Hop til indhold

Mor schæfer far collie = ?? - H J Æ L P


Gæst MINA
 Share

Recommended Posts

Gæst deluxious

Det med kurven med hundebøger i synes jeg abre er en fantastisk ide !

Sådan en fin flet-hundekurv koster ikke meget i ikea skal det lige siges :5up:

nøj, jeg ville altså også smelte lidt hvis min kæreste gjorde det !:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Cariiina

hej..

 

Synes da at du skal tænke over det med at hvis I går fra hinanden, om en af jer har råd til hunden. ;)

 

Nu har jeg selv en collie, og min moster har haft to schæfer så nu vil jeg beskrive hvad forskellen er på de to racer ;)

 

Collie: Der er lidt hyrdehund, og vil gøre en ejer glad, vil arbejde (satse) alt for at gøre ejeren glad, og det er en god hund man kan stole på. Aktivering bruger jeg ca. 1 time + gå-ture. Collie er en god familiehund.

 

Schæfer: En meget brugshund, som der skal bruges meget aktivering, og en hund som også kræver meget motion. Godt nok er det en meget god vagthund i forhold til collie. kræver rigtigt meget. Mener nok at min moste bruge halvanden time på aktivering + gå-ture ved siden af.

 

Og hvorfor lige en han-hund ? synes at tæver er mere rolige med hormoner i forhold til han-hunde. Nu har jeg både haft en han-hund og en tæve, og jeg vil altid blive ved tæverne ;)

 

Håber at det var noget du kunne bruge, ellers kig på gipote.dk der står der hvad de forskellige racer indgår :)

Link til indlæg
Del på andre sites

hej..

 

Synes da at du skal tænke over det med at hvis I går fra hinanden, om en af jer har råd til hunden. ;)

 

Jeg tror trådstarter har tænkt - han har i hvert fald haft rigelig tid til det, eftersom tråden er fra 2008...

 

Et tip: Gå ind i menupunktet "Dagens Indlæg", så får du de nyeste tråde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Nu sidder man jo selv med en labrador (formel 1)/border collie blanding aka den sorte hævner.

 

Tid tid tid overskud træning aktiviter opdragelse...... Vi havde ikke læst på lektien, da vi anskaffede os banditten. Så havde vi nok valgt en hund, der var mindre aktiv.

 

Vi fortryder ikke nu, men da han var 4 mdr. gammel, var vi sikre på, han ikke skulle være hos os.

 

Vi satte os ind i, hvad det betød, at have en collie. Labradoren kan man kun se på det ydre. Vi har fået en super aktiv sød rar hund, men han tager tid.

 

Kan man ikke overse, at skulle gå 2 gange om dagen i længere tid og ellers aktivere hunden løbende gennem dagen og træne med den, så skal man ikke få sig en schæfer/collie blanding.

 

Start med noget mindre, så kan man altid opgradere hundebestanden når man har fået taget på det at have hund. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sidder man jo selv med en labrador (formel 1)/border collie blanding aka den sorte hævner.

 

Tid tid tid overskud træning aktiviter opdragelse...... Vi havde ikke læst på lektien, da vi anskaffede os banditten. Så havde vi nok valgt en hund, der var mindre aktiv.

 

Vi fortryder ikke nu, men da han var 4 mdr. gammel, var vi sikre på, han ikke skulle være hos os.

 

Vi satte os ind i, hvad det betød, at have en collie. Labradoren kan man kun se på det ydre. Vi har fået en super aktiv sød rar hund, men han tager tid.

 

Kan man ikke overse, at skulle gå 2 gange om dagen i længere tid og ellers aktivere hunden løbende gennem dagen og træne med den, så skal man ikke få sig en schæfer/collie blanding.

 

Start med noget mindre, så kan man altid opgradere hundebestanden når man har fået taget på det at have hund. :-D

 

kig igen på datoen, den er fra 2008 :-)

Blev der også gjort opmærksom på i sidste indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...