Hop til indhold

Hvad gør I ved "sure" ører?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Vinnie har fået et øre der driller. Jeg har renset det meget omhyggeligt, men det er stadig lidt rødt og irriteret, og hun ryster meget på hovedet.

 

Bliver det ved, tager vi naturligvis til dyrlægen, men jeg ville lige høre om andre evt. ligger inde med nogle gode husråd til sure ører?

 

Jeg bruger Meku Øre-rens med Isopropyl - findes der evt. noget bedre?

 

PS: Når jeg klør hende bag øret siger hun noget, vi har oversat som: "Dumme mor - aaaaaaaah! - dumme mor - aaaaaaaah!" Det lyder herresjovt :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oscar døjer ofte med ørene, jeg bruger Epiotic ørerens, og er heldig at det som regel kan holde det nede. Ellers plejer jeg (hos min gamle dyrlæge) at hente surulan øredråber, og ofte at få en ekstra som jeg har stående hvis nu han får dårlige ører igen. Jeg kan tydelig lugte hvis det er tid til 10 dages drypning :)

 

Men jeg har desværre ikke andre husråd, end at kontakte dyrlægen. Der findes jo mange øredråber, jeg har selv valgt at få surulan, da det er effektivt mod gærsvampe som Oscar har haft hver gang han har haft dårlige ører. Det tager også mider. Ellers er der fucicort (tror jeg nok det hedder), det tager ikke svampe, men mider. Og jeg har så også fået noget andet, som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hed (stor hjælp :mrgreen:) Jeg stoppede med at bruge det, for han fik hurtigt dårlige ører igen efter vi havde brugt det og der var en hulens masse bivirkninger ved det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Laika døjer ofte med ørene, som er en følgesygdom af at have hængeører,

og når hun døjer med ørene kommer der meget flåd og materier som genere hende meget,

og som er meget ildelugtende, jeg bemærker det ved at hun ryster på hovedet og vil gerne klø ørene,

jeg får øredråber Aurizon Vet hos min ( dokter alt for dyr ) som er rigtigt god og holder hendes øre fine meget længe

Jeg vil anbefale at du går til dokter dyr og får set hundens øre efter da der er mange former for øreflåd,

og det kan kræve forskellige behandlinger og medicinering,

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vovser og deres ører her i det fugtige vejr...

 

For tiden behandler vi Bosleys ene øre med Otomax også pga. svamp. Dyrlægen siger at det tit er et tilbagevendende problem, men anbefalede at rense ører ca. 1 gang ugentligt med Epi-otic for at forebygge.

 

Bosleys symptomer inden var også meget rysten på hovedet og lidt ømhed når vi kælede ham bag øret.

 

Så mon ikke du må punge ud til den dyre læge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Alto døjer også med ørene - og vi har fået 3-5 forskellige dråber og ørerens hos dyrlægen, men det der virker allerbedst er 3 del lunken vand og 1 del husholdningseddike - dyp en vatrondel i vandet og vrid det meste ud - og så ellers vask øret.

 

Det var et råd vi fik af en af dyrlægerne der har set på ham og fortalte at svampesporene ikke kan lide det der sure eddike.

 

Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vovser og deres ører her i det fugtige vejr...

 

For tiden behandler vi Bosleys ene øre med Otomax også pga. svamp. Dyrlægen siger at det tit er et tilbagevendende problem, men anbefalede at rense ører ca. 1 gang ugentligt med Epi-otic for at forebygge.

 

Bosleys symptomer inden var også meget rysten på hovedet og lidt ømhed når vi kælede ham bag øret.

 

Så mon ikke du må punge ud til den dyre læge...

 

Ja det var otomax vi fik tidligere, som jeg så gik fra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var otomax vi fik tidligere, som jeg så gik fra...

 

Hmm ja vi må jo se om det så også vender tilbage hos Bosley efter kort tid. Men det håber vi ikke. Det er ihvertfald blevet meget bedre og vi mangler bare at dryppe et par dage. Men ellers må jeg jo høre om vi også kan få surulan i stedet...

 

Men hold da op hvor er det svært at få en aktiv, stor, ung hund til at være stille så man kan dryppe øre på den :shock:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm ja vi må jo se om det så også vender tilbage hos Bosley efter kort tid. Men det håber vi ikke. Det er ihvertfald blevet meget bedre og vi mangler bare at dryppe et par dage. Men ellers må jeg jo høre om vi også kan få surulan i stedet...

 

Men hold da op hvor er det svært at få en aktiv, stor, ung hund til at være stille så man kan dryppe øre på den :shock:.

 

Det kom i hvert fald hurtigt tilbage ved Oscar, og jeg fandt jo så også ud af at der er flere bivirkninger ved det end ved surulan, hvilket også hjalp på min beslutning :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alto døjer også med ørene - og vi har fået 3-5 forskellige dråber og ørerens hos dyrlægen, men det der virker allerbedst er 3 del lunken vand og 1 del husholdningseddike - dyp en vatrondel i vandet og vrid det meste ud - og så ellers vask øret.

 

Det var et råd vi fik af en af dyrlægerne der har set på ham og fortalte at svampesporene ikke kan lide det der sure eddike.

 

Held og lykke.

 

Det var også det råd vi fik, Dumle har dog aldrig haft noget med ørene, men som forebyggende fik vi det råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alto døjer også med ørene - og vi har fået 3-5 forskellige dråber og ørerens hos dyrlægen, men det der virker allerbedst er 3 del lunken vand og 1 del husholdningseddike - dyp en vatrondel i vandet og vrid det meste ud - og så ellers vask øret.

 

Det var et råd vi fik af en af dyrlægerne der har set på ham og fortalte at svampesporene ikke kan lide det der sure eddike.

 

Held og lykke.

 

Det må vi prøve. Kan være det kan holde det nede indtil efter Nytår hvor vi kan komme til dyrlægen :)

 

Tak til alle for de gode svar! Også Aslan - skal prøve at huske det :lol:

 

Vinnie forsvinder som dug for solen hver gang jeg tager flasken med øredråberne frem. Så må jeg enten hente hende på juniors værelse ovenpå, eller ude i haven hvor hun forsøger at grave sig under hegnet ind til naboen - stakkels Vinnie! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...