Hop til indhold

Verdens bedste Gruf kalder alle hundevenner!


Bøvle
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere set annoncer med hunde til omplacering, og har altid tænkt mit i mit stille sind.. For hvem anskaffer sig en hund for at gå af med den igen? Og her er jeg så, med præcis det tunge hjerte jeg før har set folk skrive om:


For et år siden kom jeg, i forbindelse med mit arbejde, i kontakt med denne røde smukke hund. Han var kommet i klemme i livet grundet tidligere ukyndige ejere og var endnu engang på vej på dba.dk  med teksten " sød hund kan afhentes". Om end han altid har været en meget glad og sød hund, var han dengang meget svær at håndtere:  Stærk som en okse, ung, selvstændig og komplet utrænet. Absolut understimuleret, underprioriteret og overladt til selv at finde på noget sjovt i livet. Og det gjorde han så. Han stak af, han jagtede katte ( for at "angribe" dem i et slags slikke-angreb), han ondulerede alle planter i alle potter, var besat af pinde og bolde, han hoppede op af alt og alle og lege-bed uden bidehæmning.  Han havde dengang i det hele taget ikke noget begreb om hvad impulskontrol var, eller at mennesker og hunde kunne kommunikere med hinanden. Og alt det fik han skæld ud for - og det forstærkede alle de dårlige uvaner.  
Jeg havde og har ikke mulighed for at beholde ham, men jeg kunne så tydeligt se hvad der gik galt og jeg tog beslutningen om at tage ham med hjem, og hjælpe ham på vej til en bedre skæbne end hvad der var på vej. Nu er der gået et år - og han er blevet en helt anden hund:


Bevares, han er stadig fræk til husbehov og vil altid være en meget glad, stædig og stærk hund - det skal man tage højde for. Men han har fået ro i systemet, han er lydhør og elsker at lære nyt og fungerer nu som en helt almindelig hund med basistræningen i orden. Han kan sit, lægge sig, give pote, sidde fint, lave fodersøg øvelse,  vente på værsgo før han spiser, gå på tæppet, lave øjenkontaktøvelser til du rødmer og har fået et meget, meget bedre indkald. Han er også blevet meget dygtigere til 'bliv' kommandoen. Han har lært at bo sammen med min kat, som han nu er meget blid og rolig omkring, han har lært at være alene hjemme i 6 timer og i det hele taget ved han nu mere om hvad mennesker forventer af ham. I sommers gik han frit med mine høns.  Han ELSKER at træne ( naturligvis med positiv forstærkning - jeg bruger klikker træning ) og jeg tænker at en hunde'nørd' med stort hundehjerte  fortsat ville kunne lære ham hvad - som - helst! Hans træning er betinget af at være hjemme - og man ville med fordel kunne arbejde videre med generalisering af træningen, sådan at han også bliver stabil med distraktioner / ude i verden. Han er aktiv, atletisk og elsker at bruge sin hundekrop. Når han er færdig med at udfolde sig fysisk, har han et kæmpe sovehjerte. Han tager gerne og ofte laaaange lure i alverdens sjove stillinger, og kan godt finde på at blive under dynen efter jeg er stået op. Han er rar indtil benet - en meget kærlig hund, der elsker og fortjener at være tæt med sine mennesker. En af de hunde der ikke er helt bevidst om egen størrelse, når han lægger sig ovenpå én i sengen. Han er vant til og elsker børn, men han kan være for voldsom i sin glædeiver for nogle. Han knuselsker enhver hund jeg har introduceret ham for  - både løs og i snor - men han leger vildt og har ikke et specielt høfligt hundesprog. Jeg har fokuseret primært på de hundevenner, som ikke er ligeså legesyge som ham selv og så har vi gået ture sammen. Jeg vil ikke beskrive ham som en enmandshund, men mere en allemandshund - der er kærlighed nok til alle og han elsker enhver gæst i mit hjem - kendte som ukendte. Han er ingen vagthund. Han er opmærksom og knurrer, hvis det er mørkt og han hører mærkelige lyde udenfor huset - men når så naboen vader lige ind, bliver han modtaget med kæmpe glæde. Af minusser er, at han stadig trækker i snoren. Det er forbedret gevaldigt, men jeg kan endnu ikke sige at han går pænt. Derfor har han altid sele på, for ikke at belaste hals og nakke. Han er også en hund der er kysseglad - det vil for nogen være et minus. Begge ting kan man arbejde med og aflære, efter behov.
 Jeg leder ikke bare efter en familie, men efter det helt rette hjem til ham - nogle som har forståelse for de dårlige vaner han fik tillært fra hvalp og som han nu har lagt bag sig - I skal have lysten til at fortsætte ned af lykkens rolige vej med ham i stedet. Han søger nogen der har lyst til at have hund, nogen der har ressourcerne og overskuddet - I vil få i tifold igen! Udover at være enormt smuk, så har han den største, bedste  og sjoveste personlighed og han vil blive dit livs hund! 
Han søger et hjem der ikke har brug for at lege vildt med deres hund - selvom han ligner prototypen på en hund man leger vildt med. Et hjem der har forståelse for vigtigheden af, ikke at køre ham op som tidligere, er et must. Evt. kommende børn i hans hjem skal være større og hundevante - men vigtigst, skal forældrene være indstillet på at skabe rammerne mellem hund og barn.  Han er vant til at være i møblerne og søger et hjem hvor han fortsat kan sove op ad sine menneskers lår i sofaen. Indhegnet have eller villighed til at indhegne, vil være at foretrække. 
Han hedder Gruf - han er højt elsket, 2, 5 år - blanding af Rottweiler & Boxer, vejer ca. 33 kg. sund og rask, kastreret, chippet og vaccineret. 
Befinder sig på Fyn. Jeg bor med meget dårligt tlf. signal så skriv SMS til 25773143 ved interesse og jeg ringer dig op. 
4500,- Hjem før pris!!!

GRUF.jpg

Gruf1.jpg

Gruf2.jpg

Gruf7.jpg

Gruf9.jpg

Gruf4.jpg

Gruf2.jpg

Gruf3.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...