Hop til indhold

Min hanhund "humper" sit tæppe-MEN HVORFOR?


Gæst Rebecca Bonita
 Share

Recommended Posts

Gæst Rebecca Bonita

Hej!

 

Min hanhund "humper" sit tæppe, trods han er kastreret...

 

Nogen har sagt, at der kan gå op til et ½ år, før alle kønshormonerne er ude af kroppen. Det er nu lidt over 1 år siden han blev kastreret...

 

Dyrlægen sagde, at det var en meget, meget svær operation- han var kryptokid- de kunne næsten ikke finde éen af hans "kugler", der var meget lille og sad helt oppe i maven... Andre hanhunde, er han stadig meget dominant overfor.

 

Er det bare mig, der tror, at de ikke har fået ham helt kastreret????!!

 

Han gjorde det endda idag, lige efter en meget lang gåtur på ca.1½ time, så det kan ikke være fordi han kedede sig...

 

Hvordan kan det så være??

 

 

Mange venlige hilsner,

 

Rebecca.

Redigeret af Rebecca Bonita
Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme er den største humper en tæve - det siger da lidt om at det IKKE er afgørende om de har kugler eller ej ;-)

 

Hos vores Tweety er det helt klart et stresssymptom - når hun ikke ved hvad hun skal stille op, så humper hun løs.. Desværre..

Skal dog lige nævnes at hun er blevet MEGET bedre, da hun kom sad hun nærmest fast på Dolph og Bitten - idag sker det kun når det hele går op i en spids

Link til indlæg
Del på andre sites

Sherlock (min Colliehvalp på 6 måneder) er ikke kastreret. Og han humper også sit tæppe. Han humper ikke rigtig andre ting, kun sit tæppe. Og det har han gjort i lang tid - lang tid før han nåede "den alder" Så jeg vil påstå at det rent faktisk bare kan være leg? Når han gør det med tæppet, ligner han bare en der gør det rent instinktivt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rebecca Bonita

Hej allesammen,

 

1000 tak for hurtige svar, da det går mig meget på, da jeg da regnede med at hans "humpe"-adfærd ville gå over, når han blev kastreret!!

 

Han har lige fået en lang og dejlig gåtur, fået brugt al sin energi- så hvad skulle han være ophidset eller stresset over!?

 

Han var 1 år og 5 mdr. gammel, da han blev kastreret og er 1/3 spidshund og 2/3 doberman, rottweiler, schæfer... En adfærdsbehandler har sagt, at nogle af racerne først er voksen i en alder af 3,5 år. Jeg synes dog, det lyder vanvittigt!

 

Idag gjorde han det også efter en 1½ times lang gåtur. Men det virker også bare som om han leger, det ser sådan ud.

 

VH.

Rebecca.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen,

 

1000 tak for hurtige svar, da det går mig meget på, da jeg da regnede med at hans "humpe"-adfærd ville gå over, når han blev kastreret!!

 

Han har lige fået en lang og dejlig gåtur, fået brugt al sin energi- så hvad skulle han være ophidset eller stresset over!?

 

Han var 1 år og 5 mdr. gammel, da han blev kastreret og er 1/3 spidshund og 2/3 doberman, rottweiler, schæfer... En adfærdsbehandler har sagt, at nogle af racerne først er voksen i en alder af 3,5 år. Jeg synes dog, det lyder vanvittigt!

 

Idag gjorde han det også efter en 1½ times lang gåtur. Men det virker også bare som om han leger, det ser sådan ud.

 

VH.

Rebecca.

 

Men det er ikke vanvittigt. Det er den skinbarlige sandhed om mange af de store racer.

 

Jeg TROR (og det er kun noget jeg tror) at kræet stresser, fordi han ikke får brugt sig. Man kan vel nærmest ikke gå en hund træt, tilfreds og velstimuleret. Går du ikke til noget træning med den...et eller andet, hvor den skal bruge hovedet og ikke bare benene ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen,

 

1000 tak for hurtige svar, da det går mig meget på, da jeg da regnede med at hans "humpe"-adfærd ville gå over, når han blev kastreret!!

 

Han har lige fået en lang og dejlig gåtur, fået brugt al sin energi- så hvad skulle han være ophidset eller stresset over!?

 

Han var 1 år og 5 mdr. gammel, da han blev kastreret og er 1/3 spidshund og 2/3 doberman, rottweiler, schæfer... En adfærdsbehandler har sagt, at nogle af racerne først er voksen i en alder af 3,5 år. Jeg synes dog, det lyder vanvittigt!

 

Idag gjorde han det også efter en 1½ times lang gåtur. Men det virker også bare som om han leger, det ser sådan ud.

 

VH.

Rebecca.

 

Velkommen til :-)

 

Det er meget almindeligt, at hunde humper som et udslag af frustration/stress.

 

Hvorfor din hund skulle være frustreret eller stresset er ikke til at sige ud af den blå luft, men noget er der jo.

 

Kastrationer har desværre ofte den ønskede effekt på adfærd da den kun vil dæmpe de adfærd der er styret af testosteronet.

 

Når du skriver at din hund er dominant overfor andre hunde, hvad mener du så præcist med dette? Hvad gør han og hvordan reagerer de andre hunde?

 

Den blanding du har valgt er af aktive racer og kræver som sådan en masse stimulering ikke mindst på "hjernefronten", det ved du vel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rebecca Bonita

Hej

 

Han er dominant overfor andre hanhunde, ved at han både rejser børster, gør og nogengange endda bider ud efter dem. Sådan er det altid, hvis de er i snor.

 

Jeg ved udmærket, at de racer, der er i min hund er meget aktive og at de har brug for at bruge hjernen udover at få de lange gåture, som jeg giver ham! Dog har jeg i det triste vintermørke, ikke haft så meget energi, så jeg har ikke fået trænet med ham, fornyligt, så dét med mistanken om stress, vil jeg tage til efterretning, så han igen bliver en glad og velstimuleret hund, som han plejer at være!

 

Kærligst,

Rebecca.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...