Hop til indhold

Så er det ved at være tid til at hente Pero! :D


Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero

Ja, nu er ventetiden ved at være forbi! Idag efter arbejde kører kæresten og jeg til KBH og overnatter. Tidligt lørdag morgen kører vi så til Sverige og henter Pero s020.gif

 

Vi har fundet nogle gode tæpper som er lagt i hans bæretaske og vi har købt noget DAP til køreturen hjem - Det er jo lidt af en køretur fra Sverige til Århus for sådan en lille hvalp.

 

Iiiih hvor vi glæder os! :D

 

Her er lidt nye videoer af Pero:

 

http://www.freudika.dk/pero/pero5.AVI

http://www.freudika.dk/pero/pero6.AVI

http://www.freudika.dk/pero/pero7.AVI

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh hvor er det spændende! :) Hvis I er heldige så går han ud som et lys det meste af vejen, Bitten sov ihvertfald fra Sjælland til Esbjerg - og fra Esbjerg til Århus.. Der er noget ved at køre på motorvejen, det er ganske beroligende for en lille hvalp :)

 

Vi forventer jo en daglig opdatering når Pero tager middagslur.. og billeder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme :lol: Eller dvs. vi har været hjemme i et stykke tid, men der har ikke lige været tid til at skrive.

 

Turen fra Sverige gik vildt godt - han sov næsten alle 4 timer (bortset lige fra da han lugtede leverpostejsmadder :P - der var han lige pludselig MEGET frisk). Det hjalp nok også at han havde et lille tæppe med fra opdrætteren og at vores var fyldt med DAP.

Vi prøvede at tage ham ud på en rasteplads (hvor der ikke var meget trafik) så han kunne tisse, men det var han meget utilfreds med og kom derfor ind igen. Vi havde lagt en masse aviser i bilen, da han er vænnet til at gå på aviser hos opdrætteren, men der ville han heller ikke tisse. Så han tissede faktisk først da vi kom hjem i vores gårdhave. Man kunne jo håbe på at han er ligeså god til at holde sig om natten 8) men det er nok ønsketænkning.

 

Da vi kom op i lejligheden skulle han lige se det hele an. Vi havde afgrænset det til stuen og køkkenet så der ikke var så meget at overskue på én gang. Han holder sig tæt til os og hans transporttaske, som han er blevet helt vild med!

 

Lige nu ligger han sammen med os i sofaen og leger med sin bamse, som allerede er blevet et hit! Vi har lavet en lille anretning på gulvet med en masse dyner så vi kan ligge der sammen så han bliver tryg ved at gå alene rundt på gulvet.

 

 

Jeg tog en masse billeder af ham da han sov på vej hjem i bilen :D Han lå på ryggen med benene lige i vejret - jeg gætter på at det er hans yndlingssovestilling n010.gif

Desværre er USB-kablet til kameraet forsvundet :( I må derfor lige nøjes med et par webcam-billeder :lol:

 

2214_Foto_47_1.jpg

2214_Foto_46_1.jpg

2214_Foto_45_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :oops: Han er bare SÅ dejlig! Lige nu ligger han og sover ved siden af mig. Vi var nede i gårdhaven lige for lidt siden, hvor han både lavede stort og småt!! Han er så dygtig så dygtig!

 

Han har bare smeltet os fuldstændig! - og han er allerede rigtig glad for os :D Når en af os lige har været væk et øjeblik går han helt amok med kys og logren når man kommer tilbage. Faktisk logrer han konstant med halen og man skal ikke holde sit ansigt i Pero-højde hvis man ikke kan lide at få en "vasker". Han er bare så skøn og glad og kær! Vi har lyst til at tage ham med ud til hele verden og vise ham frem, men i dag holder vi os til os tre, lejligheden og gårdhaven. Men folk står i kø til at se ham :shock: - og de kan slet ikke forstå de ikke må komme forbi med det samme. :lol:

 

Forresten så piber han en del - samtidig med at han logrer helt vildt med halen. Umiddelbart virker det som ivrigheds-klynk og "se nu på mig"-klynk. Hvad tror i?

 

2214_Foto_49_1.jpg

2214_Foto_51_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeeeeej.... Hold op hvor er han da det kæreste lille pus!

 

Smelter helt... kan godt forstå I er helt betaget af ham, det er så spændende at lære ham at kende.. Og om en uge så kan I også kende forskel på hans klynk og små lyde..

Dolph gav også en masse mærkelige klynk til at starte med - og det var som regel opmærksomhed-kom-ned-til-mig klynk..

 

Du må endelig fortsætte opdateringerne.. Intet som at mindes hvalpedage, både de gode og de dårlige dage ;)

 

Hvornår skulle I starte hos Pia?

Link til indlæg
Del på andre sites

NÅÅÅÅHHHH hvor er han sød og lækker!!!

 

Tænk at det allerede, ligepludselig var nu og helt virkeligt :o

 

jeg kunne godt blive en lillesmule misundelig, men nåhh nej, jeg skal jo selvfølgelig passe ham, det er jo klart :wink: :lol:

 

Nå, men rigtig glædelig hvalp i hvertfald:)

 

Tak :D

JA, det er faktisk helt uvirkeligt at det pludselig er virkeligt.

 

Og forresten ville jeg være helt tryg ved at overlade ham til dig hvis vi en dag har brug for pasning :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeeeeej.... Hold op hvor er han da det kæreste lille pus!

 

Smelter helt... kan godt forstå I er helt betaget af ham' date=' det er så spændende at lære ham at kende.. Og om en uge så kan I også kende forskel på hans klynk og små lyde..

Dolph gav også en masse mærkelige klynk til at starte med - og det var som regel opmærksomhed-kom-ned-til-mig klynk..

 

Du må endelig fortsætte opdateringerne.. Intet som at mindes hvalpedage, både de gode og de dårlige dage ;)

 

Hvornår skulle I starte hos Pia?[/quote']

 

Ja, vi finder nok ud af det med de klynk. Tror det er "se mig-se mig"-klynk.

Vi er startet ved Pia - uden hvalp :D Vi var med i søndags, som var den første træningsdag for vores hold. Det var bare rigtig rigtig godt. Vi glæder os til at få Pero med :D

 

Vi kommer selvfølgelig ikke til træning i morgen, men vi håber han er klart til at komme med på "bytur" på tirsdag. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle være forbudt at se så lækker og kysseklar ud :wink:

 

Jeg kan godt li´ ideen med en dyne / madras på gulvet. -Det er vi efterhånden flere der praktiserer herinde, hehe!

 

Ja, han er såå kysseklar :D og det synes han hvert fald også vi er!!!! :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeeeeej.... Hold op hvor er han da det kæreste lille pus!

 

Smelter helt... kan godt forstå I er helt betaget af ham' date=' det er så spændende at lære ham at kende.. Og om en uge så kan I også kende forskel på hans klynk og små lyde..

Dolph gav også en masse mærkelige klynk til at starte med - og det var som regel opmærksomhed-kom-ned-til-mig klynk..

 

Du må endelig fortsætte opdateringerne.. Intet som at mindes hvalpedage, både de gode og de dårlige dage ;)

 

Hvornår skulle I starte hos Pia?[/quote']

 

Ja, vi finder nok ud af det med de klynk. Tror det er "se mig-se mig"-klynk.

Vi er startet ved Pia - uden hvalp :D Vi var med i søndags, som var den første træningsdag for vores hold. Det var bare rigtig rigtig godt. Vi glæder os til at få Pero med :D

 

Vi kommer selvfølgelig ikke til træning i morgen, men vi håber han er klart til at komme med på "bytur" på tirsdag. :)

 

Årh ja - I var ude uden hund, kan man også få mange nyttige ting ud af!

 

Håber at tingene stadig går godt med den lille fyr.. :) Og at han sover igennem ganske hurtigt, med en god luftetur om aftenen så plejer det nu også at være muligt at få lov at sove sådan til omkring klokken 4.. men man ved jo aldrig ;)

 

Forresten, apropos Pia, så er min arbejdsplan lavet totalt om og skal på arbejde de næste to lørdage hvor der er træning.. Så har sendt en mail til hende for at høre om jeg eventuelt kunne komme forbi jeres hold om søndagen.. bare for at hilse på hunde :) Måske vi ses, hvis Pia siger ok - og I kommer.. hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeeeeej.... Hold op hvor er han da det kæreste lille pus!

 

Smelter helt... kan godt forstå I er helt betaget af ham' date=' det er så spændende at lære ham at kende.. Og om en uge så kan I også kende forskel på hans klynk og små lyde..

Dolph gav også en masse mærkelige klynk til at starte med - og det var som regel opmærksomhed-kom-ned-til-mig klynk..

 

Du må endelig fortsætte opdateringerne.. Intet som at mindes hvalpedage, både de gode og de dårlige dage ;)

 

Hvornår skulle I starte hos Pia?[/quote']

 

Ja, vi finder nok ud af det med de klynk. Tror det er "se mig-se mig"-klynk.

Vi er startet ved Pia - uden hvalp :D Vi var med i søndags, som var den første træningsdag for vores hold. Det var bare rigtig rigtig godt. Vi glæder os til at få Pero med :D

 

Vi kommer selvfølgelig ikke til træning i morgen, men vi håber han er klart til at komme med på "bytur" på tirsdag. :)

 

Årh ja - I var ude uden hund, kan man også få mange nyttige ting ud af!

 

Håber at tingene stadig går godt med den lille fyr.. :) Og at han sover igennem ganske hurtigt, med en god luftetur om aftenen så plejer det nu også at være muligt at få lov at sove sådan til omkring klokken 4.. men man ved jo aldrig ;)

 

Forresten, apropos Pia, så er min arbejdsplan lavet totalt om og skal på arbejde de næste to lørdage hvor der er træning.. Så har sendt en mail til hende for at høre om jeg eventuelt kunne komme forbi jeres hold om søndagen.. bare for at hilse på hunde :) Måske vi ses, hvis Pia siger ok - og I kommer.. hehe

 

Det kunne da være hyggeligt! :D

Det er gået rigtig fint i nat :) Vi gik i seng kl 22.30, men der kunne vi godt mærke på ham at han havde en del krudt - han sov jo meget af aftenen. Så vi legede lidt med ham i 5 minutter og så lagde vi os ind i seng igen. Det var egentlig meningen at han skulle sove ved siden af sengen i sin transpottaske, som han er så tryg ved, men det gad han slet slet ikke :lol: Så han kom op i sengen og faldt i søvn med hovedet på min kærestes hals. Han var så kær.

Vi har altid synes han skulle sove i sengen, men var bange for at vi ville komme til at ligge ovenpå ham når han er så lille :shock: Men det gik fint i nat, så det gør vi bare fremover :lol:

 

Vi vækkede ham kl 2.30 og gik ned og tissede og så vækkede vi ham igen her kl 7. Men det er faktisk ligefør jeg tror han fint kunne sove igennem hele natten uden at skulle på tissetur. Han har bare været så dygtig :D

Her kl 8 gik vi en lille tur ud på vores vej med en masse lækre godbidder. Det var meningen at vi skulle gå over til bageren, der ligger 20 meter væk, men efter 5 kunne vi mærke at det blev lidt for meget for ham. Der er jo lige pludselig biler, der larmer og måger fra havnen og en masse andre ting han ikke har været så vant til på den svenske ødegård 8)

Men det endte med at vi bar ham et lille stykke og så gik vi tilbage i gårdhaven for at det hele kunne slutte positivt. Og her lavede han igen stort og småt 8) Så ingen uheld indenfor endnu - ikke engang på aviserne, som han ellers er vant til at gå på. Så det går bare rigtig godt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvor lyder det hyggeligt, kærligt og rart a044.gif

 

Dejligt at han må være i sengen, små hvalpe er jo vant til at ligge i bunke, men når man kan ligge med næsen i en nakke, så er omvæltningen ikke så stor s030.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi låner en kortlæser til kameraet en af dagene :lol: Så kan billederne blive lagt ind.

 

Da vi kom hjem fra tur i morges endte det med at vi alle tre faldt i søvn på sofaen og først stod op kl. 10.30.

Så ville vi ud og gå tur så han kunne få tisset, men vi nåede kun lige til hoveddøren så tissede han. Så vi var desværre ikke hurtige nok - det var helt klart vores skyld. Det er helt tydeligt at mærke på Pero at han foretrækker at tisse udenfor.

 

Han fryser desværre rigtig meget når vi er udenfor! :( Vi må lige få købt et dækken til ham. Vi har købt ét regndækken, men det er alt alt for stort til ham. Og så tror jeg også han skal have noget der varmer hans bare hvalpemave:) Han er jo så lille at det våde græs er oppe på maven.

 

Lige nu sover han igen efter vores gåtur :D Det er hårdt at være en lille hvalp 8)

 

2214_Foto_62_1.jpg

2214_Foto_58_3.jpg

2214_Foto_52_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...