Hop til indhold

Præsentation!


Gæst am.kjaer
 Share

Recommended Posts

Gæst am.kjaer

Jeg synes vi skal starte vores nye forum ud med at præsentere os selv og vores dejlige hunde!!

 

Gerne med billeder, i hvert fald af hundene :P

 

Jeg lægger ud...

 

Jeg bor sammen med mine 2 hunde i Athen, hvor jeg arbejder med gadehundene men kommer hjem om 2 uger igen. Vi har boet hernede i 1 år men jeg skal hjem igen og igang med noget uddannelse.

 

Jeg er uddannet hundeinstruktør for DKK og træner aktivt med begge mine.

Jeg har Aiah som er en dalmatiner-labrador blanding på 3 år så hun hører ikke rigtig til her i forummet og så har jeg Tiah som er en blue roan engelsk cocker spaniel på næsten 3 år.

 

Tiah bliver brugt til træning og udstilling, men mest til hygge :D Til næste år skal hun til at træne til sin brugsprøve og til foråret skal hun have sit første kuld hvalpe.

 

2063_maanedens_hund_2.jpg

 

Så er det jer! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg den næste :mrgreen:

 

Jeg har pt. 4 cockerspaniels (og 1 newf)

 

Jeg har kennelnavn 8)

 

Jeg udstiller på stort set alle udstillinger under DKK og SPK (+ udland)

 

Jeg går på prøver spaniel klubben. Har tidligere gået DKKs LP program.

 

Jeg går på jagt med hundene

 

og sidst men ikke mindst, så er mine hunde hyggehunde :D

 

Jeg er uddannet i Spaniel Klubben i næsten hele prøvespektret + hvalpemotivation.

 

Jeg trimmer selv (men ikke for andre)

 

Det var så den meget kolde formalia del......

 

 

:wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene-Ditt

2273_beskr_1.jpg

 

Jeg ved ikke om min hund høre under gruppe 8? Men det er da en spanielrace som bliver brugt til jagt.

 

Jeg bor alene i hvidovre med min Engelske springer spaniel Oscar. Han er kun til hygge, og god til det må jeg tilføje :D

Link til indlæg
Del på andre sites

2273_beskr_1.jpg

 

Jeg ved ikke om min hund høre under gruppe 8? Men det er da en spanielrace som bliver brugt til jagt.

 

Jeg bor alene i hvidovre med min Engelske springer spaniel Oscar. Han er kun til hygge, og god til det må jeg tilføje :D

 

:D Din hund hører bestemt med herunder

 

 

Spanielracer tilhørende gruppe 8 er:

 

Amerikansk cocker, cocker, sussex, field, engelsk springer, welsh springer og irish water spaniel.

 

Velkommen til :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Annette

Jamen så hører jeg jo også under her med den ene af mine dreng :D

 

Jeg har lige købt en dejlig Cocker Spaniel, han er rød/hvid :D

 

9 uger gammel, så jeg starter den 23 feb. på hvaleholdet med lille Eddie.

 

Han er bare dejlig, og uden stamtavle, købt privat... :D

 

2390_Eddie_034_1.jpg

 

Her er han så...

 

Hilsen Annette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tør også godt fortælle lidt om os :-)

 

Mollie: brun/hvid Engelsk Springer-tæve født 18/12-03.

Hun er ubestridt mit smertesbarn... Hun har nogle problemer i form af stress (kører i et meget højt gear) og har været meget hund/hund-aggressiv på grund af smerter.

Ikke en hund, der skulle have været ude hos førstegangshundeejere og hun er således også årsagen til min store interesse for årsager til angst og aggressiv opførsel samt hundesprog generelt.

Jeg har ved hjælp af en kiropraktor/adfærdsbehandler fået hende rettet så meget op, at jeg kan tage hende med i en hundeskov uden problemer, men vi har stadig nogle problemer, når vi går tur i snor og møder andre; enten løse eller i snor.

Hendes/vores historie kan der læses mere om på min hjemmeside, hvis nogen har lyst.

 

Rosie: sort/hvid Engelsk Springer-tæve født 2/2-05.

"Lille" Rosie er min baby; hun er en super hund, der har et sikkert hundesprog i den forsigtige ende. Hun er helt fantastisk sammen med forsigtige eller bange hunde.

Hun er desværre allergiker, da hun ellers skulle have dannet grundlag for min fremtidige avl.

Hun er meget racetypisk i både udseendet og sind.

 

Begge tøser går schweissspor og almindelige lydighed, men på grund af deres "mor"'s dårlige konkurrencenerver er det kun på "hyggeplan".

 

Mig: hunkøn født i 1979.

Jeg har en fortid med heste og kom lidt tilfældigt ind i hundeverdenen. Vi (min bedre halvdel og jeg) ville gerne have en hund på hyggebasis/familiehund, hvor vi kunne komme lidt ud sammen og ved en tilfældighed havde en af mine daværende kollegaer netop et kuld liggende. Vi blev introduceret til hendes voksne hunde og fik en god forklaring på hvad vi kunne forvente af racen og så lagde vi billet ind på Molsen.

Jeg var helt overbevist om, at jeg var hestepige med en hundeinteresse... Min bedre halvdel har senere tilstået, at han udemærket vidste hvor "hunderiet" ville ende... Det kunne han da godt lige have fortalt mig *GG*

Jeg nyder at arbejde med hundene (selv Mollie *GG*) og jeg elsker at udstille, men har pt. desværre ikke nogen udstillingshund på grund af Rosie's allergi. Jeg har en avlerdrøm (har fået kennelmærke, men er ikke helt sikker på om jeg nogensinde kommer til at avle med alle mine krav *GG*)og jeg træner andre hunde med deres mennesker i helt-nede-på-jorden-familiehundetræning gennem Dyreoasen. Min store kæphest er hundeadfærd, rangorden i flokken og sundhed gennem fornuftig avl herunder også bibeholdelse af racernes ophav, hvilket ikke altid har jeg gjort mig helt populær i specialklubben (den region jeg tilhører).

 

Vi overvejer pt. et raceskift indenfor spaniels fra springeren til cockeren, da vi gerne vil have en mindre hund størrelsesmæssigt, men helst ikke vil væk fra spaniels og fordi vi ikke føler, at der er ret mange sygdomsfrie linier med det temperament vi ønsker i springeren. Jeg er derfor gået lidt i gang med at kigge cocker-kenneler herhjemme til at starte med.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Gæst mk101

Som nyankommen bør jeg vel også lige smide et par ord ind om mig og min hund. For p.t. er der kun en enkelt. Hvilket dog ændrer sig i løbet af (forhåbentlig) ganske kort tid.

 

Købte min springerhvalp i 2000. Hun er siden hen blevet til en efterhånden halvgammel hund, der har prøvet lidt af hvert. Jeg har trænet LP i DKK, går til prøver i Spaniel Klubben, træner spor og planlægger at gå til prøve med hende i Sverige.

 

Vi udstiller både i Danmark under både specialklub og DKK, ligesom vi også gerne tager til udlandet. Derudover går jeg med hende på jagt. Så er hun selvfølgelig også en sofahund, selvom hun ikke må komme i møblerne. Det tæller ikke som at sidde i et møbel, hvis man sidder ovenpå menneske, der sidder på møbel...

 

Det er bestemt planen, at lille ny vuf skal udsættes for det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne være jeg også skulle tage og præsentere os :blink:

 

Jeg er ejer af den dejlige hyperaktive cocker spaniel Dumle. Født den 18/03-07

 

[ATTACH]780[/ATTACH]

 

Han er en kærlig hund der elsker alt og alle.

Indtil videre har vi kæmpet en del med hans aktivitetsniveau og hans stressniveau.

Vi har gået til almindelig lydighedstræning med ham, men er nu stoppet da vi overvejer at noget jagt og agility træning vil være bedre for ham da jagtinstinktet er meget fremtrædende ved ham.

 

[ATTACH]781[/ATTACH]

 

Derudover er han en utrolig glad hund der overivrig viser sin glæde for enhver, ikke alle kan lide det, men Dumle er overbevist om at alle må elske ham om det så er mennesker, hunde eller katte :lol:

 

Mig selv: Jeg er 19år gammel og ved at tage en hf. Har et år tilbage efter sommerferien. Efter hf håber jeg på at få en læreplads som veterinærsygeplejerske så jeg kan komme ud blandt en masse dyr :-P

Interessen for hunde har jeg haft siden jeg var 6år hvor jeg startede som hundelufter for naboens godmodige golden.

Nogle år efter var jeg hundelufter for samtlige hunde i hjembyen, og da jeg blev 12 begyndte jeg at studere (læse bøger/ se programmer) hundeadfærd og hundesprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst am.kjaer

Ih en billedtråd til vidunderne :-D

 

Her må vi være med selv om vi vidst engang i tidernes morgen har præsenteret os selv :-)

 

Her en hun så Tiah-dyret..

 

tiah2.jpg

 

tiah1.jpg

 

Aiah: Er min blandingshund, en dalmatiner/labrador paa naesten 4 aar, hun bliver primaert traenet i forskellig slags lydighed.

 

Tiah: er prinsessen ovenover, hun bliver brugt til jagtrelateret traening, samt bliver udstillet og venter netop nu sit foerste kuld hvalpe.

 

Mig selv: Jeg er 23, og er for 6 mdr siden kommet hjem fra Athen hvor jeg og hundene har boet i 1 år. Jeg er uddannet hundetraener og om 3 uger begynder jeg som veterinaersygeplejerske elev :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...