Hop til indhold

Sofus har skab:-(


Gæst Sofus123
 Share

Recommended Posts

Gæst bettesmor

ej, for pokker da:ae:

 

når du sådan siger klør meget, hvad mener du så.

er der nogle forandringer i pelsen man kan ligge mærke til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Det ER skab! Han fik indsprøjtning nr. 2 i torsdags, og ca. 2-3 døgn efter holdt han lidt efter lidt op med at klø sig :klap2:

 

Han skal have tredje og sidste indsprøjtning på torsdag, og så skulle det være helt væk.

 

Vi har vasket alle tæpper og puder i weekenden, så vi håber at han ikke smitter sig selv.

 

Jeg har hørt, at der er en del hunde her i Østjylland, der er angrebet for tiden, så hold øje med, om jeres hunde begynder at klø sig! Jeg har spurgt dyrlægen, om vi kan forebygge skab, og det kan man, vist med noget man drypper i hundens nakke lige som Bayvantic o.lign., men hun siger, at det er så skrapt, at vi lige skal vente og se, om han bliver angrebet igen, før vi begynder at bruge det.

 

 

Juhuu, det var godt!:5up:Tillykke med det, kan man vel godt sige. Det kunne jo have været meget værre hvis det fx havde været noget allergi.

 

Hehe, ja min vaskemaskine var også på overarbejde lige da Sofus havde fået det konstateret - kunne slet ikke have tanken om, at de der mider skulle kravle rundt i mit hjem!:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
ej, for pokker da:ae:

 

når du sådan siger klør meget, hvad mener du så.

er der nogle forandringer i pelsen man kan ligge mærke til?

 

Nu svarer jeg lige på dit spørgsmål, selvom det ikke er stillet til mig:oops:

 

Men vi opdagede Sofus's skab ved at han kløede sig så meget på benene og albuerne, at pelsen blev bidt af. Desuden kløede han sig så meget på brystet at huden under pelsen blev rød og det irriterede ham selvfølgelig også. Men det er første gang jeg stifter bekendtskab med skab, så jeg ved desværre ikke om det er normalt det her, eller hvad. Det er bare min oplevelse af det:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var det samme hos os - han begyndte at klø sig til blods på højre albue. Når vi kløede ham på maven, kløede han selv med med bagbenet, og det var lige som om han ikke kunne få nok - kløen gik aldrig væk. Ellers var der ikke noget at se, bortset fra at han havde 2-3 små knopper, en slags bumser, som virkede ømme. Dyrlægen sagde at det også kunne være et symptom.

 

På albuen har han en lille "vorte", og vi troede egentlig, at det var den der kløede - og dyrlægen sagde, at det kunne være at tegn på hudkræft. Så vi er ret lettede over at det viste sig at være skab, selv om det er ret klamt :blink:

 

Der har slet ikke været snak om andre behandlinger end indsprøjtninger - dyrlægen har ikke nævnt noget om bad el.lign. Han er glad for at komme til dyrlæge, så det har ikke været noget problem for os, men vi har selvfølgelig heller ikke fået regningen endnu :rolleyes:

Redigeret af LoDo
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...