Hop til indhold

Min hvalp (10 måneder) knurrer kraftigt


Nolle
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har en skøn lille hvalp på 10 måneder. Hun er en blanding af puddel, bomuldshund og yorkie. Hun har desværre på det seneste fået en tendens til at knurre af mig ved eksempelvis tørring af poter efter gårtur, dette er dog gået over efter et bestemt nej. Nu er jeg dog i den situation at der begynder at blive koldt og jeg har derfor købt en frakke til hende. Ved påføring af denne knurrer hun dog ekstremt meget og på en ret agressiv måde. Jeg har prøvet med godbidder og langsom tilvendelse, men den voldsomme knurren fortsætter.

Jeg har derfor virkelig brug for et godt råd til, at få afhjulpet denne knurren, da den er meget ubehagelig og fordi vores hund ikke kan holde varmen på de kolde dage uden en frakke. Det skal lige tilføjes, at hun intet siger til at have den på, på gåturen, når det endelig lykkes at få hende iført den.

Jeg håber at I kan hjælpe! 

Link til indlæg
Del på andre sites

At knurre er en advarsel, det betyder, det du gør nu bryder jeg mig ikke om, at knurre skal ALDRIG stoppes med nej! Det skal stoppes ved at hunden erfarer at det ikke er farligt det du gør, med andre ord, beløn, beløn og beløn igen, start langsomt, tag håndklædet frem, læg det væk og beløn, tag det frem læg det væk og beløn, gentag til hunden ikke reagerer på håndklædet, så går du videre, rør en pote med håndklædet og beløn, bliv ved med kun at berører kort til hunden frivilligt stiller op når den ser håndklædet. Det handler om at gå langsomt frem og at undlade “overgreb” dvs lad være med at tørre poter før hunden er tryg, lad være med at bruge dækken før hunden er tryg, lad hunden tøre i gangen så kan du støvsuge skidtet op, gå korte hurtige ture så kan hunden holde varmen!

fortsætter du som nu risikerer du at hunden bider i stedet for at knurre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...