Hop til indhold

Angst i bussen..


luckyluna
 Share

Recommended Posts

tak, det var faktiks en god ide, de fylder jo ingenting, så det kan jeg sagtens have med. Har en på badeværelset, den må jeg prøve:-D

Har fået dannet det mest yndige billede - af Sheila, der elegant sidder på sin skridsikre måtte og kigger overlegent, mens alle andre passagerer flyver forbi hende.

 

Held og lykke - jeg har også brugt godbidder og så er Vita jo pjattet med folk, der bare antyder, at Vita er sød. Så kan bussen køre som den vil - Vita hilser altså på den søøøde dame/mand!

Link til indlæg
Del på andre sites

måtten lyder som en god ide! :blink: evt træn hende i at sidde på den derhjemme.

Personligt ville jeg ikke g¢re et stort nummer ud af at stige UD af bussen, da det jo ikke er der problemet ligger. Jeg ville være bange for at hun ville se det som "mor er også lettet nu det endelig er overstået", hvis der sker for meget godt lige når hun kommer af.

Istedet ville jeg nok givce rigtig mange guffer i bussen (som du g¢r nu) helt til i er på sidste trin på vej ud (går ud fra at du kan balancere, gå og fodre guffer på samme tid ;-)), og så bevidst slet ikke give nogen lige efter i står af.

Er i bussen: masser af guf og ros

Er ikke i bussen: ingen guf og ros (= det sjove er slut).

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var A9 så sød at spørge hvordan det gik i bussen idag:)

 

PÅ vej til træf, skulle vi kun være i bussen ca 3 minutter, men desværre var der en anden hund med og mange passagerer, så jeg måtte bare skubbe mysla ind for an sædet og "hive" sheila ind til siden i selen, ved en af de forreste sæder.. Hun tog det dog pænt, der var også lige en bekendt med bussen, hun blev glad over at se:5up:

 

På vej hjem, satte jeg mig i midten ved bagdøren, men det var ikke godt kunne jeg se på hende.. Så vi satte os i stedet på gulvet på bagage pladsen og hun lod mig holde ved sig.. Spiste godbidder, men det var heller ikke helt godt..

 

Så det lader til at vi simpelthen skal sidde så langt oppe som muligt og håbe charføren ikke bliver sur over at hun fylder:???: Selvom hun er fantastiks til at flytte sig til siden når nogen skal forbi:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var A9 så sød at spørge hvordan det gik i bussen idag:)

 

PÅ vej til træf, skulle vi kun være i bussen ca 3 minutter, men desværre var der en anden hund med og mange passagerer, så jeg måtte bare skubbe mysla ind for an sædet og "hive" sheila ind til siden i selen, ved en af de forreste sæder.. Hun tog det dog pænt, der var også lige en bekendt med bussen, hun blev glad over at se:5up:

 

På vej hjem, satte jeg mig i midten ved bagdøren, men det var ikke godt kunne jeg se på hende.. Så vi satte os i stedet på gulvet på bagage pladsen og hun lod mig holde ved sig.. Spiste godbidder, men det var heller ikke helt godt..

 

Så det lader til at vi simpelthen skal sidde så langt oppe som muligt og håbe charføren ikke bliver sur over at hun fylder:???: Selvom hun er fantastiks til at flytte sig til siden når nogen skal forbi:5up:

 

Godt at det gik okay idag.

 

Jeg synes bare du skal sætte dig oppe foran, så længe hun flytter sig når nogen skal forbi bør det ikke være et problem. Når nu man betaler for en hund i hendes størrelse så må man vel også sætte sig hvor man vil. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:(jeg tror det er lige før jeg skal omdøbe tråden til angst for alt muligt:(

 

Nu vil hun ikke med udenfor når det er mørkt pga fyrværkeri:( Uanset om der er noget eller ej...

 

Vi har jo været i ved familien de sidste dage og der har hun ikke villet med udenfor når det har været mørkt..

 

Der var en gang herhjemme, hvor de skød langt væk lige da vi kom ud og så ville hun ind igen, men jeg fik hende overtalt og vi havde en fin tur, hvor hun glemte det igen. Hun huskede det dog med med mellemrum de efterfølgdne ture nogengange, andre gange har der ingenting været.

 

Da vi var på stranden idag og ventede på bussen hjem i skumring, hørte hun en bang lyd (ikke skud, men noget der lignede) og blev et røstende espeløv:(Og da vi skulle hjem med bussen for lidt siden, ville hun ikke med ud. Fik hende kun overtalt fordi jeg sagde vi skulle med bussen..

 

Og ingen skyderi, men stadigvæk rystede hun over det hele og duttede min hånd hele tiden, og skiftevis kiggede i retningen af hjem:cry:

Hun faldt til ro da hun kom ind i bussen, trods alt positivt:-)

 

Og i morges eller i går turde hun pludselig ikke gå ned af trappen, så stod hun og hylede og rystede på toppen:cry:

Hun er ikke glad for trapper, og nogengange kan hun lige skulle have verbal hjælp til at gå ned eller op, men så slemt har det ikke været siden trappen var ny for hende:???:

 

Jeg forstår ikke hvorfor min lille hund pludseligt er blevet sådan et nervevrag:???:

Der er flere situationer, hvor hun er mere følsom, bla passer hun på sin piv, selvom hun slet ikke er falsk gravid nu, hun kravlede nærmest hen af gulvet idag fordi hun ikke lige måtte kommer ovenpå for min mor ogjeg havde bedt hende gå ned, stille og roligt. Da hun så gik op lidt efter, var det krybende:cry:

 

Det er alle situationer hun ikke er helt glad ved, har været lidt utryg ved og de er så lige blusset op alle sammen og det forstår jeg ikke :???:

 

Uanset så skal jeg ned og hente baldrian i morgen, det plejer atvirke godt på hende også skal hun beroliges til nytår, stakkel:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Til dig Luckyluna og Sheila

 

Jeg har ingen gode råd - kender det dog godt, at angst for en ting pludselig skaber nye/vækker gamle spøgelser. En slags overfølsomhed for "farlige" ting. Og ja det er super træls - især når man tror, at det gamle spøgelse er manet til jorden!

 

Jeg håber, at Sheila får lidt ro på, når hun får Baldrian. Vita er også "på" Baldrian d.31. og det virker ganske fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Opdatering!

 

Snudefisen aka sheilamusen har det ok med bussen igen:5up: Hun skal bare ikke længere ned end bagdøren, men sidder vi oppe i den forreste del, så kan hun endda lægge sig og slappe af:-D

 

Eneste problem er på vej til træning... der har de de gamle busser uden skridsikker belægning og hun klamrer sig fast uanset hvor vi sidder:(

 

Træner Pia forslog også tæppeunderlag, så på søndag m vi vist prøve med noget i den stil.

 

Men hun er stadig pylret ved trappen hjemme ved min mor, turde slet ikke idag og hun er stadig ikke helt sikker på hun vil ud om aftenen når vi er derhjemme... men det skal nok komme:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdatering!

 

Snudefisen aka sheilamusen har det ok med bussen igen:5up: Hun skal bare ikke længere ned end bagdøren, men sidder vi oppe i den forreste del, så kan hun endda lægge sig og slappe af:-D

 

Eneste problem er på vej til træning... der har de de gamle busser uden skridsikker belægning og hun klamrer sig fast uanset hvor vi sidder:(

 

Træner Pia forslog også tæppeunderlag, så på søndag m vi vist prøve med noget i den stil.

 

Men hun er stadig pylret ved trappen hjemme ved min mor, turde slet ikke idag og hun er stadig ikke helt sikker på hun vil ud om aftenen når vi er derhjemme... men det skal nok komme:-D

 

Dejligt at høre det går fremad.

Det er lidt underligt med de hunde, de vil helst sidde bestemte steder i bussen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...