Hop til indhold

Vi ønsker et nyt familiemedlem


københavner
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen, 

Jeg bor i storbyen sammen med min kæreste. Vi er bosat i hans fars ejerlejlighed, og her har vi boet i et års tid. Vi studerer begge to, og er klar til at udvide vores familien med en lille ny hundehvalp - mere specifikt, ønsker vi en fransk bulldog. 

Min kærestes far, som ejer lejligheden, ser intet problem i at have en mindre hund boende. Men... der er ikke tilladt husdyr i lejligheden/ opgangen, og vi skal derfor snakke med ejerforeningen om vores ønske om at købe en hund. Vi ved godt, at der er en gode grunde til, at man forbyder husdyr: undgå larm fra hunde 24/7, fjerne risiko for efterladenskaber i gården samt kradsemærker i diverse gulve. 

Jeg har dog undret mig lidt over, om der ikke kan laves en omjustering i reglen. Burde man som ejer at sin egen lejlighed, ikke selv kunne bestemme om der må bo husdyr deri - altså, hvis husdyr er tilladt af ejerforeningen, kan lejeren så ikke alligevel forbyde sin lejer at have hund (= og på den måde kan alle ejere bestemme selv)? Derudover tænkte jeg på, at man blot burde forbyde husdyr på fællesarealerne og ikke i de private lejligheder. 

Vores spørgsmål er alt i alt, om i har nogle gode råd til hvordan man kan gå til ejerforeningen på en pæn måde. Har i evt. prøvet noget lignende før, eller er der nogle der ved om det overhovedet kan lade sig gøre? 

Praktisk info om vores lejlighed: Vi bor i en privat bygning. Vi bor i en ejerlejlighed. Væggene i lejligheden er så tygge, at man ikke kan næsten ikke kan borer huller i - hvilket betyder, at man ikke kan høre naboerne i forvejen. Der er andre lejligheder i gården, som har hunde (vi har nemlig set mange af de samme hunde passere gården og op i deres lejligheder). Opgangen er meget stort og lavet i beton, så en hund kan ikke lave kradsemærker på vej ned af trappen/elevatoren. 

Jeg håber i kan hjælpe på den ene eller anden måde. På forhånd tak for svar. 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...