Hop til indhold

lille dumt spørgsmål ang DCH?


Gæst bamses_ejer
 Share

Recommended Posts

Gæst bamses_ejer

har prøvet at søge her inde om DCH, men der var ikke nogle jeg kunne se som handlede om deres metoder?

har gået til hunde træning før i fauholt, og det var meget godt :-D men syntes det er for langt og køre hver gang. men den gang hørte jeg (blandt de andre kursister) at DCH træning handler om afstraffelse hvis ikke det bliver gjort rigtig- istedet for positiv/ rosende ord hvis han gør det rigtige? og at der til en trænings aften var en hund der besvimede? jeg kan ikke helt forstå om det var sandt eller bare rygter- har altid holdt på at jeg skal danne mine egne erfaringer men med gode råd i baghånden.

skal starte op hos DCH, hjørring i januar og om det er et godt sted?

 

MVH bamses ejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg ikke svare for hele Dch, men jeg træner i Dch i Næstved. Jeg har nu trænet der på hvalpehold og er lige rykket op på et almindeligt c-hold og jeg kan kun sige at afstraffelse er fy-fy hos os. Vi lærer at træne hunden med positiv forstærkelse og det bliver så tilpasset den enkelte hund og hvordan den lærer bedst.

 

Mit eneste kritikpunkt er at jeg synes de fylder mange hunde på holdene i Næstved, og så fungerer det alligevel ok da der gerne er flere trænere på de enkelte hold og man deles lidt op undervejs.

 

Jeg har valgt at træne i Dch fordi jeg nyder mangfoldigheden af racer og rigtig godt kan lide deres konkurrenceprogram.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu nok med DcH som med ethvert andet sted. Der er både gode og dårlige trænere og derudover synes jeg, at have bemærket, at folk, der træner almindelig lydighed (f.eks. DKK´s program) ikke kan finde ord for alle de uhyrligheder, der foregår f.eks. i brugshunderegi og visa versa. Det eneste du kan gøre (tror jeg) er, at bevæge dig ud i virkeligheden og se, hvad der foregår derude og vurdere om det er noget for din hund og dig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Genrelt hedder det sig i DcH-regi at man skal bruge positive metoder og fysisk afstraffelse medfører bortvisning fra træningspladsen.

 

Men at der er nogle der ikke overholder det, det vil ske alle steder uanset hvilken forening man træner i.

 

Som Zaz-zaz siger - gå ud og se med egne øjne, og husk at hvad man ser på en træningsplads ikke automatisk skal overføres til alle andre pladser.

 

Så må jeg indrømme at folk der kommer med den slags udtalelser i mine øjne er - tjaaaa - underlige - Hvad vil de opnå med disse udtalelser :confused:

 

Held og lykke med din videre træning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Genrelt hedder det sig i DcH-regi at man skal bruge positive metoder og fysisk afstraffelse medfører bortvisning fra træningspladsen.

 

Men at der er nogle der ikke overholder det, det vil ske alle steder uanset hvilken forening man træner i.

 

Som Zaz-zaz siger - gå ud og se med egne øjne, og husk at hvad man ser på en træningsplads ikke automatisk skal overføres til alle andre pladser.

 

Så må jeg indrømme at folk der kommer med den slags udtalelser i mine øjne er - tjaaaa - underlige - Hvad vil de opnå med disse udtalelser :confused:

 

Held og lykke med din videre træning :-D

 

Kaprer kunder antager jeg. Det er vel måden at gøre det på...svine konkurrenten til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Enig med zaz-zaz - tag ud og se på den pågældende træningsplads.

 

Var til prøvetime på et hvalpehold i en DCH afdeling her oppe i Nordsjælland for ca. 1½ år siden - og hold da op :confused:

 

Timen varede 1 time og hundene havde frikvater to gange, i starten og i midten. Der var 6 hunde på holdet, blandt andet en chi, en rotte og en newfer. De to sidstnævnte trængte chi'en op i en krog hvor den sad og skreg af skræk - og det synes træneren var helt normalt, den skulle bare lære det :!::evil:

Sit foregik ved at hive op i halsbåndet og trukke ned på bagdelen :!:

 

Vi gik efter en halvtime - så kunne jeg ikke holde den "mishandling" ud mere - selvom jeg hårdt havde brug for et sted at træne min hvalp :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med zaz-zaz - tag ud og se på den pågældende træningsplads.

 

Var til prøvetime på et hvalpehold i en DCH afdeling her oppe i Nordsjælland for ca. 1½ år siden - og hold da op :confused:

 

Timen varede 1 time og hundene havde frikvater to gange, i starten og i midten. Der var 6 hunde på holdet, blandt andet en chi, en rotte og en newfer. De to sidstnævnte trængte chi'en op i en krog hvor den sad og skreg af skræk - og det synes træneren var helt normalt, den skulle bare lære det :!::evil:

Sit foregik ved at hive op i halsbåndet og trukke ned på bagdelen :!:

 

Vi gik efter en halvtime - så kunne jeg ikke holde den "mishandling" ud mere - selvom jeg hårdt havde brug for et sted at træne min hvalp :(

 

Tja - vi kan vel alle komme med den slags historier :( Jeg har da selv oplevet ting og sager i mange forskellige klubber, men derfor mener jeg ikke at det foregår sådan i alle afdelinger af de pågælende klubber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
har prøvet at søge her inde om DCH, men der var ikke nogle jeg kunne se som handlede om deres metoder?

har gået til hunde træning før i fauholt, og det var meget godt :-D men syntes det er for langt og køre hver gang. men den gang hørte jeg (blandt de andre kursister) at DCH træning handler om afstraffelse hvis ikke det bliver gjort rigtig- istedet for positiv/ rosende ord hvis han gør det rigtige? og at der til en trænings aften var en hund der besvimede? jeg kan ikke helt forstå om det var sandt eller bare rygter- har altid holdt på at jeg skal danne mine egne erfaringer men med gode råd i baghånden.

skal starte op hos DCH, hjørring i januar og om det er et godt sted?

 

MVH bamses ejer

Hej Bamses ejer jeg træner i DCH Brønderslev og kan ikke genkende noget af det der refereres til, har gået der et år nu og kan garentere dig at hvis det foregik i brønderslev DCH havde jeg ikke været der bare en time, har kun oplevet at hundene blev trænet med respekt fra trænernes side og med posiktiv information til hundeføren og at denne absolut ikke skal eller bliver tilrådt grov træning, jeg ville på et hvilket som helst tidspunkt gå ind og irettesætte en træner der brugte grov eller hård træningsmetoder og derefter hvis der ikke blev rettet på det forlade klubben, og har været sammen med mange hundefører fra Hjørring og har aldrig hørt at de skulle gå ind for hård træning,

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaprer kunder antager jeg. Det er vel måden at gøre det på...svine konkurrenten til...

Det skulle man næsten syntes, at det var formålet.... det lugter af det.

 

Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med DCH Vejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bamses_ejer

hej jørgen.

jeg ved ikke om det var i hjørring eller fr.havn, hørte det bare og vi slet ikke skabe nogen splid, ønsker bare vide lidt inden jeg møde op den 19/1-09 men jeg har også tænkt på brønderslev, da jeg arbejder der men det er længere til br.lev end hjørring :) men glæder mig til at træne mere med ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med DCH Vejen.

 

Du vil altid kunne få både negative og positive svar. der vil altid være en eller to der er utilfredse uanset hvad og der vil altid være en eller to der syntes det er verdens bedste sted.

 

Så der er altså ikke andet at gøre end at tage ud at kigge, så rigtig god tur :-D

 

jeg kender intet til Vejen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
hej jørgen.

jeg ved ikke om det var i hjørring eller fr.havn, hørte det bare og vi slet ikke skabe nogen splid, ønsker bare vide lidt inden jeg møde op den 19/1-09 men jeg har også tænkt på brønderslev, da jeg arbejder der men det er længere til br.lev end hjørring :) men glæder mig til at træne mere med ham...

 

Formand

John

Bermann Gaardboesvej 5

9800 Hjørring 9892 1361

2057 6888

Her har du mulighed for at snakke med formanden i hjørring, jeg synes du skal kontakte ham for at få svar på dine spørgsmål, han er en ret hyggelig fyr at snakke med så tag bare knoglen og ring,

der får du reele svar ikke bare rygter og slader,

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Bamses ejer:)

Så lige du nævnte DCH Brønderslev.. Så tillader mig lige at spørge, om du ved hvornår de starter et hvalpehold?? Jeg får nemlig vores lille hvalp til februar, og vil gerne starte til træning med hende, og da jeg er fra Brønderslev vil det selvfølgelig blive her, hvis stedet er godt, men kan se du har gode ord tilovers for stedet, så det må vi prøve...

Kender ikke noget til stedet, da vi er førstegangs hundeejere, så er glad for lige at se dig rose stedet:-D

 

Hilsen Tilde´s mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Bamses ejer:)

Så lige du nævnte DCH Brønderslev.. Så tillader mig lige at spørge, om du ved hvornår de starter et hvalpehold?? Jeg får nemlig vores lille hvalp til februar, og vil gerne starte til træning med hende, og da jeg er fra Brønderslev vil det selvfølgelig blive her, hvis stedet er godt, men kan se du har gode ord tilovers for stedet, så det må vi prøve...

Kender ikke noget til stedet, da vi er førstegangs hundeejere, så er glad for lige at se dig rose stedet:-D

 

Hilsen Tilde´s mor

 

Hov var lidt for hurtig, det var Jørgen Larsen der havde de rosede ord til Brønderslev :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Hej Bamses ejer:)

Så lige du nævnte DCH Brønderslev.. Så tillader mig lige at spørge, om du ved hvornår de starter et hvalpehold?? Jeg får nemlig vores lille hvalp til februar, og vil gerne starte til træning med hende, og da jeg er fra Brønderslev vil det selvfølgelig blive her, hvis stedet er godt, men kan se du har gode ord tilovers for stedet, så det må vi prøve...

Kender ikke noget til stedet, da vi er førstegangs hundeejere, så er glad for lige at se dig rose stedet:-D

 

Hilsen Tilde´s mor

 

Hej Tilde's mor

Der starter et hvalpehold op den 08/03

19/02 19:00 Orienteringsmøde Hvalpe/Nybegyndere

 

Du kan få nærmere oplysninger ved at gå ind på DcH Brønderslev.dk

der kan du også tilmelde dig over nettet

og eller ringe / maile til formanden Poul Jacobsen for videre informationer

og du kan endvidere også møde op den 18 - 01 til standerhejsning

hvis du vil have en direkte snak med ham

Du kan også komme derud her på søndag kl 10,00 der er der et fælleshold så du kan se lidt af det der foregår

og snakke med evt træner og hundefører så du kan danne dig et indtryk af forholdene der ude

jeg giver kaffe hvis du kommer ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er med dch som med så meget andet, noget er godt og noget er skidt. det kommer jo også an på hvad man er til :blink:

vi startede i hjallerup, det var så stille og pædagogisk at både hund og herrer var ved at falde i søvn af kedsomhed, holdt ud i ca 1 mdr, så bad vi om at blive flyttet til aalborg, hold da op det var helt anderledes, dem var der gang i det var perfekt til os og vores hund, men begge steder var med positiv indlæring, :-D

så man må ud og prøve det af .

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er med dch som med så meget andet, noget er godt og noget er skidt. det kommer jo også an på hvad man er til :blink:

vi startede i hjallerup, det var så stille og pædagogisk at både hund og herrer var ved at falde i søvn af kedsomhed, holdt ud i ca 1 mdr, så bad vi om at blive flyttet til aalborg, hold da op det var helt anderledes, dem var der gang i det var perfekt til os og vores hund, men begge steder var med positiv indlæring, :-D

så man må ud og prøve det af .

 

Og det er det, der kan give problemer for det er fint nok med "kedelig" træning, hvis bare indlæringsmetoderne er de naturlige, noget andet er hvis man finder en afdeling at prøve af som træner efter gamle perincipper.

Der går tid og penge til spilde i processen.

 

Man kan dog altid forhøre sig på forhånd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været medlem i DCh i en del år jeg har ikke oplevet det du fortæller om.Tror heler ikke det foregår der er altid nogen der har haft dårlige oplevelser i de forskellige kluber der er.Men ved os træner vi med postive trænings metoder.Så jeg tror ikke du skal lytte til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle man næsten syntes, at det var formålet.... det lugter af det.

 

Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med DCH Vejen.

 

DCH Vejen skulle være et udemærket sted - ellers ved jeg at jeg ville have hørt det fra min veninde som træner der/har trænet der, jeg har været med nogen gange og har kun haft positive indtryk.

 

DKK Vejen var da jeg trænede der også et udemærket sted, dog lidt bagud med trænings metoder og efter min mening måske en anelse gammeldags...der kom dog nye friske trænere på og det er bedre. Nu har jeg selvfølgelig boet i England i et par år så tingene kan vel have ændret sig igen :)

 

Som andre har sagt så tror jeg det bedste at gøre er at springe ud i det - og hvis man oplever at tingene ikke er som de skal være ellers om man ønsker dem, så må man finde et andet sted at træne. I alle regier er der helt sikkert både gode og knapt så gode trænere/træningspladser.

 

Hører tit at folk vælger DCH fordi der er mere mangfoldige racer??

Men man behøver ikke have en DKK hund for at træne på DKKs træningspladser, ligesom man også kan deltage i deres konkurrencer uden at have en stambog, så hvorfor skulle der ikke være lige så mange forskellige racer blandinger der?

Redigeret af Belzique
"begge regier" ændret til "alle regier" :)
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst bamses_ejer

førstegang var i mandags, og det var rigtig godt, vidste ikke helt hvad jeg gik ind til, men syntes det var godt, fik at vide at jeg skulle bruge kæde halsbåndet igen og ikke være bange for han pruster lidt. (har brugt sele hidtil da han trækker og pruster meget) det er dejligt at være igang igen, og tror jeg vil få mere ud af dette hold end det gamle jeg var på, selvom det også var fedt.

på det nye her er der 2 trænere og der er fællessamling efter indlæring af øvelser, også snakker vi om hvad prblemer vi oplever vi har, samtidig med vi spiser kage og drikker kaffe/te. det manglede jeg meget det andet sted.

 

MVH bamses_ejer

Link til indlæg
Del på andre sites

førstegang var i mandags, og det var rigtig godt, vidste ikke helt hvad jeg gik ind til, men syntes det var godt, fik at vide at jeg skulle bruge kæde halsbåndet igen og ikke være bange for han pruster lidt. (har brugt sele hidtil da han trækker og pruster meget) det er dejligt at være igang igen, og tror jeg vil få mere ud af dette hold end det gamle jeg var på, selvom det også var fedt.

på det nye her er der 2 trænere og der er fællessamling efter indlæring af øvelser, også snakker vi om hvad prblemer vi oplever vi har, samtidig med vi spiser kage og drikker kaffe/te. det manglede jeg meget det andet sted.

 

MVH bamses_ejer

 

Jeg er glad for at hører du har haft en god oplevelse :-D

 

- og så må jeg med skam indrømme jeg har glemt vores aftale :oops: Jeg har vist haft lidt meget om ørene det sidste stykke tid :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bamses_ejer
Jeg er glad for at hører du har haft en god oplevelse :-D

 

- og så må jeg med skam indrømme jeg har glemt vores aftale :oops: Jeg har vist haft lidt meget om ørene det sidste stykke tid :oops:

 

aftale? har vi haft det?:oops:

ja så er det også gået forbi mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...