Hop til indhold

min udspekuleret schæfer


FOX
 Share

Recommended Posts

Da Alto var hvalp - og også senere fik han altid et marvben med leverpostej i, når han skulle være alene hjemme - altså også i hverdagen, når vi skulle på arbejde - og han elsker leverpostej. Vi har så oplevet mange week-ender, hvor han fandt sit marvben og kom og afleverede det til os. Hvis vi så ikke tog imod det, tog han det i munden og prøvede at skubbe det op på køkkenbordet :-D Vi oversatte hans handling som "skrid nu på arbejde - jeg vil have min leverpostej!"

 

Da vi så fik Sookie hjem stoppede vi med marvbenene når de var alene hjemme - vi ville ikke risikerer at de kom op at slås, selvom de når vi er der bytter kødben i et væk.

 

Nå, men forgårs fik de så et marvben hver -det blev tygget og tømt første dag. Og hvad gør Alto så i går morges ? - tja, han kom og afleverede sit marvben for at få noget i :mrgreen: og man er jo lidt blød i bolden, så selvfølgelig fik begge hunde en ske-fuld leverposten i hver sit ben.

 

Og hvorfor skriver jeg så denne tråd nu ?? - Alto har lige være her igen med sit marvben og fortalt mig på schæfer-sprog at han altså VIL have leverpostej nuuuu (han får det dog først i eftermiddag, når Sookie og jeg kører på skovtur :blink:)

 

Utroligt at han kan huske det - det er trods alt 1½ år siden vi fik Sookie :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lex siger at hun sagtens kan forstå ham. Lex elsker AL mad, og kommer rendene bare hun tror jeg rører ved fodertønden.. også selvom det slet ikke er mad-tid :blink:

 

Alto har aldrig gidet mad ! da han var hvalp sad jeg og håndfodrede ham, for ellers gad han ikke spise ..... Det hjalp så gevaldigt, da vi fik Sookie-ædedolk ind i huset, for tænk hvis hun fik det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Pelle gør det samme - han tipper bare benet eller de andre foderdimser han har ned i skødet på mig og han bliver belønnet rigtig tit for det.

Det skaber en tiggesituation, som kan udnyttes til liiige at lave en lille øvelse først.

 

Hvis jeg absolut ikke gider den leg af en eller anden grund, bliver låget lagt på hans legekasse, eller foderdimserne lagt i bryggerset og så fundet frem på et senere tidspunkt - eller jeg siger "nej ikke lige nu"...

 

Jeg synes det er fantastisk at have initiativtagende hunde, også selvom det "kun" drejer sig om denne form for "tiggeri".

 

Godt gået Alto :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...