Hop til indhold

Udenlanske gadehunde/internathunde i dk ?


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Jeg tror det er svært i store foreninger der bygger på frivilligt arbejde, der vil indimellem være nogen der ikke helt kan finde grænserne for god opførsel, synes ikke at det skal betyde at så duer hele foreningen ikke :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 144
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror det er svært i store foreninger der bygger på frivilligt arbejde, der vil indimellem være nogen der ikke helt kan finde grænserne for god opførsel, synes ikke at det skal betyde at så duer hele foreningen ikke :)

 

Rigtigt nok, men førstehåndsindtrykket gør meget. :)

Jeg støtter ikke de græske gadehunde, men så støtter jeg noget andet i stedet for.

Lige som vi desværre ikke kan redde hele verden, så kan vi desværre heller ikke redde alle dyr :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt gør jeg hellere hvad jeg kan for at opføre mig korrekt i MIN hundeverden. Og det betyder også, at jeg kun påtager mig ansvaret for en hund, som jeg kender godt og som jeg VED at jeg kan være ansvarlig for i de næste 10 år eller mere. Uanset hvad.

 

Jeg HAR prøvet at næsten stå på gaden med et barn ved hånden og en i maven ---og en hund. Fordi huset blev solgt over hovedet på os på grund af dødsfald. OG sige nej til en lejlighed fordi der ikke var mulighed for hundetilladelse.

 

En hund har man ansvaret for på samme måde som et barn, Jeg billiger heller ikke den der dille med at adoptere små fattige børn fra fremmede lande.. Bare fordi man kan.

 

Hunde er søde. Hvalpe er uimodståelige. Men der er en hverdag ud over det første halve år, som er noget kedelig, hvis man ikke rigtig har indset, hvad det er, man påtager sig.

 

Det er ALT for let at opgive en hund igen. Give den videre eller aflive den.

I Danmark.

Den generelle holdning til dyr er IKKE så meget bedre i Danmark end i andre lande. Vi er IKKE vidunderligt enestående herhjemme.

Det er de få, der råber op om, hvad ANDRE bør gøre. Muligvis gør de det selv...

På den anden side, men fuldtidsjob og frivilligt arbejde ved siden af, hvor meget tid bliver der så til helt almindelig hverdags-hundeopdragelse og -samvær?

Et døgn har kun 24 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Tyttemåz

Hejsa

Her kan vi være med, for vi brænder både for de danske og de udenlandske hunde....

 

Vi adopterede vores lille græske gudinde i 2006 og vi gjorde det fordi vi i flere år havde snakket om både en lillesøster til vores 4 årige "dreng" og fordi vi begge, både min mand og jeg, synes vi ville være med til at gøre livet bedre for en hund der ikke altid har haft det lige godt..

Vi faldt så for vores lille Nike og det eneste problem vi har haft, var at vi i starten var lidt nervøse for hvordan sådan en lille hund som Nike ville tage et stort skrummel som Aiko.

De er så bedste venner, slås engang imellem, men kan sjovt nok ikke undvære hinanden og Nike er bare så nem at have med at gøre og en kæmpe kælepotte.

Nike har så et stort minus, hvis hun får muligheden for det stikker hun af, men det er der vel også danske hunde der gør, så det har vi valgt at leve med.

 

Næste gang vi overvejer at tage en hund mere ind, bliver det så nok en dansk hund, for vi har rigeligt med internathunde herhjemme også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hejsa

Her kan vi være med, for vi brænder både for de danske og de udenlandske hunde....

 

Vi adopterede vores lille græske gudinde i 2006 og vi gjorde det fordi vi i flere år havde snakket om både en lillesøster til vores 4 årige "dreng" og fordi vi begge, både min mand og jeg, synes vi ville være med til at gøre livet bedre for en hund der ikke altid har haft det lige godt..

Vi faldt så for vores lille Nike og det eneste problem vi har haft, var at vi i starten var lidt nervøse for hvordan sådan en lille hund som Nike ville tage et stort skrummel som Aiko.

De er så bedste venner, slås engang imellem, men kan sjovt nok ikke undvære hinanden og Nike er bare så nem at have med at gøre og en kæmpe kælepotte.

Nike har så et stort minus, hvis hun får muligheden for det stikker hun af, men det er der vel også danske hunde der gør, så det har vi valgt at leve med.

 

Næste gang vi overvejer at tage en hund mere ind, bliver det så nok en dansk hund, for vi har rigeligt med internathunde herhjemme også.

 

Dejlig med en lille historie fra virkeligheden, så også billeder af hende sammen med din søsters lillebitte gravbasse, hun ser så søød ud din dejlige tøs a044.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Hallo, hallo...

Jeg synes lige, at I skal se her:

 

http://www.olivers.dk/ESInfotext.aspx

 

Olivers petfood støtter græske gadehunde med 10.000 kr. 2 gange årligt. Og det samme giver de til polske og spanske gadehunde.

 

Og vi kan allesammen være med til at give gadehundene lidt godt i julemåneden. For Olivers siger, at hvis man donerer et af deres produkter til et af de tre steder, så lægger Olivers det samme produkt oveni. -Altså, hvis man vil give gadehundene en pose hundemad, så betaler man for én og Olivers sender TO afsted til den pris.

 

Der er mange forskellige slags guffer man også kan donere. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Inspireret af en anden tråd er jeg lidt nysgerrig efter at høre hvad i mener om udelandske hunde importeret til DK :)

 

Flere foreninger importere udenlanske gadehunde/internatshunde til DK, hvad er din holdning og erfaring med dette?

 

Selv er jeg for og imod, jeg har selv været i grækenland og set hunde som har levet rigtige dårlige hundeliv, trist trist trist !!!

 

Men samtidig så har jeg indtryk af at de improterede hunde lades i stikken mange gange og at de tiltider ender hos familier som ikke magter opgaven :cry:

Jeg har set at nogle af disse familier får råd fra foreningen om at bruge vandpistol og andre gammeldags metoder, som mere skaber utryghed og mistillid hund og familie imellem og dermed blot skaber yderligere problemer, det er trist synes jeg!

 

 

Hvad er jeres erfaring og hvad mener i?

 

Birgitta skrev:

Winkybly skrev:

 

 

Kira er en blandings hund mellem en labrador og dalmatiner. Hun er ca 3 år gammel og importeret fra Grækenland. Der er papirer og det hele på hendes.

 

Hun bortgives til god og kærlig familie der har god tid til at tage sig af hende. Hun kommer fra et hjem (det før min kusine) hvor hun er blevet tæsket og har ingen omgang med andre dyr eller kærlighed haft.

Det har hun lært nu.

 

Min kusine bortgiver hende da hun ikke har tid til hende. Hun har meget arbejde, og synes det er synd hvis Kira skal være hjemme alene hele tiden.

Medfølger: Alt hendes legetøj, sovepude, mad, vand osv...

 

 

 

 

Altså... 1)En hvalp bliver født i Grækenland.

2)Velmende mennesker tager på et tidspunkt hunden til Danmark, hvor de enten begynder at tæve den, --eller de sender den videre til 3)en anden familie, som behandler den dårligt.

Så kommer 4) kusinen ind i billedet, --men nu da hunden er TRE år!!! vil hun heller ikke have den mere.. Og vil sende den videre til et femte sted...

 

Mage til hjerteløshed skal man da lede længe efter.

At hunde har dårlige forhold i Grækenland, det hører vi jo om. Måske skulle man løse problemerne i landet med sterilisationer og kastrationer af de hunde, der er der.

Stakkels lille græske hvalp.

Og tåbelige er de mennesker, der tog den med til Danmark, men som ikke påtog sig det videre ansvar for hunden.

 

Gør dog den stakkels hund en tjeneste. Lad den aflive! Hvordan skulle din kusine kunne sikre, at hunden får et godt liv et NYT sted...Som I vil finde på nettet??? Hvordan skulle I kunne beskytte den arme hund imod endnu mere hjerteløshed når I giver den væk??

 

 

Hej Alle

 

Faldt tilfældigt over denne tråd.

 

Hold da op sikke en gang forvrøvlet sludder der skrives omkring de græske hunde, også på dette fora!

 

Er der da ikke bare én eneste der prøver at finde ud af hvordan det hele foregår - før I kaster med sten.

 

Nogle af JER, som kaster sten er oven i købet medlem af gadehundene. Skam Jer (og du der var med til Loppemarkedet (kan godt huske dig) hvorfor overdramatiserer du dog sådan, kan du ikke holde dig til FACTS - tænk, HVOR ER DIN humoristiske sans henne!! Tænk hvis nogle andre skrev sådan om JERES "arbejde".

 

Hvorfor nedgøre andres hjælp for nødlidende dyr, for uanset hvad, så er det vel bedre end dem der BARE sidder og skriver al deres harme/vrede over os der prøver at gøre en forskel. Ikke for vores glorie skyld eller andet, som nogle påstår, slet ikke, men for dyrenes skyld.

 

I min verden er hver en reddet hund en mere der ikke lider, uanset om den kommer fra Polen, Grækenland eller Danmark. Tænk Jer dog om.

 

Få Jer dog et liv - der går intet fra nogle af Jer der skriver herinde. Og HVIS I virkelig er hundeglade, så fatter jeg ikke en meter.

Galgoernes SOS har iøvrigt overtaget flere loppeeffekter fra mine loppemarkeder- som de kan bruge på disse hunde. så intet går til spille - alt går til fordel for nødlidende hunde uanset hvorfra.

 

Jeg gider iøvrigt ikke at spilde mit krudt på denne debatform, men vil da slutteligt sige at Græske hundes (GH's) arbejde for det meste betår i at hjælpe på stedet nemlig i Grækenland.

Der er i alene i år sendt 70 tons foder til Grækenland.

 

Der er brugt mange tusinde kroner på dyrlægehjælp og neutralisereing af hundene DERNEDE.

 

DE hunde foreningen SKRABER sammen og ifølge flere herinde og bruger som en forretning er peanuts.

Ikke en krone af foreningens penge går til dette, det er de familier der adopterer en hund, der selv står for udgiften og i tilgift betaler 500,- kr. oven i, for at en hund mere kan blive neutraliseret DERNEDE.

 

Alle familier modtager besøg og bliver godkendt - før hunden kan adopteres! Sidst men ikke mindst - så skriver familierne under på at de IKKE må avle på en hund, (hvis den er kommet som hvalp og derfor ikke er neutraliseret) de må ej heller sælge eller give den videre uden om foreningen, og slet ikke aflive den med mindre det drejer sig om dens helbred.

 

Familierne bliver kontaktet løbende efterfølgende . for at høre hvordan det går hunden(e).

 

Er der sat en hund til salg i den blå avis eller andre steder eksempletvis her, så finder foreningen ud af om det er en af DERES hunde og følger så op på sagen! Og Kira kommer IKKE fra denne forening, hvilket blev konstateret fra start af da dette indlæg blev sat i.

 

Hvor mange DANSKE hunde er så godt dækket ind, ja jeg spørger bare.

 

Og gør så JER selv den tjeneste og gå ind og læse om hvad denne foreing står før før i udtaler Jer i blinde. Det er vel det mindste "man" kan forlange af voksne mennesker - før de skriver og rakker ned på samme.

Det gælder iøvrigt alt.

 

Gider I ikke undersøge, hvad der er SANDHEDEN så ti Jeres mund.

 

Til alles orientering så udtaler jeg mig ikke på foreningens vegne - men helt min egen, da jeg blot er en af mange der hjælper disse dyr sideløbende med de Danske også de Polske, galgoeren fra Spanien, for det ene udelukker jo ikke det andet.

 

Men husk lad den der er frelst kaste den første sten.

 

Kig ind på siden under "punktet "Hvorfor gør vi det" Jeg skal nok skrive igen når jeg har fået min egen hjemmeside opdateret med fakta i form af film og billeder fra en ganske almindelig hverdag i Grækenland - hvis I ellers tør se dem.

 

Skrevet med grønt, som er håbets farve

mvh

 

Dyreven uanset grænser

 

PS. Til dig der skriver at hundeejerne får det råd af foreningen at de skal bruge vandpistoler - sikke dog noget vås - det fora der findes for græskehunde er et fora på lige fod med dette! Det er vel heller ikke sådan herinde at alle der skriver her er den skarpeste kniv i skuffen - Vel?

 

Så de svar/råd der gives er fra almindelige hundeejere og ikke nødvendigvis nogen der selv har en græsk hund.

Og jeg tror helt sikkert at alle kan skille gode og dårlige råd fra hinanden, hvis de har en hund, ellers burde de vel ikke have en sådan vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var mig der henviste dig til denne tråd. Her er nemlig flere nuancer i debatten.

Har du bare kopieret dit indlæg ind fra den anden tråd?

Har du overhovedet læst denne tråd igennem?

 

Jeg har blot kopieret mit andet indlæg - Sorry

 

Har desværre ikke tid til at læse ret meget (men har set 3 positive indlæg trods alt og tak for det.

Gik kun herind igen da jeg kunne se der var et indlæg, som svar på det andet indlæg. Så bær over med mig. Please.

 

Jeg bliver blot så ked... når mennesker slet ikke sætter sig ind i, hvad selv foreningen rent faktisk står før de kritiserer den.

Det gælder i øvrigt al kritik.

 

Jeg føler tit der bliver kastet grams på det store arbejde det rent faktisk gøres af os frivillige, for GH er en non profit forening så alt foregår via frivillige som faktisk betaler ret mange penge af egen lomme for disse forfærdeligt behandlede hunde og katte, og iøvrigt alle de andre dyr i de sydlige lande.

 

Jeg vil derfor slutteligt henvise til at foreningen IKKE står for det som nogle af modstanderne påstår, derfor vil jeg blot henvise til disse links:

 

 

http://www.graeskehunde.dk/

 

Læs afsnittet om Neutralisering - især afsnittet: VEJEN FREM

 

http://www.graeskehunde.dk/VA.htm

 

Læs især afsnittet: HVORFOR gør vi det

 

Hilsen stadig en dyreven

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Dette er en debat og vi skriver rimeligt pænt til hinanden også selvom vi er uenige :)

 

Jeg er også nuanceret i min holdning til fx Græske hunde, menjeg har desværre oplevet at mange ikke kan klare de udfordringer den importerede hund sætter dem på, og det synes jeg er smadder synd for hundene !

 

Vandpistoler m.m. bruges desværre af en del danske "almindelige" hundeejere, plus en masse anden ineffektiv symptom behandling, og det synes jeg er synd, det villle være godt med en dygtig adfærdsbehandler, også set i forhold til de store problemer der kan blive :)

 

Det ville også være fint i forhold til danske internatter :)

Og et minimum af undervisning af købere :)

 

Fx hvad hunden siger når den knurrer, hundesprog og meget mere :)

Inden du evt hidser dig op, nej jeg ved ikke om de ting foregår på nuværende tidspunkt, men det kunne forebygge problemer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tyttemåz

Altså jeg føler at vi har været rigtig heldig med hensyn til Nike, både temperamentet og hele hendes væremåde....Hun er næsten nemmere at have med at gøre end Aiko er, altså også kun næsten, for Aiko er stadig den der lystrer bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle af JER, som kaster sten er oven i købet medlem af gadehundene. Skam Jer (og du der var med til Loppemarkedet (kan godt huske dig) hvorfor overdramatiserer du dog sådan, kan du ikke holde dig til FACTS - tænk, HVOR ER DIN humoristiske sans henne!! Tænk hvis nogle andre skrev sådan om JERES "arbejde".

 

Så tager vi den lige en gang til for prins Knud:

jeg tager det som meget roligt, mit erhverv bliver dagligt skældt ud i medierne.

Du kan huske mig fordi jeg har en polsk hund?

Det kan godt være du mener jeg overdriver, men jeg opfattede det som om jeg skulle prakkes en hund på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var mig der henviste dig til denne tråd. Her er nemlig flere nuancer i debatten.

Har du bare kopieret dit indlæg ind fra den anden tråd?

Har du overhovedet læst denne tråd igennem?

 

Jeg har blot kopieret mit andet indlæg - Sorry

 

Har desværre ikke tid til at læse ret meget (men har set 3 positive indlæg trods alt og tak for det.

Gik kun herind igen da jeg kunne se der var et indlæg, som svar på det andet indlæg. Så bær over med mig. Please.

 

Jeg bliver blot så ked... når mennesker slet ikke sætter sig ind i, hvad selv foreningen rent faktisk står før de kritiserer den.

Det gælder i øvrigt al kritik.

 

Jeg føler tit der bliver kastet grams på det store arbejde det rent faktisk gøres af os frivillige, for GH er en non profit forening så alt foregår via frivillige som faktisk betaler ret mange penge af egen lomme for disse forfærdeligt behandlede hunde og katte, og iøvrigt alle de andre dyr i de sydlige lande.

 

Jeg vil derfor slutteligt henvise til at foreningen IKKE står for det som nogle af modstanderne påstår, derfor vil jeg blot henvise til disse links:

 

 

http://www.graeskehunde.dk/

 

Læs afsnittet om Neutralisering - især afsnittet: VEJEN FREM

 

http://www.graeskehunde.dk/VA.htm

 

Læs især afsnittet: HVORFOR gør vi det

 

Hilsen stadig en dyreven

 

Hvis vi kan få gemytterne ned på et rimeligt niveau, vil jeg da gerne deltage, for jeg er jo den (som du omtalte) der er medlem af Gadehunde!!!.

 

Jeg støtter foreningen fordi det er nødvendigt at gøre noget for de stakkels hunde. At jeg så ikke synes at den bedste løsning nødvendigvis er, at få dem her til landet, det gør vel ikke at jeg er umenneskelig.

 

Personligt synes jeg at det er dyrplageri at have hunde boende i årevis (5-6 år) i det internat man ser på hjemmesiden og ville gerne sponsorere en aflivning til disse hunde, hvis det var muligt. Og det er det ikke!.

 

De der har en chance for at blive adopterede skal selvfølgelig hjælpes med foder, medicin, tæpper osv og derfor giver jeg penge til Gadehunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
Gæst mumi1987

Hej:-)

 

Jeg vil også lige sige min mening.

 

Jeg har selv en gadehund fra Polen. Og jeg har ikke købt den for at "redde" den, men fordi jeg faldt for den og bare synes den er så dejlig.

Jeg kunne ikke finde en her i DK som jeg bare ville ha´...

Så jeg synes ikke man bare skal aflive hundene fordi de er/har været dårlig stillet som gadehund. og der vil altid være nogen som bliver solgt til den forkerte familie, men det er de for det meste opmærksomme på, og får gjort noget ved det. Og det er jo ikke kun i Polen, Grækkenland mm. som har hunde der ikke bliver behandlet godt.

 

Jeg synes det er rigtig godt at nogen virkelig prøver at hjælpe de hunde som ikke har et hjem eller har det godt.

 

Det er bare min mening:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
Gæst Kristina1987

Både Einstein og Boboulus har været gadehunde i Grækenland og er blevet importeret hertil. Der har ikke været nogle problemer med dem som der ikke ville være med andre hunde. Boboulus er faktisk nemmere og mere sund i hoved end de fleste danske hunde jeg har mødt (og jeg har arbejdet på et dansk internat så jeg har mødt mange.) Einstein kræver derimod lidt mere omsorg og træning end de fleste. Hunde er forskellige individer og der vil altid være for/imod cases der bliver trukket frem. Men sådan er det altså også i DK.

Og jeg må ærlig talt indrømme at jeg ikke forstår holdningen "Hvorfor adoptere en græsk hund, når der er hunde i DK der har brug for hjem".

1. De danske internatshunde har det langt langt bedte end internatshundene i Grækenland.

2. Hvis nu man falder for en hund, så kan det da være fuldstændig ligemeget hvor i verden den er fra, de er alle hunde, som har brug for hjælp. Hvis man forelsker sig i en hund, der tilfældigvis er i grækenland, hvorfor skulle man så købe en i DK? Det ville jo være det samme som at latterliggøre import at heste eller andre racehunde fra udlandet.

 

Der vil altid være mennesker der ser sig selv som en "Græsk-gadehunde-ejer", og der vil altid være mennesker der ser sig selv som "race-ren-hundeejer", men alle er hundeejere, og burde se alle hunde ens, og ikke hævde de danske hunde fremfor alle andre.

 

Der var en der sagde at græske gadehunde ikke kunne finde ud af at opføre sig som familiehunde når de kom til DK, jeg kan ikke huske hvem det var, men vedkomne burde sætte sig ind i sagerne. Det er en MEGET lille procentdel af de hunde der bliver hjulpet i grækenland, der bliver sendt til DK, og de er dyrlæge og adærdstestet inden de kommer afsted. Når hunden så er kommet til DK og er blevet adopteret, holdes der stadig kontakt til familierne, og besøgshold kommer uanmeldt og tjekker hundens levestandard.

"De græske" og "de danske" er hunde alle sammen, og jeg elsker dem alle, "græker" som "dansker" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kristina1987

"Personligt synes jeg at det er dyrplageri at have hunde boende i årevis (5-6 år) i det internat man ser på hjemmesiden og ville gerne sponsorere en aflivning til disse hunde, hvis det var muligt. Og det er det ikke!."

 

Jeg synes du har helt ret, men desvære er det forbudt at aflive hunde i Grækenland medmindre de er syge. Det er en lov der burde laves om. Mange af de hunde der bliver smidt på gaden, forgiftet osv, for derefter at ende på et internat med betongulv uden varme og lopper i massevis, og sidde der i flere år uden at blive adopteret, kunne have været sparet dette hvis ejeren kunne have fået dem aflivet.

 

- Det med internatet er ikke en generalisering. Einstein kom fra sådan et internat i grækenland, hvorimod Boboulus var i personlig pleje og havde det fint dernede efter han blev fundet og indtil vi adopterede ham. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

"Personligt synes jeg at det er dyrplageri at have hunde boende i årevis (5-6 år) i det internat man ser på hjemmesiden og ville gerne sponsorere en aflivning til disse hunde, hvis det var muligt. Og det er det ikke!."

 

Jeg synes du har helt ret, men desvære er det forbudt at aflive hunde i Grækenland medmindre de er syge. Det er en lov der burde laves om. Mange af de hunde der bliver smidt på gaden, forgiftet osv, for derefter at ende på et internat med betongulv uden varme og lopper i massevis, og sidde der i flere år uden at blive adopteret, kunne have været sparet dette hvis ejeren kunne have fået dem aflivet.

 

Jeg har så hørt at det er en skrøne at kun syge hunde i Grækenland kan aflives.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine svigerforældre har haft to græske gadehunde, desværre fik de ikke lov at beholde dem særlig længe. Adfærdsmæssigt var jeg egentlig forbavset over hvor let det gik. Med begge hunde var det tydeligt at se i starten at de ikke var vant til at være i et hjem, men forbavsende hurtigt faldt de til i familien. Det skal lige siges at mine svigerforældre ikke arbejder mere og derfor har rigtig god tid til deres hunde.

 

Desværre blev den første gadehund efter ca ½ år meget syg og det viste sig at være en form for leukæmi og hunden måtte aflives efter kort tid.

 

De havde dog været meget glade for denne hund og synes det var gået så forholdsvis nemt og sygdommen var jo sikkert et tilfælde. Så de prøvede med en til.

 

Også denne gang gik det rimelig nemt for hunden at vænne sig til at leve i en familie og der var ingen adfærdsproblemer. Tilsyneladende var den også sund og rask. Men efter ca. 1½ år forsvandt dens appetit og den tabte sig voldsomt, de var til dyrlæge med den et utal af gange og det endte også med at den blev aflivet. Her kan jeg ikke huske hvad den fejlede eller om de overhovedet fandt ud af det.

 

De turde så naturligvis ikke binde an på at få endnu en gadehund, da de nu havde fået 2 syge hunde. Så nu har de en Grand Danois, som de dog ikke kan styre...men den er da i det mindste sund og rask.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom jeg op af stolen med mit julesul, jeg giver ikke fem flade øre for de der organitationer i grækenland og er stadig pigefornærmet på dem...

 

Grunden er at jeg har haft en dårlig oplevelse med dem, det kan da ikke være rigtigt at man slæber 7 hvalpe med op til DK uden at have fundet familier til dem og parkerer dem på et internat, og så har de gudhjælpemig PARVO de små bæster, så 3 af internatets egne hvalpe også dør af det, kun 2 af de græske hvalpe overlevede, det er noget svineri og dybt uproff...

 

Jeg ser hellere at de beholder deres hunde dernede og hjælper dem der, end at slæbe græske/polske/spanske/ungabunkaland hunde herop, kan der ikke laves noget planfadder til hunde???

Redigeret af Agnete87
Er du så glad PP??? ;)
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kristina1987
nu er der jo mange måder hvorpå man kan definere "rask", alt efter hvad svar der passer en bedst :blink:

 

Fysisk raske hunde :) Altså hunde med en ikke-dødelig sygdom.. Jeg ved ikke om det gælder psykisk belastede hunde.. Men det burde det.. Der er sikkert nogle herinde der er imod aflivning af dyr, men jeg går godt nok ind for det.. Det er i nogle tilfælde det mest humane og værdige for et dyr at blive aflivet.. Efter min mening altså :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv om dette er en gammel tråd er den jo egentlig ret interesant og aktuel nok.

 

I et eller andet "munkeland" kan ikke huske hvor det er består hjælpen i at sende dyrlæger til landet og sterelisere hundene. Desuden får de ormekurer og skabbehandling osv. efter behov. Så vidt jeg husker er dette et projekt DKK støtter, så som medlem af DKK gør jeg vel også.

 

I mine øjne er dette den eneste rigtige hjælp at give. Og så eller aflivning af dem der skranter bare det mindste - der er rigeligt af dem og hvorfor kæmpe røven ud af bukserne for et individ der har dårligere chance end et andet - og oven i købet bruge en masse penge på dette individ, mange andre kunne have fået mere ud af.

 

Tjaaa - Jeg har egentlig samme holdning til de danske internat hunde. Hvorfor kæmpe og bruge en masse resurcer på et individ som blot tager masser af resurser fra andre, der kunne have udnytte disse meget bedre.

 

Min egen lille (nok grim for nogle) mening om dette med import af hunde fra alle mulige "eksotiske" lande er den typiske "selvfede" danske holdning og pudsning af glorien der gør at det gøres. Vi har pengene og midlerne til det og så giver vi os selv god samvittighed ved at hjælpe sådanne stakler. Men hvorfor ikke hjælpe i egen rede først?? Der er jo masser af denne type hunde i DK.

 

Mit julehumør fejler intet, hvis nogle skulle blive i tvivl - men jeg evner ikke at skrive det pænere. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...