Hop til indhold

Gå væk Dumle


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

En adfærd jeg har bemærket ved andre hunde jeg kender godt (eller hvor hundene kender mig godt).

Er at når Dumle leger med hunden og denne får for meget (Dumle hopper meget op ad andre hunde og kan generelt være temmelig irriterende i for store mængder) så går den ofte hen til mig og så tager jeg Dumle og får ham til at slappe af.

Dette sker tit når vi er ude med Lexus og så skete det også sidste gang vi var ude med labberne og da vi var ude ved Lukas i dag.

 

Er det en normal adfærd? Altså sådan en "tag din hund" adfærd?

 

Jeg har tit oplevet Dumle gå til Bjørn eller mig når han får for meget af en anden hund, men det der undrer mig er at de kommer til mig med Dumle. Lexus er jo vant til og ved at jeg tager ham lidt tid, men Lukas og labberne kunne vel ikke vide det på forhånd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg ikke oplevet, men det lyder da smart! Tyson går hen til mig, hvis en anden hund er for meget, og så regner han med, at jeg klarer ærterne. Men jeg har aldrig set en hund gå hen til den "irriterende" hunds ejer for at få ejeren til at stoppe hunden?

 

Ja, det er egentligt meget praktisk, men det er også det der undrer mig at de går til mig... Kan de vide jeg vil tage ham eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror barede har luret at du kan stoppe ham;-)

 

Hvis sheila gider lege, så leger hun vildt og det bliver nemt for meget for mange hunde og så reder jeg dem og det finder de altså hurtigt ud af;-)

 

Det samme sker til hudne træning, hvis der er en for vild hund og ejeren ikke selv reder deres hund, men jeg gør.. Så er det mig hunden søger, når den vil have beskyttelse.

 

Og man behøver ikke gøre meget andet, end at kalde på vilddyret;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da fordi du ser så sød ud:lol::lol::lol::lol::lol:

Det tager jeg som en kompliment :mrgreen:

 

jeg tror barede har luret at du kan stoppe ham;-)

 

Hvis sheila gider lege, så leger hun vildt og det bliver nemt for meget for mange hunde og så reder jeg dem og det finder de altså hurtigt ud af;-)

 

Det samme sker til hudne træning, hvis der er en for vild hund og ejeren ikke selv reder deres hund, men jeg gør.. Så er det mig hunden søger, når den vil have beskyttelse.

 

Og man behøver ikke gøre meget andet, end at kalde på vilddyret;-)

 

Okay :-) Ja jeg kalder jo egentligt ofte på ham hvis jeg kan se at han er ved at blive for meget, det er nok der de har opfattet det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tager jeg som en kompliment :mrgreen:

 

 

 

Okay :-) Ja jeg kalder jo egentligt ofte på ham hvis jeg kan se at han er ved at blive for meget, det er nok der de har opfattet det :-D

 

Jeg tror Luckyluna har ret. Ofte mærker hundene hvem der blander sig og søger hjælp dèr.

 

Men er det noget du vil have væk, skal du da bare mødes med os..... Det hopperi skal Thailo nok stoppe. :lol: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...