Hop til indhold

Råd til aggressiv adfærd


kawzood
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg har en meget højt elsket samojede, som er så venlig overfor mennesker og lytter til mine kommandoer og er rigtig god til, at gå ture. 

Desværre har jeg haft ham væk fra mig i 5 måneder, da jeg var så dum og troede jeg ikke havde tid til ham. Så han var over hos nogle som levede af, at træne hunde. 

Efter jeg har fået  ham tilbage oplever jeg, at han er blevet lidt aggressiv og vælger (ikke smart) og kastrerer ham via kemisk kasteration. Det hjalp meget lidt. 

Men nu er han meget aggressiv overfor de fleste hunde - både han og tæver og det er lige meget om det er voksne eller hvalpe. 

HELDIGVIS kan han med nogle hunde, som jeg kan mødes med og lege. 

Jeg har prøvet ALT (synes jeg) virkelig... Mange er gode til, at forstå situationen og prøve, at give mig lov til, at træne ham ved at hilse på deres hunde. Men det er som om det lige pludselig trikker og så knurrer han og gør af dem. 

Er der nogle der har et godt råd til hvordan jeg kan træne det? Eller skal jeg lære, at leve med det?

I behøver ikke fortælle hvor dumt det er, at jeg kom af med ham og har fået ham kastreret. 

Alt modtages med kyshånd. Tak på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har han været og hvad form for træning har de brugt på ham?
For man kan godt leve af at træne hunde og være helt gal på den.

Kan de fortælle om han har haft nogle trælse oplevelser eller om det bare er kommet snigende lige så stille?
Har han været i huset eller været lukket fra?
 

Jeg ville droppe de der lege, for det er noget mennesket tror hunden vil. 
Reagere han hvis i går tur med andre hunde (i snor og uden hundene rører )??
Er det kun ved fri leg? Og hvordan foregår fri leg hos dig?

Jeg ville hellere lave noget med hunden og aktivere den via nogle af dens naturlige instinkter (så vidt muligt).

 

Nå ja og hvor gammel er han?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...