Hop til indhold

Ordet stambog/tavle er ikke meget værd i en annonce ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Ja jeg er så personligt een af dem, der irriterer mig over alle de annoncer/hjemmesider på nettet, hvor der bliver skrevet stambog i.

 

Det virker som om, at står dette ord i en annonce, så tror man selv, at man er seriøs opdrætter :???: Og desværre hopper mange uvidende eller ligeglade folk med på den :(

 

Skal jeg have hund med tavle - ville jeg aldrig vælge andet end DKK og herunder bestemt ikke hvilken som helst opdrætter.

 

Men man må gå ud fra, at de opdrættere der har valgt andre foreninger, kan stå ved disse :roll: Medmindre de er blevet smidt ud af diverse og endte i en af de små "skalkeskjul" for misbrug af avlstæver og hundehandlere.

 

Når man annoncerer et sted med kun hunde til salg burde man så ikke stå ved ens forening ? Jeg mener jo, at det giver et godt øjebliksbillede.

 

Jeg kan så finde på at google eller bruge hundeweb og så ender det i de fleste tilfælde med, at det er et pænt usselt sted i mine øjne. Enkelte gange er det så en DKK opdrætter og så bliver jeg også overrasket over, hvorfor det ikke bliver nævnt i annoncen eller på hjemmesiden.

 

Faktisk kan jeg bedst lide opdrættere, der kun annoncerer på deres hjemmesider og via mund-til-mund metoden :-D

 

:hmm: Måske skulle man bare holde sig fra de annoncer så :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jeg ikke helt uenig.

 

Jeg har dog en oplevelse der gør at jeg ikke spontant fraskriver sådanne annoncer alligevel.

1 lab tilbage i kuldet, nu 10 uger gammel, stambog, og stamtavlenummer oplyst. Men opdrætter vil ikke fotælle nogetsomhelst, medmindre jeg dukker op, så vi ku' få en snak.

Og hurra for det, for det var dén opdætter der fik mig "fanget" i markpøveverdenen :mrgreen:

 

Men pinten du har vil jeg alligevel tilslutte mig, med små forbehold :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jeg ikke helt uenig.

 

Jeg har dog en oplevelse der gør at jeg ikke spontant fraskriver sådanne annoncer alligevel.

1 lab tilbage i kuldet, nu 10 uger gammel, stambog, og stamtavlenummer oplyst. Men opdrætter vil ikke fotælle nogetsomhelst, medmindre jeg dukker op, så vi ku' få en snak.

Og hurra for det, for det var dén opdætter der fik mig "fanget" i markpøveverdenen :mrgreen:

 

Men pinten du har vil jeg alligevel tilslutte mig, med små forbehold :blink:

 

Jamen det er da også en skøn opdrætter :-D

 

Men når der stod stamtavlenummer - kunne du så ikke regne ud, hvor opdrætteren var medlem af ?

Redigeret af Gucci
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er da også en skøn opdrætter :-D

 

Men når der stod stamtavlenummer - kunne du så ikke regne ud, hvor opdrætteren var medlem af ?

 

 

Joda.

DKK og DRK. Og med nummeret havde jeg mulighed for at undersøge linjerne, så det har da ikke været helt skidt. Dengang interesserede det mig nu ikke meget, der var det forholdene "derude" jeg udelukkende var interesseret i.

 

men man bliver jo alligevel skeptisk når opdrætter ikke vil fortælle en hujende fis, andet end hvis man dukker op.

Selvom jeg nu godt kan forstå det idag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det irriterer dig, hvorfor så ikke bare lade være med at læse annoncerne ? Og så findes der jo mennesker, der mener at f.eks. en DRU-tavle er langt lige så god - og måske endda bedre - end en DKK-tavle og så er der dem, der er pænt ligeglad med tavlen. Men altså, er det kilden til irritation, så lad være med at læse det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det irriterer dig, hvorfor så ikke bare lade være med at læse annoncerne ? Og så findes der jo mennesker, der mener at f.eks. en DRU-tavle er langt lige så god - og måske endda bedre - end en DKK-tavle og så er der dem, der er pænt ligeglad med tavlen. Men altså, er det kilden til irritation, så lad være med at læse det...

 

Det har jeg også skrevet i mit indlæg øverst - det har jeg vist ikke lagt skjul på :blink:

 

Jeg var nu ret interesseret i om man ikke burde stå ved, hvilken forening man var medlem af. Som jeg også har skrevet som et spørgsmål i mit indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg også skrevet i mit indlæg øverst - det har jeg vist ikke lagt skjul på :blink:

 

Jeg var nu ret interesseret i om man ikke burde stå ved, hvilken forening man var medlem af. Som jeg også har skrevet som et spørgsmål i mit indlæg.

 

De annoncer er jo sjældent oprettet pga det mest gennemtænkte og seriøse opdræt, der er set inden for hundeavl og det er vel bare det de bære præg af...sådan lidt: "Nå ja forøvrigt, hvalpene har også stamtavle". Jeg er da ikke engang sikker på, at ejeren af hvalpene altid selv er klar over, hvad det tavle-halløjsa egentlig er, men det lyder da af noget (i stil med "ægte, men uden papirer"). Det synes jeg f.eks. er et gennemgående træk ved annoncerne på HG...

Link til indlæg
Del på andre sites

De annoncer er jo sjældent oprettet pga det mest gennemtænkte og seriøse opdræt, der er set inden for hundeavl og det er vel bare det de bære præg af...sådan lidt: "Nå ja forøvrigt, hvalpene har også stamtavle". Jeg er da ikke engang sikker på, at ejeren af hvalpene altid selv er klar over, hvad det tavle-halløjsa egentlig er, men det lyder da af noget (i stil med "ægte, men uden papirer"). Det synes jeg f.eks. er et gennemgående træk ved annoncerne på HG...

 

Du har ret i, at der er mange af annoncørerne, der ikke er de mest hundevenlige mennesker :blink:

 

Men man kan falde over seriøse annoncer og så forstår jeg bare ikke, hvorfor det ikke bliver nævnt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...