Hop til indhold

logre, eller mangel på samme


Aslan
 Share

Recommended Posts

Nu sidder jeg lige og læser om logren.

 

Og der er jo ih så mange slags.

 

Når jeg så tænker glad logren, og tænker på mine forældres hund, man skal bare kigge så logre den.

 

Svigernes labber, dem skal man bare TÆNKE på, så logre de.

 

 

Aslan derimod, han logre kun når vi kommer hjem eller når vi leger.

 

 

Nu er hunde jo individuelle, men er der en grund til at aslan ikke logre særlig meget?

Vi betvivler ikke at han kan li os.

 

Kan det være en storhudne ting?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Jeg tror nu ikke, at det er tilfældet, som denne her lille historie, meeeeen man ved aldig.

 

En af mine Braccoer havde fra opdrætterens tid, en lille bule på halen.

 

Den genere ikke (umiddelbar)

 

Hun logrede også pænt med halen og det virkede ikke som om der var noget overhovedet.

Men i løbet af hendes alder (hun er nu 3 år), da blev det mere tydeligt, at hendes hale arbejde under træning og jagt ikke var som mine 2 andre hundes. Som du siger, så er alt individuelt, så jeg tænkte ikke så meget over det.

 

Men efter en jagt, hang halen bare nedad og jeg kunne se hun havde smerter. Dyrlægen troede det bare var en svømmehale.

 

Men det gik ikke bort og vi røntgen fotograferede den.

 

Det viste sig at være et brud fra hvalpetiden der var gået slidgigt i.

 

 

Sandsynligheden for dette hos din hund er nok meget lille, men hav det dog i baghovedet.

 

MVH Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Freddiewaidwerk-dummy-head-up-smal.jpg

 

Fik halen kuperet og hendes hale logre næsten konstant nu

 

For en god ordens skyld, så er jeg ikke tilhænger af kupering, om ikke det er fordi dyrlægen anbefaler dette af helbredsmæssige omstændigheder, hvad dette var.

Redigeret af Aktivthundelivdk
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sidder jeg lige og læser om logren.

 

Og der er jo ih så mange slags.

 

Når jeg så tænker glad logren, og tænker på mine forældres hund, man skal bare kigge så logre den.

 

Svigernes labber, dem skal man bare TÆNKE på, så logre de.

 

 

Aslan derimod, han logre kun når vi kommer hjem eller når vi leger.

 

 

Nu er hunde jo individuelle, men er der en grund til at aslan ikke logre særlig meget?

Vi betvivler ikke at han kan li os.

 

Kan det være en storhudne ting?

 

Simba begyndte først at logre, da han var en 6-7 måneder og nu logrer han hvis vi er opmærksomme på ham eller han laver et eller andet han synes er sjovt, men han er egentlig ikke en hund, der logrer for ingenting. Om det bare er det sædvanlige sløvsind med de store racer ved jeg ikke, men det kunne det da være, siden både Aslan og Simba er nogenlunde ens på det punkt også...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba begyndte først at logre, da han var en 6-7 måneder og nu logrer han hvis vi er opmærksomme på ham eller han laver et eller andet han synes er sjovt, men han er egentlig ikke en hund, der logrer for ingenting. Om det bare er det sædvanlige sløvsind med de store racer ved jeg ikke, men det kunne det da være, siden både Aslan og Simba er nogenlunde ens på det punkt også...:hmm:

 

 

 

Det var også en formodning jeg havde, det hele går lidt langsomt for den lille mand :mrgreen:

 

På nær når han laver unoder :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også en formodning jeg havde, det hele går lidt langsomt for den lille mand :mrgreen:

 

På nær når han laver unoder :rolleyes:

 

Nååååeee lige dem...ja, der er de herrer sådan set hurtige nok i vendingen. Jeg mener f.eks. i går da jeg stod op havde jeg en fin natkjole. Da jeg gik i seng havde jeg stadig min natkjole, men med et nyt og alternativt ærme...men det er måske designkunst og man skal jo heller ikke forstyrre et måske spirende geni i at øve sig :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nååååeee lige dem...ja, der er de herrer sådan set hurtige nok i vendingen. Jeg mener f.eks. i går da jeg stod op havde jeg en fin natkjole. Da jeg gik i seng havde jeg stadig min natkjole, men med et nyt og alternativt ærme...men det er måske designkunst og man skal jo heller ikke forstyrre et måske spirende geni i at øve sig :mrgreen:

 

 

Hahaah, sådan er aslan ikke længere.....eller, sådan er han ikke lige nu :blink: Det kommer nok snart igen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sidder jeg lige og læser om logren.

 

Og der er jo ih så mange slags.

 

Når jeg så tænker glad logren, og tænker på mine forældres hund, man skal bare kigge så logre den.

 

Svigernes labber, dem skal man bare TÆNKE på, så logre de.

 

 

Aslan derimod, han logre kun når vi kommer hjem eller når vi leger.

 

 

Nu er hunde jo individuelle, men er der en grund til at aslan ikke logre særlig meget?

Vi betvivler ikke at han kan li os.

 

Kan det være en storhudne ting?

Du skal ikke være ked af det, Aslan. Det betyder måske bare at han ikke har brug for at understrege noget. :blink:

 

Ascha var heller ikke den logrende type (det blev dog bedre da hun blev gammel og måske lidt dement).:lol:

 

Thailo logrer meget. Så meget at min trimmer har klaget over at det er svært at klippe hans hale pænt, fordi den ikke kan holdes stille. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lexus logre ikke meget, han logre når vi kommer hjem og når der leges.

Ellers ikke meget.

Han er ikke en logre eller gi' kysser hund:lol:

 

:ae: :ae: :ae:

 

Jacki gør heldigvis begge dele :lun:

 

Hun logrer, når jeg kommer hjem, når hun leget, når nogen taler pænt til hende, når hun ser forventningsfuld op på én, når hun dapper lystig ud over marken - temmelig ofte altså :cool:

 

Hun er også blevet rigtig god til at give nysser :lun:men det kunne teoretisk set være indlært :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :ae: :ae:

 

Jacki gør heldigvis begge dele :lun:

 

Hun logrer, når jeg kommer hjem, når hun leget, når nogen taler pænt til hende, når hun ser forventningsfuld op på én, når hun dapper lystig ud over marken - temmelig ofte altså :cool:

 

Hun er også blevet rigtig god til at give nysser :lun:men det kunne teoretisk set være indlært :genert:

 

Til det med usynligt blæk: Ja, men der er visse ting som hunde har virkelig godt af at lære. Det er jo alene for hundens skyld, at den slags bliver øvet...eller nowet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hun er også blevet rigtig god til at give nysser :lun:men det kunne teoretisk set være indlært :genert:

 

 

Indlært?

HAH, så gode er vi slet ikke.

Det er slet ikke indlært at aslan kysser på hagen og ikke på munden :engel:

 

Aslan er også rigtig god til at kysse, specielt hvis man ligger og ser tv, pludselig har man en ½ hund på hver side af en og en masse hundeslik i hele hovedet :mrgreen: Det skal lige siges, at selv om man er vandt til det, kan det godt være temmelig skummelt at have sådan en stor broholmer over sig :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund logre engentligt meget forskelligt - Hvad den dybere mening er ved jeg ikke - men det kan belæste Aslan måske lærer mig :mrgreen:

 

Når hun sidder i hjørnet og fedter for godbidder er det nærmest kun den yderste halespids der suser utroligt hurtigt derudaf (jeg mindes svagt at Hallgren har udtalt et eller andet om dette til et foredrag).

 

Når hun ligger på ryggen med alle stængerne i vejret og vil nusses på maven bevæger hele halen sig stille og roligt, men hvis man kigger på hende eller siger lidt så går det hurtigt.

 

Er jeg en sur kælling der måske har et stemmeleje der er lidt for højt og en smule for skingert, så kører halen meget stille fra side til side meget lavt hængende.

 

Når vi leger og træner drøner den bare derudaf rimeligt højt og hurtigt, med mindre hun er obs på bolden, så er hun koncentreret og halen "hænger" bare.

 

Tja - hun viser vist egentlig tydeligt hvordan humøret er med halen.

 

Nysser er ikke noget vi brugere her, men skulle hun pludselig få lyst til at uddele en nysser er det oftest snuden i øjet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund logre engentligt meget forskelligt - Hvad den dybere mening er ved jeg ikke - men det kan belæste Aslan måske lærer mig :mrgreen:

 

 

ifølge bogen:

 

-den venlige hund: logre med halen i nogenlunde vandret stilling og gør opmærksom på sig selv

-den meget overlegne hunde logre langsomt med halen i en ret høj stilling og signalere sin høje rang

-den aktivt underlegne hund logre med halen i en lav stilling mens den smatidig viser pacificering gennem de øvrige kropssignaler.

-Hvalpen/unghunden som lægger sig ned i passiv underkastelse kan logre med halen og eventuelt fremkomme med et par dråber urin. Her har logren formålet at sprede hvalpeduften og forsikre midstanderen om det ufarlige ved mødet.

 

-Undtagelser er kuperede haler, der sker en ofte overdrivelse af bagkroppens bevægelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

ifølge bogen:

 

-den venlige hund: logre med halen i nogenlunde vandret stilling og gør opmærksom på sig selv

-den meget overlegne hunde logre langsomt med halen i en ret høj stilling og signalere sin høje rang

-den aktivt underlegne hund logre med halen i en lav stilling mens den smatidig viser pacificering gennem de øvrige kropssignaler.

-Hvalpen/unghunden som lægger sig ned i passiv underkastelse kan logre med halen og eventuelt fremkomme med et par dråber urin. Her har logren formålet at sprede hvalpeduften og forsikre midstanderen om det ufarlige ved mødet.

 

-Undtagelser er kuperede haler, der sker en ofte overdrivelse af bagkroppens bevægelser.

 

Den første passer fint på Bassen, men ikke den markerede...den med overlegen højhævet hale ved jeg ikke rigtig. Han gør det, når han går spor. Så er det lige før man tror, han er en spids-hund, men det tror jeg nu er fordi de to små grå, der glimtvis er i funktion arbejder på højtryk med at finde de efterhånden få godbider hans fedtsyl af en far lægger i sporet...altså måske en koncentrations-logren...hvis man kan forestille sig sådan en...:confused:

 

Jeg har aldrig set ham lave noget i stil med underkastelseslogren...jeg har faktisk aldrig set ham underkaste sig noget, meeeen det betyder nok bare, at han endnu ikke har mødt en anden hund, der er blevet seriøst træt af ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første passer fint på Bassen, men ikke den markerede...den med overlegen højhævet hale ved jeg ikke rigtig. Han gør det, når han går spor. Så er det lige før man tror, han er en spids-hund, men det tror jeg nu er fordi de to små grå, der glimtvis er i funktion arbejder på højtryk med at finde de efterhånden få godbider hans fedtsyl af en far lægger i sporet...altså måske en koncentrations-logren...hvis man kan forestille sig sådan en...:confused:

 

Jeg har aldrig set ham lave noget i stil med underkastelseslogren...jeg har faktisk aldrig set ham underkaste sig noget, meeeen det betyder nok bare, at han endnu ikke har mødt en anden hund, der er blevet seriøst træt af ham...

 

Det med rødt, den logren har Ozzie også når hun laver noget suuuper spændende og jeg er ret sikker på at den også siger noget om at hun er vældig koncentreret, den er i hvert fald reserveret til alle former for søg og træning.

 

Det markerede fra Aslans bog, Ozzie kan godt hvis hun fx er sammen med en yngre hund have en logren der minder om den førnævnte, men der er forskel... især det at halen "krøller" mere når det er den spændte arbejdslogren og ikke ih-hvor-er-jeg-voksen-logren. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...