Hop til indhold

Intensiv gå pænt træning i Valby


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Så er tingene kommet på plads med tilladelser og diverse andre småtterier.

 

Til februar vil en af mine instruktører og jeg tilbyde intensiv træning i "gå pænt", I må gerne sprede budskabet hvis I kender nogle med behov og lyst.

 

 

Er du træt af at din hund trækker dig afsted?

Gå pænt træning i Valbyparken

 

 

 

Mange hunde får ikke lært at deres del af samarbejdet på de daglige ture til dels består i at holde linen slap, så de ikke selv får smerter i nakke og krop og ejerne ikke får smerter i ryg, skuldre og arme og er uden kontrol over tempo og retning.

 

Fik din hund ikke lært at gå uden at trække i dig som hvalp, kan den stadig nå det - det er aldrig for sent!

 

På dette intensive kursus får du redskaberne til at komme problemet til livs uden du eller din hund lider overlast.

Der er plads til 8 hunde (til to instruktører) på kurset.

 

Træningen foregår i en rolig stemning og ved hjælp af positiv motivation.

 

Tidspunkt: Lørdagene d. 14 og 21 februar og søndagene d. 15 og 22 februar kl 10 – 12. Ialt 8 timer.

 

Sted: Valbyparken

 

Undervisere: Instruktør Dennis Christensen og instruktør/adfærdsbehandler Irene Liliequist, Hundeliv, begge medlem af PAFF.

www.paff.dk

 

 

Tilmelding: Senest fredag d. 30. januar til Dennis tlf. 2623 9533

Pris: 1000 kr. Din plads er sikret når beløbet er indbetalt, hvorefter du modtager information om de praktiske detaljer, mødested mv.

Yderligere information Dennis [email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

Og se, det kunne jeg jo også godt trænge til at lære :blink:

 

Men vil det ikke være for meget for hunden at melde sig til begge jeres hold (som jo ligger på de samme dage), kan de koncentrere sig så længe ad gangen, eller er man nødt til at vælge et af kurserne?

 

Tjah... Det er nok individuelt.

 

Vi er to instruktører på, så der bliver max 4 hunde til én, hvilket kan blive vældig intenst.

Omvendt så voldtræner vi jo ikke...

 

Mht. indkaldstræningen kan det faktisk være en fordel, at Baldur er pænt træt, men det kan også være en bagdel, så han stresser op pga træthed.

 

Jeg tror nok jeg ville sige det er for meget med begge kurser

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op - Jeg vidste ikke det var så dyrt at træne ved Paff :shock:

 

Det tror jeg heller ikke det er generelt.

 

Hos de andre instruktører i området ville vores pris give anledning til et lidt nedladende smil :-)

Men lad os nu se om hundeejerne vil til lommerne eller løber skrigende væk

 

Vi er to instruktører til få hundeejere, har begge en times transport hver vej, skal betale for pladsen og pengene skal jo ind

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah... Det er nok individuelt.

 

Vi er to instruktører på, så der bliver max 4 hunde til én, hvilket kan blive vældig intenst.

Omvendt så voldtræner vi jo ikke...

 

Mht. indkaldstræningen kan det faktisk være en fordel, at Baldur er pænt træt, men det kan også være en bagdel, så han stresser op pga træthed.

 

Jeg tror nok jeg ville sige det er for meget med begge kurser

 

Han kan godt have svært ved at bevare koncentrationen så længe, men på den anden side så er det vel ikke lige så intens træning som at gå på plads eller lignende.

Som jeg har forstået det, så drejer det sig om at gøre det sjovt for hunden, således at den fortrækker mig frem for alt andet. Og netop denne indgangsvinkel gør måske at han godt ville kunne bevare koncentrationen så længe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op - Jeg vidste ikke det var så dyrt at træne ved Paff :shock:

 

Jeg synes egentlig ikke, det er så galt - det bliver en timeløn på 500 kr. per træner, og derfra skal så trækkes deres udgifter til pladsen mv.

 

Jeg kan slet ikke få armene ned over, at der ENDELIG kommer et kvalitetstilbud i hovedstaden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kan godt have svært ved at bevare koncentrationen så længe, men på den anden side så er det vel ikke lige så intens træning som at gå på plads eller lignende.

Som jeg har forstået det, så drejer det sig om at gøre det sjovt for hunden, således at den fortrækker mig frem for alt andet. Og netop denne indgangsvinkel gør måske at han godt ville kunne bevare koncentrationen så længe?

 

Tjah... Du kender ham bedst selv..

 

Markeringen: Ja dette indgår i kurset

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah... Du kender ham bedst selv..

 

Markeringen: Ja dette indgår i kurset

 

Ja, du har ret, jeg kender ham bedst. Og alligevel forsøger jeg at sidde og overbevise mig selv om, at det kan han godt... :rolleyes:

 

Det ved jeg jo udemærket at han ikke kan...

 

Tak, fordi at du lige mindede mig om, at jeg ikke skal forsøge at få andre til at overbevise mig om noget, bare fordi jeg dybest set gerne vil, men godt ved at det ikke er en god løsning :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, fordi at du lige mindede mig om, at jeg ikke skal forsøge at få andre til at overbevise mig om noget, bare fordi jeg dybest set gerne vil, men godt ved at det ikke er en god løsning :blink:

 

Selv tak :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg heller ikke det er generelt.

 

Hos de andre instruktører i området ville vores pris give anledning til et lidt nedladende smil :-)

Men lad os nu se om hundeejerne vil til lommerne eller løber skrigende væk

 

Vi er to instruktører til få hundeejere, har begge en times transport hver vej, skal betale for pladsen og pengene skal jo ind

 

Alt det havde jeg skam med i mine tanker :-D Men skulle lige give udtryk for min overraskelse alligevel :-D Held og lykke med kurset, mon ikke det bliver fyldt op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt det havde jeg skam med i mine tanker :-D Men skulle lige give udtryk for min overraskelse alligevel :-D Held og lykke med kurset, mon ikke det bliver fyldt op.

 

Så kan jeg egentlig ikke forstå din overraskelse!

 

Hvis du er træner i en klub - eller som træner for din egen hund - burde du vide hvor meget tid der går med planlægning, evaluering mv.

Det er jo ikke kun den tid der er reel træning man bruger på det, hvis det skal gøres ordentligt.

 

Som proffesionel er min tid = penge og et to timers kursus i Kbh. vil for mig betyde minimum 4½ time hver gang, med to timers transport. Dertil kommer så planlægningen hjemme, så minimum 5 timer for hver to timers effektiv træning.

 

Hvis holdet bliver fyldt betyder det 4000 kr til hver instruktør, vi er jo to til max 8 hunde, hvilket må betegnes som luksus.

 

Det vil give ca. 3 timers reelt arbejde hver gang = 12 timer ialt hvilket er en timepris på ca. 365 kr.

Herfra kan du så trække moms og betaling for brug af stedet.

 

Efter dette og med det skattefar vil have er der såmænd ikke så forfærdelig meget tilbage for weekendarbejde, som i andre brancher belønnes efter forhøjet takst.

 

Dette ikke skrevet for at "retfærdiggøre" prisen, for det mener jeg ikke jeg skylder nogen, men som en simpel forklaring på, hvorfor det er dyrere at træne hos en professionel instruktør end i en klub, som oftest får stillet træningsplads gratis til rådighed, kan hente økonomisk hjælp til kurser, materialer og kan få et økonomisk tilskud til ungdomsmedlemmer samt hjælp til løbende udgifter til el mm.

 

Det er stadig ikke velset, af en del, at man arbejder professionelt med hunde = tager penge for det amatørtrænere og amatørrådgivere i mange år har tilbudt gratis.

 

Det er som om, det ikke er "godt nok", at man tjener på jobbet, som om nogle mener at entusiasmen og engagementet ryger sig en tur, og det kun er pengene der tæller for den professionelle og det er jeg efterhånden godt træt af.

 

Dette var ikke ment som én til dig Tante, bare lidt edder der ville med ud nu vi var i gang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke det lyder dyrt netop, fordi som du også skriver at man kun er 4 hunde til en træner.

Vi er 9 på vores hold, og der er bare ikke helt tid nok til at være på hos den enkelte hele tiden eller den samme opsevant på den enkelte hund.

Så det kræver rigtigt meget af HF for selv at se diverse fejl og bede om hjælp til dem.

 

Og det lyder super spændene:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er tingene kommet på plads med tilladelser og diverse andre småtterier.

 

Til februar vil en af mine instruktører og jeg tilbyde intensiv træning i "gå pænt", I må gerne sprede budskabet hvis I kender nogle med behov og lyst.

 

 

Er du træt af at din hund trækker dig afsted?

Gå pænt træning i Valbyparken

 

 

Lyder godt med sådan træning, sikken tilbud,:5up:,kan du ikke få noget lignende til Nordjylland :-P glædelig jul

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede 4 træningssteder i Odsherred med Toffi, og måtte helt klart sande at jeg fik allermest kvalificeret hjælp ud af det sidste sted, som var en del dyrere end de andre steder. Men ikke ubetaleligt dyrt.

 

Og det var alle pengene værd at se en hund der glad og forventningsuldt steg ud af bilen, og "mæt" og tilfreds sagde farvel til træner og medhunde en time efter.

 

Så det bliver helt klart der jeg vælger at gå igen, når jeg en dag skal have hund igen.

 

Jeg ved at det er de samme holdninger og metoder der vil blive brugt på denne Valby-træning, og havde jeg en hund der ikke var god til at gå pænt, ville jeg bruge mine julegavepenge på det med stor glæde:) Også selvom jeg bor langt fra Valby.

 

-Og da jeg læste 4 hunde pr. træner, var jeg lidt grov og tænkte: Her kan man faktisk få lidt individuelle adfærdsråd fra en af DK´s bedst uddannede adfærdsbehandlere oven i hatten, og så er det sgu´ billigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan jeg egentlig ikke forstå din overraskelse!

 

Hvis du er træner i en klub - eller som træner for din egen hund - burde du vide hvor meget tid der går med planlægning, evaluering mv.

Det er jo ikke kun den tid der er reel træning man bruger på det, hvis det skal gøres ordentligt.

 

Som proffesionel er min tid = penge og et to timers kursus i Kbh. vil for mig betyde minimum 4½ time hver gang, med to timers transport. Dertil kommer så planlægningen hjemme, så minimum 5 timer for hver to timers effektiv træning.

 

Hvis holdet bliver fyldt betyder det 4000 kr til hver instruktør, vi er jo to til max 8 hunde, hvilket må betegnes som luksus.

 

Det vil give ca. 3 timers reelt arbejde hver gang = 12 timer ialt hvilket er en timepris på ca. 365 kr.

Herfra kan du så trække moms og betaling for brug af stedet.

 

Efter dette og med det skattefar vil have er der såmænd ikke så forfærdelig meget tilbage for weekendarbejde, som i andre brancher belønnes efter forhøjet takst.

 

Dette ikke skrevet for at "retfærdiggøre" prisen, for det mener jeg ikke jeg skylder nogen, men som en simpel forklaring på, hvorfor det er dyrere at træne hos en professionel instruktør end i en klub, som oftest får stillet træningsplads gratis til rådighed, kan hente økonomisk hjælp til kurser, materialer og kan få et økonomisk tilskud til ungdomsmedlemmer samt hjælp til løbende udgifter til el mm.

 

Det er stadig ikke velset, af en del, at man arbejder professionelt med hunde = tager penge for det amatørtrænere og amatørrådgivere i mange år har tilbudt gratis.

 

Det er som om, det ikke er "godt nok", at man tjener på jobbet, som om nogle mener at entusiasmen og engagementet ryger sig en tur, og det kun er pengene der tæller for den professionelle og det er jeg efterhånden godt træt af.

 

Dette var ikke ment som én til dig Tante, bare lidt edder der ville med ud nu vi var i gang :-)

 

Jeg kender godt frustrationerne, Ninjamor. Når man arbejder med noget, som andre dyrker som hobby, så bliver det hurtigt til noget, man ikke kan tillade sig at tage penge for, for det er jo "sjovt". :roll: Heldigvis kan mange godt se en væsentlig kvalitetsforskel, men der er nogle, der ikke kan. Mon de også ville gå til en amatør-tandlæge? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wauww, nogle billeder der viser sig inde i mit hoved, sådan lidt Frankenstein agtige :scared:

 

Ja, ikke? Jeg var en gang hos en instrumentmager og så på hans værktøj, som så ganske drabeligt ud, hvorefter manden bemærkede, at han var amatørgynækolog i sin fritid :lol: :lol: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg heller ikke det er generelt.

 

Hos de andre instruktører i området ville vores pris give anledning til et lidt nedladende smil :-)

Men lad os nu se om hundeejerne vil til lommerne eller løber skrigende væk

 

Vi er to instruktører til få hundeejere, har begge en times transport hver vej, skal betale for pladsen og pengene skal jo ind

 

Jeg synes ikke det er dyrt når i er to.

vi betaler 600,- for 4x sportræning, synes heller ikke det er dyrt. Man skal jo også tænke på det er små hold så man får mere for pengene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, ikke? Jeg var en gang hos en instrumentmager og så på hans værktøj, som så ganske drabeligt ud, hvorefter manden bemærkede, at han var amatørgynækolog i sin fritid :lol: :lol: :lol:

 

Fniiiss... Humor på "laveste" plan k015.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...