min families hunde.. :) Har stadig mareridt fra da jeg fandt den stiv som et bræt... Tror ikke jeg egner mig til døden.. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...