Hop til indhold

ang hunde racer..


Gæst Lux
 Share

Recommended Posts

Freud herindefra fra har en Bichon Havanaise og en løwchen - begge ca i pekingeser størrelser og meget pelsede :mrgreen: om de er meget gøende ved jeg ikke...

 

Vi har passet Tulle (bichon havanaise) en weekend engang, der fik jeg ikke det indtryk at hun gøede meget (udover når min mand var hjemme og bevægede sig :lol: HAM kunne hun bare ikke lide!)

 

det var også min første tanke.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg kom til at tænke på en stabyhoun, da jeg har en bekendt der har sådan en og jeg tror den vil passe til jer.

 

Staby houn er en mellemstor race, hanner 50 - 53 cm, tæver 48 - 50 cm.

Den er halvlangt håret, ca som en golden.

 

Farve mest almimdelig er sort/hvid. Men findes også i brun/hvid orange/hvid. Men altid skimlet.

 

Pelspleje. Den skal blot børstes igennem en gang immellem. Fæller 2 gange om året.

 

Den har et åbent og frejdig sind. En ivrig hund, uden at være nervøs eller støjende.

 

Utrolig trofast, klog, lydig og samtidig en meget hengiven og pålidelig familiehund. Til børnefamilier og stabyen er en hengiven legekammerat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious
Joh, det tror jeg ikke er noget problem med at have den i lejlighed, den er vist glad så længe den er sammen med familien om det er inde eller ude.

 

Var du på Island, hvorhenne i landet var du? Det er også derfor at jeg er så glad for racen, kender den så godt heroppe fra.

 

Rundt omkring thingvellir og områderne tæt på.

4-7 timers rid hver dag :) Fantastisk !

Link til indlæg
Del på andre sites

tja islænder vil jeg nok ikke liiige foreslå:-) Jeg har endda en selv i lejlighed (ved jorden), men de har en frygtelig høj gøen, så der skal virkelig ikke mange vov til før man selv føler hunden generer andre. Og så er en islænder en udehund, som klaret trives bedst med at være mange timer under åben himmel sammen med familien.

 

jeg synes måske stabyen er et godt forslag, hvis man er klar til en aktiv hund, eller måske en cocker spaniel, der ikke har FT blod i nærmeste slægtled. Eller en cavalier, eller hvis i er til terriers så måske en wheaten terrier. Eller hvad med en beagle..

Link til indlæg
Del på andre sites

tja islænder vil jeg nok ikke liiige foreslå:-) Jeg har endda en selv i lejlighed (ved jorden), men de har en frygtelig høj gøen, så der skal virkelig ikke mange vov til før man selv føler hunden generer andre. Og så er en islænder en udehund, som klaret trives bedst med at være mange timer under åben himmel sammen med familien.

 

jeg synes måske stabyen er et godt forslag, hvis man er klar til en aktiv hund, eller måske en cocker spaniel, der ikke har FT blod i nærmeste slægtled. Eller en cavalier, eller hvis i er til terriers så måske en wheaten terrier. Eller hvad med en beagle..

 

cavalier er søde men de er meget dårlie til at være alene hjemme kan jeg læse overalt :( og de andre du nævner er ikke lige mine typer, desværre, men mange tak for forslagene:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke meget til chow-chow'en - men så vidt jeg ved, er det også en noget krævende race - og heller ikke ligefrem en begynderhund ...

 

ved godt de er krævende men de er osse meget selvstændige og det er jo en god ting synes vi ;) de er super til at være alene hjemme, det eneste minus er at de ikke er såå kælne og elsker ikke børn specielt meget:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

cavalier er søde men de er meget dårlie til at være alene hjemme kan jeg læse overalt :( og de andre du nævner er ikke lige mine typer, desværre, men mange tak for forslagene:blink:

Jeg tror du skal skrive lidt mere om hvad type din hund skal være, både med pels og udseende. Synes dog ikke man skal vælge en hund udelukkende på dens udseende.

de fleste hunde kan lære at være alene hjemme hvis man træner det. derfor er det bedst at købe hunden så man har ferie i 3-4 uger efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror du skal skrive lidt mere om hvad type din hund skal være, både med pels og udseende. Synes dog ikke man skal vælge en hund udelukkende på dens udseende.

de fleste hunde kan lære at være alene hjemme hvis man træner det. derfor er det bedst at købe hunden så man har ferie i 3-4 uger efter.

 

synes jeg har skrevet mange gange at den skal helst være lidt pelset blød at se på og den skal kunne være alene hjemme og ikke være gøende på nogen måder (udover hvis nogen træder ind af døren self.) har ikke andre specifikke krav og nej udseendet betyder ikke alt, men meget ligesom ved mennesker, selvom mange ikke vil indrømme det:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

synes jeg har skrevet mange gange at den skal helst være lidt pelset blød at se på og den skal kunne være alene hjemme og ikke være gøende på nogen måder (udover hvis nogen træder ind af døren self.) har ikke andre specifikke krav og nej udseendet betyder ikke at, men meget ligesom ved mennesker, selvom mange ikke vil indrømme det:cool:

 

Selvfølgelig betyder udseendet noget, men det er ikke smart kun at vælge ud fra det.

Man kan ikke sige at den og den race kan være alene hjemme. Som jeg har skrevet før så er det noget hunden skal lære, og det er ikke gjort på få dage.

Synes du skal søge noget om de forskellige racer her på nettet. Du kan også låne bøger på biblioteket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gå uden om chow'en. Umiddelbart er det ikke en god begynder hund, blandt andet fordi den er så selvstændig som den nu er (Jeg har beagler og kender derfor lidt til selvstændige hunde :mrgreen:) Og du skriver at du ved racen ikke nødvendigvis er super begejstret for børn, så ville jeg slet ikke overveje den hvis jeg havde en to-årig...

 

Jeg ville kigge på bichon, løwchen eller havaneser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig betyder udseendet noget, men det er ikke smart kun at vælge ud fra det.

Man kan ikke sige at den og den race kan være alene hjemme. Som jeg har skrevet før så er det noget hunden skal lære, og det er ikke gjort på få dage.

Synes du skal søge noget om de forskellige racer her på nettet. Du kan også låne bøger på biblioteket.

har søgt meget om de foskellige racer tak:???: og nej men nogle racer har lettere ved at være alene end andre og bestemmer mig ikke kun ud fra udseende men ligeså meget værmåde, men det er da klart man helst vil have en der ser sød ud i ens øjne og søger ud fra det til man ved noget mere om deres værmåde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gå uden om chow'en. Umiddelbart er det ikke en god begynder hund, blandt andet fordi den er så selvstændig som den nu er (Jeg har beagler og kender derfor lidt til selvstændige hunde :mrgreen:) Og du skriver at du ved racen ikke nødvendigvis er super begejstret for børn, så ville jeg slet ikke overveje den hvis jeg havde en to-årig...

 

Jeg ville kigge på bichon, løwchen eller havaneser...

 

det er jo ikke fordi chowen gør noget ved børnene, den gider bare ikke kæles så meget for som andre hunde ;):blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious
ved godt de er krævende men de er osse meget selvstændige og det er jo en god ting synes vi ;) de er super til at være alene hjemme, det eneste minus er at de ikke er såå kælne og elsker ikke børn specielt meget:cry:

 

Så vidt jeg ved har Chow'en et ret svingende humør (tendenserende mod aggressiv når den "siger fra"), så jeg tænker ikke det vil være en familie-hund til familier med småbørn

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved har Chow'en et ret svingende humør (tendenserende mod aggressiv når den "siger fra"), så jeg tænker ikke det vil være en familie-hund til familier med småbørn

 

oka vidste jeg ikke om dem:( tak for det:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo ikke fordi chowen gør noget ved børnene, den gider bare ikke kæles så meget for som andre hunde ;):blink:

 

nej, men hvad så når barnet for tiende gang liige skal kramme vovsen, og vovsen ikke gider? Bare for lige at sætte det på spidsen:mrgreen:

 

Jeg har ellers kun hørt om cavaliers der er super til at være alene, har to kollegaer med hver sin og de sover begge dagen væk:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skulle have en race der var lidt større end dem jeg har nu - så ville jeg kigge på sådan en som den tibetanske terrier - den hedder en terrier men er en selskabshund ... den er større end løven, men er stadig ikke en stor hund - hannerne er vist 35-40 over ryggen - og tæverne typisk lidt mindre ...

 

Jeg vil gå ud fra, at også den kan holdes i hvalpeklip - men ved det ikke ...

 

Du kan se mere her:

http://www.tibetanerklubben.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo ikke fordi chowen gør noget ved børnene, den gider bare ikke kæles så meget for som andre hunde ;):blink:

 

Nej jeg ved godt at den ikke gør noget ved børnene, men ville det ikke være rarere at have en hund som faktisk gad lave noget sammen med barnet?

Som ville elske når barnet kom hen og puttede sig i pelsen?

 

Jeg ville ikke vælge en reserveret hund med små børn hjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg ved godt at den ikke gør noget ved børnene, men ville det ikke være rarere at have en hund som faktisk gad lave noget sammen med barnet?

Som ville elske når barnet kom hen og puttede sig i pelsen?

 

Jeg ville ikke vælge en reserveret hund med små børn hjemme...

 

jo spurgte osse bare om nogen kendte mere til racen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har søgt på div. racer men har ikke set nogle steder der står om hunden er specielt egnet til at være alene hjemme.

 

Du skal ikke vælge en Chow Chow, de gør ret meget, det er en vagthund.

 

Måske du skulle tage på nogle udstillinger, her kan du snakke med opdrættere og ejere af de forskellige racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi vil begge (manden og jeg ) helst have en dogue de bordeaux, det er vores drømmehund og vil også have sådan en når vi engang køber hus, men det går jo ligesom ikke i en lejlighed på anden sal :cry: så må have en knap så stor hund nu som self, også skal med i huset engang :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudler - ja generelt en god hunderace. Børnevenlig og lærenem.

Cavalier King Charles Spaniel - fantastisk nem race, avlet til at være selskabshund siden 1700'taller - derfor. Vi har masser af cav.hunde på mit arbejde (dyreklinik) - har aldrig hørt om alenehjemmeproblemer hos dem

 

Sørg altid for at få hunden fra en god opdrætter (ved cavalier skal man kun købe hund fra en avler som har fået begge forældrene hjertescannet). Du skal regne med prise fra 8000 og opefter for en god hund...

 

Held og lykke...

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, men hvad så når barnet for tiende gang liige skal kramme vovsen, og vovsen ikke gider? Bare for lige at sætte det på spidsen:mrgreen:

 

Jeg har ellers kun hørt om cavaliers der er super til at være alene, har to kollegaer med hver sin og de sover begge dagen væk:-D

 

 

der står bare alle steder på nettet om racen at de ikke kan være alene ret længe.. kender en der havde en den gøede fra de gik til de kom hjem og ødelagde meget i frustration, de måtte af med den til sidst selv om det var en god hund når de var hjemme:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...