Hop til indhold

American Bully - bange/utryg over for andre hunde og mennesker


Mj22
 Share

Recommended Posts

Hej,

Vi har en american Bully på 3 mdr. når vi er til hvalpetræning er han bange for alle de andre hvalpe + de andre ejere. Når vi går ture og møde andre hunde løber han modsat. vi prøver at opmuntre med godbidder og hvis det er for meget, anerkender vi og går væk derfra med ham, så han kan stå og kigge. Det tog ham 14 dage at føle sig tryg hjemme hos os og fra dag 2 sov han igennem ( hvis man kan sige det om en hvalp kl. 22-6 om morgen) 

Men har i et bud på hvad vi kan gøre ? ( vi tænkt om man kunne lave en hundedate med en rolig hund eller 2 og mødes flere gange, så han kan se at det er ok)

Håber i har en løsning, til at hjælpe os, på forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad siger opdrætter? Er forældrene også nogle nervøse dyr og har hvalpen været det hele tiden?
Den er vel ikke fra en hvalpefabrik, vel?

Det er da fedt at han sover igennem - det er ikke alle forundt så tidligt.
Jeg ville ikke lade løse hunde mødes med ham, alle parter i snor og ingen kontakt mellem hundene og imens øver i kontakt øvelser og ignorere den anden hund.
Bed jeres træner om hjælp og støtte, det er lige det de er der for.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for dit svar.  - kan ikke se at mit svar ikke er gået igennem 😬

Nej, han er fra en privat opdrætter i Kolding, ingen problemer der. Hans forældre er helt rolige. Han har været i menneske kontakt og ude og opleve forskelligt, sammen med de andre hvalpe, faren og moderen. Hvalpene boede inde i huset. Vi har fået at vide at han var den stille i hvalpekullet. 

Skal siges at han er meget obs på hvor vi er, og skal lige tjekke.

Men ville helt klart prøve, det med begge er i snor og ikke kun ham. 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

19 timer siden, Mj22 skrev:

Mange tak for dit svar.  - kan ikke se at mit svar ikke er gået igennem 😬

Nej, han er fra en privat opdrætter i Kolding, ingen problemer der. Hans forældre er helt rolige. Han har været i menneske kontakt og ude og opleve forskelligt, sammen med de andre hvalpe, faren og moderen. Hvalpene boede inde i huset. Vi har fået at vide at han var den stille i hvalpekullet. 

Skal siges at han er meget obs på hvor vi er, og skal lige tjekke.

Men ville helt klart prøve, det med begge er i snor og ikke kun ham. 

 

 

Hvis det kun er ham der er i snor så er situationen også "farlig" set med hans øjne. Han kan jo ikke flygte og er fanget.
Bed jeres hundetræner og opdrætter om hjælp, vejledning og træning. 

Man kommer nemt til, i godhed, at gøre noget dumt.

Jeg har 2 hunde og begge elsker at hilse på deres firbenede venner - men ikke i snor. Har de snor på så er den ældste godt sur og knurrende. Hun er nemlig blevet overfaldet nogle gange i snor. Klikker vi så snoren af, så byder hun op til leg og er igen sit glade jeg.

Når hunden er i snor er den jo også under kommando /på arbejde og det kan give nogle rigtigt dumme situationer at lade hunde hilse med snor på.

Har I valgt ham pga han var den stille i kuldet? Eller er de blevet testet af en dkk hvalpetester?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Pivpiv,

Tror ikke han er testet via dkk hvalpe test - vi valgte ham, fordi at han sad stille og kiggede på os og derefter kom stille hen til os. Er det dyrelægen der laver denne dkk test - for i hans vaccinationsbog står der ikke noget, hvis der skulle stå noget der!

Tak, jeg tager helt klart tage fat i træneren og hører om jeg kan slippe ham fri på afstand, så han ikke føler sig "fanget" så må vi se om der kommer en hund hen til ham.. så er han mere fri til at komme væk. 

Tak for at dine svar.  

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er IKKE til træning at han skal slippes blandt de andre hunde (så har du jo problemet i at de er i snor).
Du skal holde både ham og dem i mødes, i snor og de skal hverken hilse eller lege i snor.

Hvalpetest kan du google, det er en person der er uddannet til at teste hvalpe og det er ikke dyrlægen.

Med den hvalpe adfærd så er han jo egentligt bare som i valgte. En tilbageholdende, måske usikker, hvalp.
Det er ikke en hvalp jeg ville vælge, netop derfor.
Men valgt er valgt og var jeg jer, så ville jeg skynde mig at få professionel hjælp til ham. Nogle der arbejder MED jer og ikke via nettet eller telefon. En der kommer og ser jer og hvalpen og vejleder jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, holder ham i snor når alle er i snor. ved legetid tog jeg snoren af og han fandt en hvalp og endelig løb han rundt som andre hvalpe, tror på det nok skal komme, hen af vejen.

Var til store hestedag og der hilste han på mange mennesker og hunde - det gik også fint.

Ja, men det viste vi ikke at han var en usikker og tilbageholdende. Men ja, det var da en mulighed at få en professionel hjælp til os og ham.

Tak for dit svar endnu gang 🙂

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...