Hop til indhold

Bruger i hundegård når hunden er alene hjemme


Hailey
 Share

Bruger i hundegård når hunden skal være alene?  

35 stemmer

  1. 1. Bruger i hundegård når hunden skal være alene?



Recommended Posts

I må meget gerne begrunde hvorfor/hvorfor ikke :-)

 

Jeg bruger ikke selv hundegård, da jeg synes der er for mange usikre faktorer der spiller ind, når jeg ikke er hjemme.

 

Da jeg købte huset, var der en hundegård på grunden. Jeg vidste allerede dengang (med kun 1 hund) at jeg aldrig ville komme til at bruge den, så den blev revet ned :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej har ikke nogen og vil heller ikke bygge en Rollo skal føle det er hans hjem inde i huset og ikke føle han bliver smidt ud når vi andre går...

 

Men kan også se noget positivt i det ved f.eks indbrud så....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tætteste jeg har været på at have hund i hundegård var om sommeren, når Ascha nægtede at komme ind fra min have (ca. 25m2). Så sov hun ude på græsset og jeg lå for åben dør, så hun selv kunne komme ind.

 

Jeg kunne også finde på at lade havedøren stå åben (hvis det var meget varmt) når jeg tog på arbejde og vidste at min mor kom og hentede dem indenfor kort tid. Skal lige tilføje at jeg boede i lejlighed hvor mine naboer var meget obs på mine hunde (på den gode måde).

 

Det ville jeg dog ikke turde idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

Jeg har hegnet ca 15-20 kvadratmeter ind med fliser. der har theodor adgang hele dagen via kattelemmen. Han bruger det jævnligt når vi er hjemme, ved ikke helt om han også gør alene, eller om han bare ligger sig til at sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

I må meget gerne begrunde hvorfor/hvorfor ikke :-)

 

Ja!

Først og fremmest fordi det er det nemmeste, specielt når man har flere hunde. Derudover sparer det oftest mange ærgelser og så letter det rengøringen :-)

For mig er det et must og desuden må det da være rart for hunden ikke at skulle vente på at komme af med det de nu skal af med. Tænk hvis man selv blev lukket ind i et hus uden toilet på én af de dage med "dyndscheisse" :shock:

På lange arbejdsdage hjælper det også gevaldigt på samvittigheden :-D

 

Jeg bruger ikke selv hundegård, da jeg synes der er for mange usikre faktorer der spiller ind, når jeg ikke er hjemme.

 

Hvilke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg bruger hundegård og hunderum til mine hunde.

Vi bruger dem når hundene har være på jagt, eller gået en god lang tur, og hundene er møg hamrende beskidte, så slipper jeg for ekstra rengøring :-)

Men ved godt at spørgsmålet ligger på om de er i hundegård når vi ikke er hjemme, og ja der bruger jeg dem også. Når vi feks. er væk hele dagen, kommer de i hundegård. Især om sommeren, synes det er bedre for dem ude end inde. De to små sover også ude om natten, når der ikk er nattefrost.

Men nu står vi også i den situation at vores to hanner ikke kan tåle at være sammen, også må det være sådan. At en er ude og en anden inde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den gamle konehund går ikke i hundegård. Men når der engang kommer ny hvalp så bliver det højst sandsynligt en "fuldtidshundegårdshund".

 

Hundegården er så også af den slags hvor der er halvdelen inde med hul i væggen til en udendørs afdeling.

 

Så jeg vælger lige at undlade at stemme. :mrgreen:

 

Desuden tror jeg at rigtig mange hunde er glade for at være udenfor i frisk luft, hvis de altså er trænet ordentligt op til at gå i hundegård.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja!

Først og fremmest fordi det er det nemmeste, specielt når man har flere hunde. Derudover sparer det oftest mange ærgelser og så letter det rengøringen :-)

For mig er det et must og desuden må det da være rart for hunden ikke at skulle vente på at komme af med det de nu skal af med. Tænk hvis man selv blev lukket ind i et hus uden toilet på én af de dage med "dyndscheisse" :shock:

På lange arbejdsdage hjælper det også gevaldigt på samvittigheden :-D

 

 

 

Hvilke?

 

  • Folk der driller hunden
  • Stress over fremmede hunde og andre folks katte
  • Risiko for at hunden bliver stjålet eller mishandlet
  • "træning for kamphunde"......som man har set med en sct bernard

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Folk der driller hunden
  • Stress over fremmede hunde og andre folks katte
  • Risiko for at hunden bliver stjålet eller mishandlet
  • "træning for kamphunde"......som man har set med en sct bernard

 

Ok :-)

 

Det er ikke nogle risici vi tager særligt meget forbehold for her hvor jeg bor. Men det er da klart det er værd at tage med i vurderingen i det tilfælde man bor i et "belastet" område.

Personligt ville jeg dog heller ikke placere mine hundegårde så pkt. 1 og pkt. 2 kunne blive aktuelt (med undtagese af katte)

 

Risikoen ved pkt. 3 og 4 kan elimineres delvis med visse foranstaltninger. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret nej.

 

Jeg kunne aldrig finde på at have Baldur i en hundegård når jeg ikke er hjemme, jeg ville være bange for at han blev stjålet.

Men dent største grund til at jeg ikke ville gøre det, er at jeg tror at det ville være en alt for stor belastning for Baldurs nervestystem. Der er alt for mange ting derude som han skal holde øje med og som han kan blive nervøs over.

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, men mange gange tror jeg egentlig det er fedre for hunden.. Den kan jo ligesom følge lidt med i ting..

 

Men skulle jeg have hundegård ville det nok snarere blive hundelem ud til haven i tilfælde af at jeg boede langt ude på landet, hvor der ikke sådan kommer dummer folk forbi.

 

Har svært ved at forstille mig at lukke de piger jeg har nu ud i en gård, de ville melde mig til dyreværnet på stedet, sheila synes det er det ondeste onde og går aldrig ind i sådan en trammekasse af sig selv.. Hun kender den jo så også kun fra hundepension...

Link til indlæg
Del på andre sites

nej vi har ingen hundegård,zulo kan være hvor han vil i hele huset.

vi har snakket en del om at lave en indhegning i haven og også med en kattelem så han kan løbe ud og ind som han har lyst, dette fordi zulo elsker at være ude, men vi er lidt bekymret for ;

drilleri

katte

gøen

og ja tyveri

nåe vist mest mig der er bekymret :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, Jacki er i hundegård, når hun er alene hjemme :-D ligesom hun gerne løber ind på hendes "værelse" og lægger sig, hvis bagdøren står åben :-D

 

Hun trives derude, og er blevet oplært til at være derude som andre træner "almindelig" inde alenehjemme træning.

 

Hundegården er lukket på 3 sider, så kun siden ind mod huset er åben, døren er forsynet med hængelås.

 

Jeg har det rigtigt godt med, at skulle der komme indbrud, mens jeg er væk, så er hun ikke "i skudlinien" for tyvene - min holdning er, at hun IKKE skal passe på døde ting:!: og risikere at komme til skade :shock:

 

Om natten er hun inde dels for hyggens skyld :lun: men også for at passe på mig, hvis der kom indbrud - ja jeg skelner, min hund må gerne (overdrivelse fremme forståelsen) komme til skade, mens hun passer på mig, men ikke mens hun passer på døde ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også en hundegård, den bliver dog ikke brugt ret meget, men tror Bosley vil fortrække derop igen til sommer. Den er lavet på det køligste sted på grunden, for vovses skyld.

 

Han er normalt inde, mens vi er på arbejde. Men til sommer kan det da godt være at han vil være i hundegård i stedet, hvis der er køligere for en lækker Berner bamse.

 

Jeg er ikke bange for hverken drilleri, tyveri eller andre rædselshistorier for vi bor noget afsides. Kommer folk med kedelige intensioner op til vores hus, så tror jeg næppe en dør vil forhindre dem i deres forehavende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad laver du? Hvis jeg må spørge :engel:

 

Det må du gerne spørge om: Jeg er deltidsansat hjælpepræst, så det er jo sådan et par timer her og der i løbet af ugen jeg er ude (jeg bor ikke i det sogn, jeg arbejder i). Nogle uger slet ikke. Andre uger rimelig mange gange i et par timer af gangen. Det kommer jo lidt an på om folk føler for at dø, blive gift eller om jeg har søndags-tjansen...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Vi er ret heldige, da min kone arbejder hjemmefra og derfor er hundene særdeles sjældent alene hjemme.

 

Nogle gange har vi dem i hjemmet på kortere alene hjemme perioder.

 

Andre gange er de i hundegård, når vi ikke er hjemme.

 

Jeg er af den holdning, at hunden er et socialt dyr og har et udpræget behov for selskab. Derfor vil man altid have gavn af, både for hunden og føreren, at holde den i hjemmet, sammen med familien. Derfor er vores hunde det.

 

Men det er ikke synd for hunden at være i hundegård en gang imellem.

 

Der er endda klare fordele ved at have lært hunden, at det at være i en hundegård, ikke er en dårlig oplevelse.

 

Det er jo ikke usædvanligt, at man har behov for, at hunden skal i hundepension. Vi har selv en mindre en med plads til 7 hunde. I vores hundepension oplever vi, at nogle kommer med deres unghund for at træne den i et døgns tid til det at blive passet i en hundegård. Det løner sig for hunden, dersom den i fremtiden ikke føler stress elller lign. over det at være i hundegård.

 

Med hundegård mener jeg altså adgang til de efter lovgivningen uden og indedørs opholdsrum med varme m.m.

 

Har vi kun en hund i pensionen, da tager vi ofte en eller flere af vores hunde ud i en boks ved siden af, således der er selskab til den enlige hund.

 

 

Men en hund skal ikke leve i hundegård. En hundegård er dog et godt redskab til en ganske almindelig hundefamilie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den gamle konehund går ikke i hundegård. Men når der engang kommer ny hvalp så bliver det højst sandsynligt en "fuldtidshundegårdshund".

 

Hundegården er så også af den slags hvor der er halvdelen inde med hul i væggen til en udendørs afdeling.

 

Så jeg vælger lige at undlade at stemme. :mrgreen:

 

Desuden tror jeg at rigtig mange hunde er glade for at være udenfor i frisk luft, hvis de altså er trænet ordentligt op til at gå i hundegård.

 

Hvis det arrengement kunne bankes op her, så vaps kunne være inde og ude som han ville, så tror jeg egentlig, at vi kunne kigge langt efter hans selskab i løbet af dagen. Han vil da klart helst være udenfor, den bette...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...