Hop til indhold

en god træner


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Jeg vil tro, at det er de enkelte leds udformning. På pighalsbåndene er de anderledes end på et kvæl eller halvkvæl halsbånd og de er anderledes sat sammen.

 

PS: Ja-ja, jeg havde jo hund i stenalderen og så bider man mærke i den slags og I bider ikke af mig af den grund. Man troede jo på det virksomme i det den gang...

 

OK, jeg aner jeg jo ikke hvordan sådan noget ser ud, har aldrig set det :rolleyes:

 

Men du har sikkert ret.

 

:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 132
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Argh, jeg troede da ellers at jeg havde hørt, at det skidt var blevet fuldstændig forbudt her i DK?! :shock:

 

:evil:

 

Ja det er det... men der er stadig nogle der bruger det... Og i Tyskland er det ikke forbudt. Derfor jeg lige måtte tjekke de videoer lidt mere - synes ikke hundene så frejdige ud på den gode måde (svært at forklare...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej da. Piggene må bare ikke være længere end 8 milimeter og enderne skal være stumpe og ikke spidse...det er dog utroligt hvad jeg ved om den slags...FØJ !!!

 

Tja... de kan i hvert fald købes billigt i Avifauna :rolleyes::???::roll:

 

http://www.avifauna.dk/index.php?cPath=356_847

 

Men de her er da i hvert fald hverken stumpe eller under 8 mm?!

 

Avavav :megaked:

 

Og bare rolig Zaz-zaz, du er ikke den eneste der ved så meget. Men for helvede, det BlackGSD linker til, ser godt nok grimt ud :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste der er mig ubegribeligt, er at folk tror det virker. Jeg mangler endnu at se en hund, der arter sig bedre med sådan en tingest på, men det kan jo så bare være at jeg ikke har set det rigtige sted hen...

 

Problemet opstår jo først rigtigt, når du står til en prøve og hunden så finder ud af, at det grimme halsbånd ikke er på mere - farvel til den prøve - og sikkert også farvel til hunden... Har hørt om et par hunde, som tegnede til at blive rigtig gode, men sjovt nok ser man dem ikke i konkurrencer mere :rolleyes::roll:

 

Jeg tror så heller ikke på disse halsbånd i forbindelse med træning, de kommer i hvert fald aldrig i nærheden af mine hunde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er det... men der er stadig nogle der bruger det... Og i Tyskland er det ikke forbudt. Derfor jeg lige måtte tjekke de videoer lidt mere - synes ikke hundene så frejdige ud på den gode måde (svært at forklare...)

 

Altså, jeg har stadig meget at lære, kan jeg se :oops: For jeg synes jo, at de for det meste så rimelig glade ud :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh... Jeg ved ike om jeg helt er med her, nu må vi se :-)

 

Og skal lige nævne jeg ikke kan se videoklippene, så det jeg forholder mig til er hvad jeg har læst I andre har skrevet - at hunden går og ser op på føreren med øjenkontakt.

 

Jeg er ikke med på dit niveausnak, for uanset hvilket niveau man ønsker at gå til konkurrencer og prøver i, så starter man højst sandsynligt med denne kontakt opad træning fra laveste klasse.

 

Da jeg gik i konkurrence var lineførings/fri ved fod programmet af ens længde i alle klasser på nær én hvor man skulle gå både linef. og fri v. fod.

 

Det samme med tiden inde hos dommerholdene til opstart af andre øvelser.

 

Fake kontakt?

 

Der er jeg heller ikke med. Ved øjenkontakt har du hunden hos dig 100%, den er mentalt på dig hele tiden og bøjer ikke kun nakken for et syns skyld - men for at kunne se dig i øjnene.

 

Hvis det er det man vil, kan man styre sin hund alene med denne øjenkontakt

 

Hunden går med nakken helt tilbage for at kigge op på hf og bagkroppen er lav, ser nærmest ud som om den er ved at sætte sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er det... men der er stadig nogle der bruger det... Og i Tyskland er det ikke forbudt. Derfor jeg lige måtte tjekke de videoer lidt mere - synes ikke hundene så frejdige ud på den gode måde (svært at forklare...)

 

Tja, vi ser det også flittigt brugt uden at det ændre noget ved hundens adfærd. Om hundene er mindre frejdig har jeg selvfølgelig ikke forudsætningen for at se...jeg har ikke så meget forstand på hunde...men jeg tror dig på dit ord. Du har jo ligesom trænet en del vovser efterhånden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste der er mig ubegribeligt, er at folk tror det virker. Jeg mangler endnu at se en hund, der arter sig bedre med sådan en tingest på, men det kan jo så bare være at jeg ikke har set det rigtige sted hen...

 

Pighalsbånd virker skam - så længe det er på hunden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pighalsbånd virker skam - så længe det er på hunden :blink:

 

Så er det bare mig, der ikke fatter de finere finesser. Det kan da godt være at dem jeg ser med pighalsbånd på træningspladsen rent faktisk arter sig bedre end normalt. Jeg synes bare at de stadig flipper ud og gør og hidser sig unødigt op, men derfor kan de jo godt være en drøm i ejerens øjne....som du siger: Så længe kræet har tingesten på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... bliver ikke glad for at høre, at der findes pighalsbånd på DKK træningspladser!!! PB om hvor i landet, vi befinder os, vil være kærkomment, da dette absolut IKKE er det, DKK instruktører lærer på instuktøruddannelsen!

 

Jeg har i øvrigt på mine 8 år i hundeverdenen endnu tilgode at se et pighalsbånd i brug.... troede virkelig ikke den slags var så udbredt længere - eller at folk rent faktisk accepterer at folk tropper op på træningspladser med dem :evil:

 

Jeg har til gengæld haft tre hunde, der alle af sig selv har gået "fri trav" (piaf ser altså lidt anderledes ud) og har gået med løftet hovede - øjenkontakt har de sjældent, da jeg ikke går og kigger på min hund, når vi går fri ved fod - forventer nok nærmest, at de følger med ;o) Én gang er det gået galt med Kimmi - det var til grundprøven på redningshundeuddannelsen.... jeg gik 5-6 meter og undrede mig over, at de andre grinede.... hvorfor? Kimmi stod og snusede i jorden, der hvor vi startede og jeg havde ikke opdaget noget ;o)

 

De høje forben kommer jo af sig selv, når hunden "samles" og arbejder med ryggen - en hund, der går og kigger op uden at løfte forbenene og sænke bagparten vil i min verden hurtigere få rygproblemer, da den vil "smide" ryggen (svaje eller noget... beklager de mange hesteudtryk). Den vil også have svært ved at udøve bagpartskontrol og vil vil blive "krum" i hundens højre side, da den vil være nødt til at dreje hovedet unødigt til højre for at holde kontakten til føreren. Jeg vil have mine hunde til at gå på et lige spor med både forben og bagben, da jeg mener dette er sundest og mest naturligt for hunden (og for mig, da jeg så slipper for at falde over den)

 

Det jeg ikke bryder mig om ved klippet er den voldsomme bøjning i kroppen disse hunde går med - og så kan jeg ikke lide førerens venstre hånd!!! Hvorfor skal den "blokere" hunden? Jeg ved godt, at disse hunde er lidt større end mine små border collier (eller terrier for den sags skyld), men derfor kan man vel godt gå naturligt med hånden svingende langs kroppen? Eller? Jeg ser i hvert fald aldrig dette til DKK's lydighedsprøver....

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... bliver ikke glad for at høre, at der findes pighalsbånd på DKK træningspladser!!! PB om hvor i landet, vi befinder os, vil være kærkomment, da dette absolut IKKE er det, DKK instruktører lærer på instuktøruddannelsen!

 

Jeg har i øvrigt på mine 8 år i hundeverdenen endnu tilgode at se et pighalsbånd i brug.... troede virkelig ikke den slags var så udbredt længere - eller at folk rent faktisk accepterer at folk tropper op på træningspladser med dem :evil:

 

Jeg har til gengæld haft tre hunde, der alle af sig selv har gået "fri trav" (piaf ser altså lidt anderledes ud) og har gået med løftet hovede - øjenkontakt har de sjældent, da jeg ikke går og kigger på min hund, når vi går fri ved fod - forventer nok nærmest, at de følger med ;o) Én gang er det gået galt med Kimmi - det var til grundprøven på redningshundeuddannelsen.... jeg gik 5-6 meter og undrede mig over, at de andre grinede.... hvorfor? Kimmi stod og snusede i jorden, der hvor vi startede og jeg havde ikke opdaget noget ;o)

 

De høje forben kommer jo af sig selv, når hunden "samles" og arbejder med ryggen - en hund, der går og kigger op uden at løfte forbenene og sænke bagparten vil i min verden hurtigere få rygproblemer, da den vil "smide" ryggen (svaje eller noget... beklager de mange hesteudtryk). Den vil også have svært ved at udøve bagpartskontrol og vil vil blive "krum" i hundens højre side, da den vil være nødt til at dreje hovedet unødigt til højre for at holde kontakten til føreren. Jeg vil have mine hunde til at gå på et lige spor med både forben og bagben, da jeg mener dette er sundest og mest naturligt for hunden (og for mig, da jeg så slipper for at falde over den)

 

Det jeg ikke bryder mig om ved klippet er den voldsomme bøjning i kroppen disse hunde går med - og så kan jeg ikke lide førerens venstre hånd!!! Hvorfor skal den "blokere" hunden? Jeg ved godt, at disse hunde er lidt større end mine små border collier (eller terrier for den sags skyld), men derfor kan man vel godt gå naturligt med hånden svingende langs kroppen? Eller? Jeg ser i hvert fald aldrig dette til DKK's lydighedsprøver....

 

-Trine

 

Det er ikke på en DKK-træningsplads...vi træner LP i vores specielklub under DKK og dér har jeg aldrig set et pighalsbånd...de snor sig af ubehag bare de ser det halve kvæl vi går med på vores hund, så dér er der ingen ko på isen. Alt er i fineste orden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...