Hop til indhold

Råd/tips til gadehund


Millie2019
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er helt ny på dette forum, så beklager hvis jeg skriver det forkerte sted.

Jeg skriver da jeg har en ca. 3,5 årig gadehund, boet hos mig i 3 år. Jeg har en række udfordringer med hende og er nysgerrig på om andre har oplevet lignende. Jeg er selvfølgelig med på, at det er mig der skal ændre noget, og at der ikke er noget galt med min hund. Jeg har tidligere haft en adfærdsbehandler ude, men det var ikke super virksomt.

1) Min hund hopper som regel op i min seng, når hun er alene hjemme. Udover det kommer hun ikke i sengen, da hun helt i det første år jeg havde hende, snappede ud efter en veninde, da veninden ville sætte sig i sengen. Efterfølgende har hun ikke fået lov til at komme i sengen. Engang ca. hver 4-6 mdr. hopper hun op i sengen, mens jeg ikke er tilstede og tisser i den. Jeg undrer mig meget over dette og er nysgerrig over hvad det kan handle om. Der er inter fysisk galt med hende og det er ikke fordi hun skal tisse, da det typisk sker måske en time efter vi har været ude. Mit bedste bud er det måske handler om noget teritorie. Men nogen der har nogle idéer?

2) Hvis jeg tager hende med hjem til min kæreste, er hun som regel rigtig glad. Hun er meget glad for ham, men så snart vi bliver intime, kysser, mm. så begynder hun at pive og tude. Det er umuligt at blive mere intime end kys når hun er der.

3) Hun er meget besiderisk over mig og hvis nogen går hurtigt hen imod mig kan hun snappe ud efter dem.

4) Hun gør og snapper til tider ud efter store hunde, men hvis hun ser dem an vil hun gerne lege og elsker små hunde.

Hun er en sød og dejlig hund og hun har udviklet sig rigtig meget siden jeg fik hende, men er stadig meget nervøs anlagt. Jeg har forsøgt at arbejde meget med hendes nervøsitet, f.eks. var hun bange for alle andre end mig i starten og nu er hun glad for mennesker. Jeg tænker om mit forsøg på at afhjælpe hendes nervøsitet har gjort mig til en lidt uklar leder? Men er der nogen der har nogle idéer, forslag, mm. Eller kender en dygtig adfærdsbehandler? Hun er en meget højt elsket hund og jeg vil gøre alt for, at hun skal have det godt. Det tænker jeg måske ikke hun har nu, da de ting jeg nævner virker som om hun er meget stresset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...