Hop til indhold

Cleo accepterer sin menneske-far, men . . .


Dinah
 Share

Recommended Posts

hun elsker ham ikke. Han tager det ikke så tungt, men det gør jeg. Vil gerne at hun er helt afslappet. Skal siges, at hun er blevet MEGET mere rolig i denne 1½ måned. Hun var lykkelig for ham det første døgn, men da han ofte lavede pludselige bevægelser, blev hun i falde-til-perioden meget nervøs for ham. Han lærte at være mere langsom og rolig i bevægelserne, men da var det egentlig for sent.

 

Nu kan hun spise ost fra hans hånd, når han lægger hånden ved siden af hende i sofaen slikker hun ham, men . . . .han må ikke nusse hende, bære hende, hun vil ikke gå tur med ham, skal hun udenom ham for at komme over at komme over til mig tør hun ikke, før han har flyttet sig.

Om aftenen i sofaen ligger hun på ryggen ca 5-10 cm fra ham, eller lægger snuden MEGET tæt på ham.

 

Kommer resten af sig selv, eller hvad kan vi gøre?:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

mht til at gå tur med hende, så tror jeg han skal starte lidt langsommere. Altså ikke noget med at blive ved med at pr¢ve at gå, og så hun ikke vil med ham ned ad gaden. Gå-turen ville være det oplagte tidspunkt at finde de rigtig lækre guffer frem. Lad ham give hende snor på, og så tager han hende med up på trappen, hvor han sidder 5-10 minutter og giver guffer, og så ind i huset igen.

Efter et par dage kanb han pr¢ve at gå et lille stykke ned ad gaden, kun ca 5-10 meter, og give guffer der, og bygge videre derfra over lang tid, og kun i Cleos tempo.

Da han allerede en gang har gjort hende utryg ved sin væremåde, og måske igen ved at tage hende længere væk fra dig end hun var tryg ved, er det så vigtigt at han tager dig rigtig god tid denne gang, og at ALT foregår på hendes premisser og i hendes tempo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

At han fodrer hende, ville være en god ide.

 

Men en fodring, hvor han ikke gør noget af det, altså bare sætter fodret ned og det er det.

 

Derudover vil jeg anbefale, at han ignorerer hunden. Men kommer hunden til ham, så gengælder ham med lidt berøring.

 

En person der opfører sig ignorant overfor en hund, er oftest anset, som en højt rangeret person i hunde øjne. Derfor er mit bud, at opføre sig som husets leder igennem ignorering og hunden vil sandsynligvis begynde at se op til ham.

 

MVH Kim

 

Aktivthundeliv

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at ignorering lyder som en dårlig ide ... tværtimod synes jeg, at han skal sørge for at være så spændende, at hun ikke kan holde sig fra ham ... lad ham være den der pludselig "finder" godbider der bare ligger og flyder (fordi han lige har putte dem der altså) ... lad ham være den der træner og tager initiativ til lidt spændende leg/øvelser ... og så ellers være rolig omkring hende ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Har I prøvet at gå tur SAMMEN? Af dit indlæg fremgår det ikke umiddelbart, men hvis I ikke har prøvet det, så tror jeg det kunne være en rigtigt god ide. Du starter med at holde snoren, og så undervejs overtager din mand. Det er min erfaring fra internatet, at gåture er en af de absolut allerbedste beviser, set med hundeøjne, på at man er 'en ven'. Jeg har oplevet ikke så få 'mirakler' på den måde.

 

Problemet, som I oplever det nu, er, at Cleo for at komme ud med din mand, skal forlade DIG, hendes 'sikre base' og derfor vælger turen fra. Følges I ad, vil jeg næsten tro det går meget, meget lettere.

 

Og mht. de andre problemer, så tror jeg, at bare det I får gang i det med gåturene, vil få bolden til at rulle i den rigtige retning, så at sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gåture som thomas siger og så træning af små triks ovs plejer også at være godt.

Det lyder som om, det er nærheden hun har svært ved, så derfor trorjeg at lidt træning af feks giv pote, dutte, dreje rundt og senere siksak mellem benene vil være godt:)

 

Du kan jo lære hende det først og så få din mand til at prøve:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, hvis han forstår hvordan han skal forholde sig omkring hende nu, så er der jo kun tiden der kan lære hende at have tillid til ham.

Lad ham overtage noget af pasningen hvis det er muligt, lad dem have "noget" sammen... måske nogle extra lækre guffer, som KUN far giver?

Det gør de allerede og hun ved at der kun falder noget ost af ude i køkkenet, når han står derude:5up:

 

Nu ved jeg ikke hvordan det foregår hos jer, men måske det skulle være ham der fremover giver Cleo mad?

Det gjorde vi fra igår af :vinken:

 

Har I prøvet at gå tur SAMMEN? Af dit indlæg fremgår det ikke umiddelbart, men hvis I ikke har prøvet det, så tror jeg det kunne være en rigtigt god ide. Du starter med at holde snoren, og så undervejs overtager din mand. Det er min erfaring fra internatet, at gåture er en af de absolut allerbedste beviser, set med hundeøjne, på at man er 'en ven'. Jeg har oplevet ikke så få 'mirakler' på den måde.

 

Problemet, som I oplever det nu, er, at Cleo for at komme ud med din mand, skal forlade DIG, hendes 'sikre base' og derfor vælger turen fra. Følges I ad, vil jeg næsten tro det går meget, meget lettere.

:5up: du har helt sikkert ret - det er bare svært med 3 børn hjemme. Men nu har vi omprioriteret tiden lidt:5up:

 

Og mht. de andre problemer, så tror jeg, at bare det I får gang i det med gåturene, vil få bolden til at rulle i den rigtige retning, så at sige.

 

Som skrevet går det jo også meget bedre. Det sjove er jo egentlig at, når vi sidder om aftenen i sofa ligger hun gerne/helst på ryggen eller siden 5 cm fra ham - når hun er ellers er utryg ved ham.

 

Han har lært ´det med de hurtige bevægelser og hun farer slet ikke sammen mere, som i starten, når han fx rykkede stolen ud, åbnede døren etc etc

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør de allerede og hun ved at der kun falder noget ost af ude i køkkenet, når han står derude:5up:

 

 

Det gjorde vi fra igår af :vinken:

 

 

 

Som skrevet går det jo også meget bedre. Det sjove er jo egentlig at, når vi sidder om aftenen i sofa ligger hun gerne/helst på ryggen eller siden 5 cm fra ham - når hun er ellers er utryg ved ham.

 

Han har lært ´det med de hurtige bevægelser og hun farer slet ikke sammen mere, som i starten, når han fx rykkede stolen ud, åbnede døren etc etc

nu er det jo en genbrugshund, men hvilket hjem kommer Cleo endelig fra ?

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er det jo en genbrugshund, men hvilket hjem kommer Cleo endelig fra ?

 

En kennel med 3 andre voksen-hunde + hvalpe i perioder. Gik frit rundt i huset. De solgte hende til os, da hun mangler en fortand (skulle have 6 men har kun 5) og pelsen ikke helt så fyldig som forventet. Hvilket skoddede hende til avl:5up:

 

Hun er afsindig glad for børn (også ukendte, der kommer med vores børn hjem). Fremmede voksne skal hun lige se an, men lader de hende være, kommer hun selv op i sofaen og lægger sig.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var der en mand i huset?

 

ja, det var der - og det var ham, der stod for det meste mht hundene, tror jeg:roll: men han var ikke så stor som Peter + at Peter var MEGET hurtig i bevægelserne og i sine reaktioner, som Cleo blev meget forskrækket over allerede på dag 2. Han er helt bevidst om det nu, og hun reagerer heller ikke på ham på dét punkt, men det har altså gjort hende utryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

LIDT OPDATE:

 

Hun er nu meget mere rolig og farer slet ikke sammen mere, når Peter gør noget pludseligt:5up:

 

Ligger ved hans fødder, når han er i køkkenet:5up:

 

men . . . . . han må stadig ikke nusse:blink:

 

Det er da dejlige fremskridt :klap:

 

Inden længe er de sikker perlevenner, det går jo kun fremad :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...