Hop til indhold

Hunde juleaften


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Den 23 December 2008

 

Aslans første møde med et pyntet juletræ.

 

Aslan har fuldt ud accepteret træet som endnu et ganske almindeligt uinteressant inventar.

 

Dette inventar har han lige så lidt respekt for som sofa/spisebordet derhjemme. Alt hvad der er der på, er så ligegyldigt, at det ikke gør noget at halen logre på det, sådanna at kuglerne falder ned! :rolleyes:

 

Mors hund har ikke monster voldtaget juletræet :klap2:

 

 

De er dog obs på hvad der falder på gulvet under glædes logren og om det går i stykker :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver Karlas første jul, så aner ikke hvordan hun vil tage det... hun har mødt et juletræ ovre hos mine svigerforældre og udover at liste et enkelt stykke lametta af det og daske til en enkelt julekugle, så fik det lov at stå i fred.... så håber det gentager sig hos mine forældre juleaften...

 

gaverne er jeg lidt mere nervøs for... hun har allerede pakket en af dem ud jeg havde pakket ind til ungerne :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu glæder jeg mig til alle de sjove historier om hvad jeres hunde lavede af narrestreger,

Aslan har åbenbart opført sig eksemplarisk, hvilket jo er dejligt :blink:

 

Han fik mad efter de havde spist, får så kunne han lige få lidt ande fedt på og lige smage et lille stykke flæskesteg.

 

Aslan har aldrig spist så hurtigt op :mrgreen: og han plejer ellers gerne at ville dele med tanterne, men ikke denne aften :engel:

 

 

Da jeg snakkede med kæresten lå de 3 hunde og spiste i de ben som jeg havde pakket ind til dem :-D:5up:

 

 

 

Nååååååååååååååå, hvad har jeres hunde lavet af sjove ting?

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa fik et stykke flæskesteg på størrelse med en 5 krone.

Jan havde købt et tusindben til hende fra os (ny seng får hun senere). Hun synes det var fint at kaste rundt med pakke og flå papir af. Desværre havde forrretningen puttet Frolic i pakken og Groa nåede at spise en. Hun legede lidt med tusindben og så slæbte hun papiret op i sin sen og flåede det i 10.000 stykker. Kl. 22:30 faldt hun omkuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Al bekymring om over-tissede og væltede juletræer og hvad vi ellers har gruet for var ubegrundet. Den bette fik en lang gåtur før vi tog i kirke og hele aftenen har han bare ligget og boblet. Juletræet opdagede han vist ikke...det interesserede ham i hvert fald no way. Det blev vel kategoriseret som; endnu et af de der menneskers tåbelige påfund, så det har bare været en fredelig og hyggelig juleaften uden nogle vovse-narrestreger :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Pablo har rigtigt hygget sig...dog kun indtil vi pakkede gaver ud...så blev han sgu gnaven...han gad ik pakke sin gave ud, og da jeg så gjorde det for ham, så gemte han sig under bordet og surmulede en time...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jason kunne ikke have været sødere:mrgreen:

 

Vi pyntede juletræ i morges og Jason synes godt nok det var irriterende at vi havde smidt sådan et træ midt på det tæppe der kun kunne være lagt til HAM:rolleyes: han var henne og skubbe til en 2-3 ting med snuden da de blev hængt på, men de var åbenbart ikke interesante så han lod dem være.

 

Vi er hos mine forældre (kom i går middag og tager hjem i morgen engang) og Jason er jo IKKE særlig god til at finde ud af at man IKKE må lette ben derhjemme, men kun én gang har han lettet ben på 1½ dag indenfor - dét er en rekord!!!

 

Vi har været i skoven i eftermiddags fr lige at få krudtet rendt af drengene (2 8-årige og en 4 årig - der er dælendundremig meget energi i dem sådan en juleaftensdag :shock:).

 

Jason brugte så tiden fra kl 16-18 ude i det lille køkken hvor han snusede og snusede og snusede for der duftede DÆLEME godt af både and, kalkun og flæskesteg :mums::mums::mums::mums:

Ved spisetid tøffede han hen under juletræet og sov til han skulle rykkes så gaverne kunne kommer under træet og mens vi sang julesang skiftedes han til enten at stå og kigge og dutte mig på benet når jeg gik forbi ham eller gå med mig rundt.

 

Ved gaveudeling og udpakning startede han under sofabordet, men med 5 drenge i alderen 4-8 år er der FOR meget larm, så han luskede ind i Patrichs seng (der er jo - selvfølgelig - ham med allergis seng :roll:) indtil der blev lidt mere ro.

 

Efter maden og efter gaveuddeling/udpakning bad ungerne om en demonstration af hvad Jason kunne så han fik ½ skive flæskesteg hver gang og så demonstrerede vi ellers plads rundt om juletræet, kravle hen ad gulvet, blive liggende selvom de gik hen og rørte ham/gik over ham, rulle rundt, dreje rundt, lægge sig, stå, sidde (her skal det lige nævnes at jason i dagens anledning har glemt hvad sit betyder hvis han ligger ned når komandoen gives:rolleyes:), kende forskel på højre og venstre og hvad vi nu ellers kunne finde på af ting der kunne se lidt sjovt ud for børnene :mrgreen: Synes Jason var superdygtig for børnene gav os ca. en kreds på ½ ms radius og så stod de ellers og kiggede ned på ham, men da han ikke reagerede synderligt (kiggede lige et par gange nr der fx var en der lavede et hop eller et spjæt) på at de lænede sig ind over ham, om med udbrud osv. så lod jeg dem stå hvor de var den første gang (2. gang fik jeg heldigvis lidt mere plads til at lave sjov) da eg syntes det var en god træning/prøve at arbejde og holde fokus med så mange urolige unger så tæt på - som sagt ignorerede jeg dem, men da der blev sagt slut (= "slut for hele træningen, der kommer ikke mere lige nu") så skulle han hen og klappes :engel:

 

Jason gik kold for en ½ time siden efter en kort aftentur - han er vidst helt færdig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber alle er kommet godt over juleaften, ja her gik det fint med Bella`s første juleaften, vi gik en lang tur om eftm. så kom min søn tidligt og gik også en lang tur med hende, så tror aldrig hun har gået så meget på en gang,:-P men hun nød det, Bella fik et stor ben og sin kongo med mad i da vi spiste, alt gik fint. Så kom juletræet ud midt på gulvet og bella hyggede sig med at gå rundt om træet med vi andre, og indimellem ville hun bæres, det blev hun selvfølgelig:-P så blev det gave tid, og Bella pakkede sine gaver ud, da hun fandt ud af hvad det derjede sig om, ja den såkaldte Skade, som blev omtalt her på forum, sådan en fik bella også og det er sagen :5up: den bliver kastet rundt med, så latteren blev høj hos vi andre:5up:ja huset så værre ud ind nytår med parpir stumper, det er flået i stykker, og kun en gave fik Bella taget fejl af, så den blev lidt gnasket (et ophæng,) så der må nok gives et nyt til Nytår:blink:

:vinken:[ATTACH]4640[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, Sitto holdt sin tradition i år! :mrgreen:

 

Trods hun var hos sin nye familie og skulle holde sin første jul - så glemte hun ikke sin egen lille tradition. Ganske rigtigt var den lille ballademager henne og stjæle en gave under træet! :lol: Præcis som hun har gjort alle de jul hun har holdt med os :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi holder jo jul den 25. og vi skulle ned til Martins s¢ster i Sydlondon, og kunne kun have Lexi med derned... derfor m¢dtes jeg kl 7 om morgenen med min veninde Claire og hendes hund Carrie, og l¢d dem alle få l¢bet godt med krudt af i en times tid. Lex nåede at rulle i en rævelort, og var smurt ind rundt om hele halsen og i hovedet :shock: så hun r¢g i badekaret med en kvart flaske shampoo :lol:. De havde alle fået lov at pakke deres gaver op inden turen, de fik t¢jdyr og godbidder.

Akita og indy blev hjemme... 10 timer er lang tid, men jeg vidste det bare var for den ene dag, og at de sagtens kan sove i 10 timer når de har fået en god l¢betur.

Lex hylede og pev i 10 minutter da hun skulle sige hej til hele familien, hun ELSKER dem! Men så lagde hun sig ned, og var good as gold hele dagen.

Svigermor havde inviteret min mor over til jul, så hun var allerede ved Martins s¢ster :-D og kom med os hjem om aftenen. Vi var hjemme kl 7, hvor vi gik en tur med alle hundene, de var glade for at se min mor :banan:

Min mor tog hjem i morges, vi k¢rte hende til lufthavnsbussen kl 03 i morges, så nu er der igen ro og fred i det lille hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...