Hop til indhold

Grim pels af Olivers???


Gæst gitte1976
 Share

Recommended Posts

Du kan trygt stole på det er PGA af prisen.

Kød er dyere og derfor er korn billigt, set i forhold til kød.

Hovedingrdiencen, skulle gerne være kød. (Dog ikke svin og okse)

Det skal helst være Kylling, Kalkun, Fisk eller lam.

 

Olivers gør det faktisk ret godt og de får ny og forbedrede opskrifter her i 2009. Det betyder, at de KUN bruger skrabeæg, fritgående høns, fiskeolie osv. Med andre ord, vi dyreelskere får nu mulighed for, at købe et foder hvor selv de dyr der er brugt til produktionen er behandlet dyrevenligt og alle ingridiencer er noget som er godkendt til menneskeføde.

 

Altså er det slut med burhøns, buræg og slagteriaffald i vores foder.

 

Jeg har brugt Royal Canin til dato og har været tilfreds, men det er for dyrt og hvis Olivers holder hvad de lover, tja så er de både bedre og billigere + det er et dansk produkt.

 

Så bliver kronerne da i DK formentlig. *S*

 

Gos søndag - WOW WOW

 

Jeg kan så ikke forestille mig hvordan et foder skulle blive "billigere" af at der bruges dyrer råvarer :confused:

 

Hvis du er glad for RC og din hund fungere godt på det, så kan jeg da ikke forstå hvorfor du ikke fortsætter med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder vel bare at Olivers er dygtigere, eller mindre kapitalistiske???

 

Jeg aner det ikke og det vigtige er at produktbeskrivelserne taler deres eget tydelige sprog! Faktum er, at Olivers bliver bedre og er billigere!

Deres Lamb koster 449,- for 15 Kg og efter den nye opskrift, med dyrevenligt behandlede dyr, anvendt til råvare så får Du 13,5 Kg for 449,-

 

Det er stadig billigere og så må vores hunde jo afgøre om det også er bedre! Varedeklarationen taler sit eget tydelige sprog!

 

Derfor stopper Jeg med RC.

 

Mvh. turtle

 

PS Jeg får 25 % rabat på Olivers og det kan Jeg ikke få på RC.

DVS Jeg giver 336,75 for 15/13,5 Kg foder. (22,45/kg 25,94/kg)

 

Hvad betaler Du Pr. Kg for RC?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan trygt stole på det er PGA af prisen.

Kød er dyere og derfor er korn billigt, set i forhold til kød.

Hovedingrdiencen, skulle gerne være kød. (Dog ikke svin og okse)

Det skal helst være Kylling, Kalkun, Fisk eller lam.

 

Olivers gør det faktisk ret godt og de får ny og forbedrede opskrifter her i 2009. Det betyder, at de KUN bruger skrabeæg, fritgående høns, fiskeolie osv. Med andre ord, vi dyreelskere får nu mulighed for, at købe et foder hvor selv de dyr der er brugt til produktionen er behandlet dyrevenligt og alle ingridiencer er noget som er godkendt til menneskeføde.

 

Altså er det slut med burhøns, buræg og slagteriaffald i vores foder.

 

Jeg har brugt Royal Canin til dato og har været tilfreds, men det er for dyrt og hvis Olivers holder hvad de lover, tja så er de både bedre og billigere + det er et dansk produkt.

 

Så bliver kronerne da i DK formentlig. *S*

 

Gos søndag - WOW WOW

 

Men er det ikke det som Kingsmoor altid har praktiseret? :blink:

Det er så vidt jeg husker det der tiltalte mig da jeg købte det til Herr flick + at der er Cikorie i og andre gode urter :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder vel bare at Olivers er dygtigere, eller mindre kapitalistiske???

 

Jeg aner det ikke og det vigtige er at produktbeskrivelserne taler deres eget tydelige sprog! Faktum er, at Olivers bliver bedre og er billigere!

Deres Lamb koster 449,- for 15 Kg og efter den nye opskrift, med dyrevenligt behandlede dyr, anvendt til råvare så får Du 13,5 Kg for 449,-

 

Det er stadig billigere og så må vores hunde jo afgøre om det også er bedre! Varedeklarationen taler sit eget tydelige sprog!

 

Derfor stopper Jeg med RC.

 

Mvh. turtle

 

PS Jeg får 25 % rabat på Olivers og det kan Jeg ikke få på RC.

DVS Jeg giver 336,75 for 15/13,5 Kg foder. (22,45/kg 25,94/kg)

 

Hvad betaler Du Pr. Kg for RC?

 

Jeg betaler ca. 150,00 - 200,00 kr. mindre end ved dyrlægen og desuden er det 17 kg's sække jeg får og ikke 15 kg's som det også er ved dyrlægen.

Jeg har kennelmærke og kan derfor få kennelrabat ved RC.

 

Og man kan ikke undgå en stigning (hvilket Olivers jo også har indført) når råvarerne ændre og priserne generelt har været stigende det sidste år (korn er jo så absolut ikke et billigt fodermiddel mere - tværtimod)

 

Jeg kan bare ikke helt forstå dit indlæg med RC der roses til skyerne også er det for dyrt. Men et fodermiddel der er blevet meget fordyrret af de "holistiske" (næsten ;-)) ingridienser bliver så det du skifter til :confused:

 

Fred være med det - din hund, dit valg og dine penge (og tanker) - Jeg kan bare ikke lige følge dine sammenligninger og det du selektere ud fra :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prisen har da INTET direkte med foderet at gøre!

Der er mange ting der spiller ind, når Div. foder producenter skal prissætte deres produkter!

Hvad har de givet for deres råvare?

Hvor meget sælger de?

Hvad er deres transportomkosninger?

Hvad er deres administartionsomkosninger?

Hvor mange led, er der fra fabrik til forbruger osv. osv. osv.

 

RC har kartelpriser, det bryder Jeg mig ikke om!

Det gør da hverken deres foder bedre, eller dårligere!

 

Når Du har en kennelaftale, så ved Du jo også at Du ikke må sælge Dit foder videre til andre? (Med mindre mine oplysninger fra, den kennel Jeg har handlet hos har misinformeret mig)

 

Så hvad giver Du Pr. Kg når Du køber 17 Kg til kennelpris?

Det vil/må Du sikkert ikke sige, eller?

 

Alt der der hemmelighedskræmmeri og kartelpriser de fleste af de store anderkendte producenter har, vil Jeg bare ikke støtte, når der findes alternativer som F.eks. Olivers

 

Nummer et er, at mine hunde får et godt og næringsfyldt produkt og kan Jeg samtidig gøre noget mod burhøns og lign. dyrevelfærd, så vil Jeg gerne det!

 

Giver det bedre mening nu?

 

Mvh. turtle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Prisen har da INTET direkte med foderet at gøre!

Der er mange ting der spiller ind, når Div. foder producenter skal prissætte deres produkter!

Hvad har de givet for deres råvare?

Hvor meget sælger de?

Hvad er deres transportomkosninger?

Hvad er deres administartionsomkosninger?

Hvor mange led, er der fra fabrik til forbruger osv. osv. osv.

 

RC har kartelpriser, det bryder Jeg mig ikke om!

Det gør da hverken deres foder bedre, eller dårligere!

 

Når Du har en kennelaftale, så ved Du jo også at Du ikke må sælge Dit foder videre til andre? (Med mindre mine oplysninger fra, den kennel Jeg har handlet hos har misinformeret mig)

 

Så hvad giver Du Pr. Kg når Du køber 17 Kg til kennelpris?

Det vil/må Du sikkert ikke sige, eller?

 

Alt der der hemmelighedskræmmeri og kartelpriser de fleste af de store anderkendte producenter har, vil Jeg bare ikke støtte, når der findes alternativer som F.eks. Olivers

 

Nummer et er, at mine hunde får et godt og næringsfyldt produkt og kan Jeg samtidig gøre noget mod burhøns og lign. dyrevelfærd, så vil Jeg gerne det!

 

Giver det bedre mening nu?

 

Mvh. turtle :-)

 

Rolig nu :-D

Du behøver skam ikke tiltale mig med stort :blink:

 

Du nævnte selv at du ikke ville fodre med RC fordi du syntes det var blevet for dyrt, men Olivers med mange fordyrende ingredienser vil du gerne bruge selv om du får 1,5 kg mindre til samme pris.

Jeg er da ligeglad med hvad du fodre med og hvorfor - jeg kunne bare ikke lige fælge det du skrev og undrede mig over begrundelserne jeg ikke kunne få til at hænge sammen i mit hoved.

 

Jeg kan reelt ikke huske den eksakte pris jeg betalte sidst jeg købte. Og du kan være ganske rolig jeg videresælger skam ikke noget her (hvor har du fået den opfattelse af, at jeg gør det?). For det første netop fordi jeg ikke må og for det andet så gider jeg da ikke det bøvl med at købe foder til gud og hver mand - folk må da selv sørge for at købe foder til deres hund :-D

 

At RC laver aftaler med de mennesker der har kennel kan jeg ikke se noget lusket/fusk i, det er ofte mennesker der køber stort og varieret ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke det som Kingsmoor altid har praktiseret? :blink:

Det er så vidt jeg husker det der tiltalte mig da jeg købte det til Herr flick + at der er Cikorie i og andre gode urter :-)

 

Henne PetFood kører vist også med mange danske råvarer og har egen fabrik hvor de udvinder fiskeolien for at få det så friskt som muligt hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rolig nu :-D

Du behøver skam ikke tiltale mig med stort :blink:

(Det er bare høflighed, fra Min side)

 

Du nævnte selv at du ikke ville fodre med RC fordi du syntes det var blevet for dyrt, men Olivers med mange fordyrende ingredienser vil du gerne bruge selv om du får 1,5 kg mindre til samme pris.

Samme pris som hvad? Olivers før, eller RC?

Som Jeg ser det, er det stadig LANGT billigere end RC. I hvert fald til den pris, Jeg kan købe det! At Olivers tager 1,5 Kg fra, det er jo det Jeg betaler for bedre foder og for dyrenes velfærd og det vil Jeg gerne gøre.

Jeg er da ligeglad med hvad du fodre med og hvorfor - jeg kunne bare ikke lige fælge det du skrev og undrede mig over begrundelserne jeg ikke kunne få til at hænge sammen i mit hoved.

Håber min formulering efterfølgende har gjort det muligt :-D

 

Jeg kan reelt ikke huske den eksakte pris jeg betalte sidst jeg købte. Og du kan være ganske rolig jeg videresælger skam ikke noget her (hvor har du fået den opfattelse af, at jeg gør det?).Jeg har ikke den opfattelse og det har Jeg heller ikke beskyldt Dig for. Jeg kritisere bare RC for deres salgspolitik, som Jeg synes virker lusket, da De forbyder Dig at sælge til Dine hvalpekøbere og andre. Om Du vil eller ej, det er Din sag og den respektere Jeg 100 %. Min kritik er KUN rettet mod RC og lign. Og har intet med Dig at gøre :blink: For det første netop fordi jeg ikke må Synes Du det er OK og reelt, at De afgøre hvad Du må og ikke må, med Dit eget fodet Du ærligt og redeligt har købt og betalt? og for det andet så gider jeg da ikke det bøvl med at købe foder til gud og hver mand - folk må da selv sørge for at købe foder til deres hund :-D

 

At RC laver aftaler med de mennesker der har kennel kan jeg ikke se noget lusket/fusk i, det er ofte mennesker der køber stort og varieret ind.

Heller ikke Jeg og det at de sætter restriktioner, på hvad Du må og ikke må, det synes Jeg er noget ævl og lugter langt væk af agressiv markedsføring til kartelpris og det vil Jeg ikke medvirke til.

Jeg synes det er uretfærdigt og grådigt.

 

 

Har Du fået opfattelsen af, at Jeg er ude efter Dig og Din måde at gøre tingene på, så undskylder Jeg uforbeholdent.

Så har min formulering været utilstrækkelig.:blink:

 

Mvh. turtle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
At RC laver aftaler med de mennesker der har kennel kan jeg ikke se noget lusket/fusk i, det er ofte mennesker der køber stort og varieret ind.

 

Olivers har jo også "kennelpriser"

 

Pt. er min kg.pris 20,- for Max Energy... og jeg køber ikke engang selv ved Olivers :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
psst, korn er ikke just billigt, vi har skyhøje kornpriser, så det er næpper pga prisen at de bruger det;-)

 

 

ja madpriserne er dyre men kød er langt dyrere end korn og hunde har i realiteten ikke brug for korn og slet ikke i de mængder som er i meget tørkost og mange af produkterne som købes hos dyrlægerne er langtfra de bedste når man studere deres indhold nøje desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

#34

 

Læs hvad Jeg skriver!

Det har intet med kennelpriser at gøre, det Jeg anfægter er en kennelaftale, som forbyder kennelejer at videresælge foderet!

 

Det minder mig om weber grille og deres ufine metoder, til at have kunstigt høje priser.

 

Lad mig lige understrege, at folk skal gøre det som de finder bedst!

Det er jo præcis, det Jeg selv gør og det er ABSOLUT alles ret!

 

Tjek i øvrig lige det her: http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2004/1005175603.htm

 

Det giver da stof til eftertanke ! ! !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
#34

 

Læs hvad Jeg skriver!

Det har intet med kennelpriser at gøre, det Jeg anfægter er en kennelaftale, som forbyder kennelejer at videresælge foderet!

 

Læs selv skilleplade.. Jeg citerede Tanten og ikke dig... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...