Hop til indhold

logre, eller mangel på samme


Aslan
 Share

Recommended Posts

Det med rødt, den logren har Ozzie også når hun laver noget suuuper spændende og jeg er ret sikker på at den også siger noget om at hun er vældig koncentreret, den er i hvert fald reserveret til alle former for søg og træning.

 

Det markerede fra Aslans bog, Ozzie kan godt hvis hun fx er sammen med en yngre hund have en logren der minder om den førnævnte, men der er forskel... især det at halen "krøller" mere når det er den spændte arbejdslogren og ikke ih-hvor-er-jeg-voksen-logren. :mrgreen:

 

Man skulle næsten tro, at der så også findes en arbejds-logren, siden din vaps gør det samme. Hvad de kræ dog kan med den hale...min far påstod altid, at en hund har en hale for så har man noget at hale i, men det ser ud til at den har et par funktioner mere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skulle næsten tro, at der så også findes en arbejds-logren, siden din vaps gør det samme. Hvad de kræ dog kan med den hale...min far påstod altid, at en hund har en hale for så har man noget at hale i, men det ser ud til at den har et par funktioner mere :mrgreen:

 

Om ikke andet så er vores to særligt udviklede siden de har en arbejdslogren. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Især ville de være geniale hvis de havde indbygget føler, så ikke sofabordet blev ryddet hver gang der kommer en glad stor hund forbi :shock::blink:.

 

 

Det er vi heldigvis ovre........aslans hale er mellem 20-25 cm over stuenbordet :mrgreen: Nu er det så spisebordet i stuen og køkkenet, smt selv køkkenbordet :roll: Og det at tænde på stikkontakterne med halen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vi heldigvis ovre........aslans hale er mellem 20-25 cm over stuenbordet :mrgreen: Nu er det så spisebordet i stuen og køkkenet, smt selv køkkenbordet :roll: Og det at tænde på stikkontakterne med halen :rolleyes:

 

Hihi, glæden ved at have hund. Du må lære ham at bakke hen til stikkontakterne og så logre. :mrgreen: Så har du din egen tænd og sluk hund. :mrgreen:

 

Ozzies hale er lige præcis samme højde som vægerne på de stearinlys, der står på sofabordet... behøver jeg sige at hun allerede en gang har mistet lidt halehår fordi hun logrede liiiiidt for tæt på adventskransen. :shock::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er han allerede så stor, den "bette" Berner-basse ? Og ja, en sofabords-føler ville absolut ikke skade :mrgreen:

 

Ja, stor?? Jeg tror faktisk jeg får en mega-stor Berner, han gror som ukrudt.

 

Det er vi heldigvis ovre........aslans hale er mellem 20-25 cm over stuenbordet :mrgreen: Nu er det så spisebordet i stuen og køkkenet, smt selv køkkenbordet :roll: Og det at tænde på stikkontakterne med halen :rolleyes:

 

Med den fart vores Berner basse vokser med, så kan det jo være vi ender med en køkkenbordsafrydder :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, stor?? Jeg tror faktisk jeg får en mega-stor Berner, han gror som ukrudt.

 

 

 

Med den fart vores Berner basse vokser med, så kan det jo være vi ender med en køkkenbordsafrydder :shock:

 

 

Aslan voksede også rigtig hurtigt, en cm om ugen og mellem 1-2 kg....nu snakker vi 500 gram om ugen og hvis vi er heldige 1 mm om måneden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, stor?? Jeg tror faktisk jeg får en mega-stor Berner, han gror som ukrudt.

 

 

 

Med den fart vores Berner basse vokser med, så kan det jo være vi ender med en køkkenbordsafrydder :shock:

 

 

Aha ha ha, men husk nu at sige til ham, at han skal holde inde ved en 66-68 cm over skulderen, da det jo er hannernes ideal-højde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, glæden ved at have hund. Du må lære ham at bakke hen til stikkontakterne og så logre. :mrgreen: Så har du din egen tænd og sluk hund. :mrgreen:

 

Ozzies hale er lige præcis samme højde som vægerne på de stearinlys, der står på sofabordet... behøver jeg sige at hun allerede en gang har mistet lidt halehår fordi hun logrede liiiiidt for tæt på adventskransen. :shock::lol:

 

Ooooh, det var da godt der ikke gik ild i hende :5up:

 

YAY sluk/tænd hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan voksede også rigtig hurtigt, en cm om ugen og mellem 1-2 kg....nu snakker vi 500 gram om ugen og hvis vi er heldige 1 mm om måneden :mrgreen:

 

Bosley snupper også 2 kg nogle uger, men jeg synes han vokser meget i ryk. Han bliver da også højere, men jeg synes han bliver så lang (godt at han har et "støtteben" på midten:mrgreen:)

 

Aha ha ha, men husk nu at sige til ham, at han skal holde inde ved en 66-68 cm over skulderen, da det jo er hannernes ideal-højde :mrgreen:

 

Skulle han snige sig over idealmålet så går det jo nok. Vi skal jo heller ikke avle med ham alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bosley snupper også 2 kg nogle uger, men jeg synes han vokser meget i ryk. Han bliver da også højere, men jeg synes han bliver så lang (godt at han har et "støtteben" på midten:mrgreen:)

 

 

 

Skulle han snige sig over idealmålet så går det jo nok. Vi skal jo heller ikke avle med ham alligevel.

 

Nej, han er jo noget hvid i det, så et par cm fra eller til gør jo ikke alverden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, tak, schæfer uden halehår er nok ikke så flot. :lol:

 

Jeg inspirerede mig selv til at øve tænd/sluk nu og det var sjaaawt så der er ingen undskyldning for at du og aslan ikke også går igang. :lol:

 

 

Uha, aslan er jo igang med at overtage verdens herredømmet, og når man er såååååååå udspekuleret, så ender han med at tænde lyset i soveværelset kl 4 fordi han er vågen og keder sig...........

 

Tror jeg finder på noget andet at lærer ham :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, aslan er jo igang med at overtage verdens herredømmet, og når man er såååååååå udspekuleret, så ender han med at tænde lyset i soveværelset kl 4 fordi han er vågen og keder sig...........

 

Tror jeg finder på noget andet at lærer ham :mrgreen:

 

lad nu være at være pylret:vinken: Der er jo ingen grund til at tænde lyset, når i ikke er vågne til at belønne ham for det.. Hvad skulle han få ud af det?

Og når du har lært ham det, forbinder han det med godbidder og dermed med samarbejde med jer.

Har du måske nogensinde set ham øve sit, stå og dæk for sig selv??:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

lad nu være at være pylret:vinken: Der er jo ingen grund til at tænde lyset, når i ikke er vågne til at belønne ham for det.. Hvad skulle han få ud af det?

Og når du har lært ham det, forbinder han det med godbidder og dermed med samarbejde med jer.

Har du måske nogensinde set ham øve sit, stå og dæk for sig selv??:mrgreen:

 

 

HAH, han ville finde ud af at vi stod op :mrgreen: og så ville han udnytte det :engel:

 

Enhver hund med respekt for sig selv overtager vel huset og stik kontakterne :-P (det er jo så altså en joke )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...