Hop til indhold

ObTrack dækken


Hailey
 Share

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg brugte back-on-track til min.

Det anvendes i stor stil indenfor hestesport, og særligt af professionelle med særdeles gode resultater ved mange ting der kan bedres af et bedre blodgennemstrømning.

 

Dyrt, men godt.

Det er lige det jeg tænkte på, da han godt kan blive lidt mavesur efter moderat aktivitet. Prisen er ikke vigtig, jeg er kun interesseret i det bedste til ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har også gode erfaringer med back on track til heste. Man siger det kræver "tilvænning", altså kroppen skal vænnes til at blive udsat for varmen, men ved ikke om det er mere relevant for heste (bandager/dækkener) end hunde? Det ville nok passe godt med at han havde det på en halv til hel time efter træning/motion til at starte med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slet ikke set nogen af dem "live". Men jeg tror at jeg til Luna ville vælge enten Back on Track eller Skrylle.. Men jeg aner det ikke helt.. Jeg tror jeg vil skrive en mail til dem, og høre, hvilket et, der er bedst til Luna's problemer:-)

 

Hehe, jeg sparer skam allerede på ting til mig selv:mrgreen: Men jeg burde stige i løn, så mon ikke, der er til et dækken om en måneds tid:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to stk Obtrack Skrylle - str. 9 til Kimmi som er en "normal" str. border tæve (ca. 50 cm høj og 16 - 17 kg.) og str. 7 til Splinten som er en lillebitte border tæve på 50 cm og 12 kg... De sidder perfekt og holder til al aktivitet. De er ikke supervarme, men holder på kropsvarme, er vindtætte og vandafvisende og så leder de fugt væk fra kroppen.

 

Jeg er vildt glad for dem! Har prøvet mange dækkener til hundene, men de her er de eneste, der bliver siddende. Kender kun til Back on Track til heste, og her er de fine. Men til hunde bryder jeg mig ikke om pasformen på dækkenet.

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to stk Obtrack Skrylle - str. 9 til Kimmi som er en "normal" str. border tæve (ca. 50 cm høj og 16 - 17 kg.) og str. 7 til Splinten som er en lillebitte border tæve på 50 cm og 12 kg... De sidder perfekt og holder til al aktivitet. De er ikke supervarme, men holder på kropsvarme, er vindtætte og vandafvisende og så leder de fugt væk fra kroppen.

 

Jeg er vildt glad for dem! Har prøvet mange dækkener til hundene, men de her er de eneste, der bliver siddende. Kender kun til Back on Track til heste, og her er de fine. Men til hunde bryder jeg mig ikke om pasformen på dækkenet.

 

-Trine

Tak for detaljerne :mrgreen: Hailey er en maskulin hanhund på 53 cm og 23 kg, så hvad størrelse vil du tro at han skal have?

Jeg synes også at Skrylle ser ud til at sidde bedst (tættere på HELE kroppen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt har jeg gode erfaringer med back-on-track.

 

Jeg mener så også at der er store forskelle på hvad de 2 forskellige mærker er lavet af, hvad de indeholder, og hvor godt de virker.

 

På mig virker OBtrack lidt som et rip-off af back-on-track, men det er så bare min mening :mrgreen:

 

Dækkenet vil jeg anbefale at købe en anelse længere end hunden er lang. Prøv det på hunden før køb! ;) Årsagen er simpel: Hvis hunden skal skide, skal der lidt plads til.

 

For min gamle hunds vedkommende, blev "halehullet" i dækkenet ikke brugt, da jeg fandt det uhensigtsmæssigt, men det betød ikke noget, da dækkenet løftede sig, hvis hunden løftede hale og kummede ryg.

Eneste ændring der blev lavet, var at jeg erstattede benløkkerne med et par bukseelastikker for nemhed skyld, og jeg kan da fortælle at han endda har været med på jagt med dækeknet på. Det gav godt nok et helvedes svineri ved vandapport i en mudderdam, men back-on-track dækkenet giver varme ikraft af det lerpulver den er vævet sammen med, ikek ikraft af fyldmateriale, så et vådt dækken betød nul og en skid for egenskaberne af dækkenet.

 

 

Her er "skønheden":

HPIM0480.jpg

 

Dækkenet han har på hér er liiige til den lille side, blev derfor udskiftet efter et stykke tid.

 

Har skrevet en artikel om dækkenet og gigthunde, med al min skepsis da jeg begyndte med det, som er at finde hér om nogen skulle være interesseret. Men det kræver vist login for at kunne læse den.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for detaljerne :mrgreen: Hailey er en maskulin hanhund på 53 cm og 23 kg, så hvad størrelse vil du tro at han skal have?

Jeg synes også at Skrylle ser ud til at sidde bedst (tættere på HELE kroppen)

 

Hailey er ikke en af borderne vel? 11 vil jeg umiddelbart tro - det bliver 4 cm længere end Kimmis, men også "dybere", altså det går længere ned af siden ;o)

 

Jeg har valgt Skrylle pga. materialet - ikke så meget pga. varmen, for de er ikke descideret varme, men det har mine heller ikke brug for. Hvis det er pga. hans gigt, kan det godt være, at Back on Track er bedre - pga. det varmeaktive indhold - som sagt kender jeg kun disse til heste, men har prøvet dækkenet på Kimmi og det sidder slet ikke til på samme måde som Skrylle.

 

Du bor i Jylland ikke? Hende, der distribuerer dem i Danmark bor lige uden for Århus...

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Hailey er ikke en af borderne vel? 11 vil jeg umiddelbart tro - det bliver 4 cm længere end Kimmis, men også "dybere", altså det går længere ned af siden ;o)

 

Jeg har valgt Skrylle pga. materialet - ikke så meget pga. varmen, for de er ikke descideret varme, men det har mine heller ikke brug for. Hvis det er pga. hans gigt, kan det godt være, at Back on Track er bedre - pga. det varmeaktive indhold - som sagt kender jeg kun disse til heste, men har prøvet dækkenet på Kimmi og det sidder slet ikke til på samme måde som Skrylle.

 

Du bor i Jylland ikke? Hende, der distribuerer dem i Danmark bor lige uden for Århus...

 

-Trine

Hailey er min ældste border (ham i min signatur)

Jeg blir nok nødt til at køre en tur til århus for at prøve de forskellige typer. Ud fra billederne virker Skrylle til at sidde bedst - de andre virker lidt flagrende ved bagkroppen, hvis du forstår hvad jeg mener. Da det er begyndende slidgigt i lænden, så mener jeg at det er bedre at dækkenet ligger tæt på bagkroppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hailey er min ældste border (ham i min signatur)

Jeg blir nok nødt til at køre en tur til århus for at prøve de forskellige typer. Ud fra billederne virker Skrylle til at sidde bedst - de andre virker lidt flagrende ved bagkroppen, hvis du forstår hvad jeg mener. Da det er begyndende slidgigt i lænden, så mener jeg at det er bedre at dækkenet ligger tæt på bagkroppen.

 

 

De sidder nemlig til omkring lårene - også under aktivitet! Men det er jo så også kun det, jeg har prøvet ;o)

 

Sig endelig til, hvis du kommer til Århus - tøserne og jeg går gerne tur ;o)

 

-Trine

 

Tog lige et billede af Kimmi med overtøj ;o) De har lige bevist, at jeg ikke kan sy - derfor er hun klippet ud ;o) Syede et hul i deres fatboy i forgårs - det holdt to dage, så nu er der krøyer kugler overalt.... Kimmi og Splint kræver sne nu!

Redigeret af Splinten, mor og mig
nu med billede
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nu sker der måske noget :-D

 

Jeg har taget tidligt fri på fredag, så jeg kører til Sabro allerede om formiddagen for at prøve dækkener :klap2: Jeg skal dog ikke have nogen med hjem.

 

"Min" dyrehandel har nemlig mulighed for at skaffe dem til mig til en lidt anderledes pris :mrgreen:

 

Jeg skal bare ned for at finde ud af hvilken type og størrelse jeg skal have. Det bliver sandsynligvis BackOnTrack til Hailey & Huckie (pga deres alder), Hero får nok et Skrylle, og Hogan er jeg lidt i tvivl om....Han er disponeret for tidlig gigt i skulderen, pga operationen da han var 1 år, så måske skal han også have et BackOnTrack :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt et back on track til Luna.. Vi fik det hjem forrige mandag og hun har brugt det dagligt siden da.

 

Jeg snakkede med Kirsten, der sælger dem, inden jeg bestilte og hun mente, at med Luna's skavanker, skal Luna bruge det indenfor. Før og efter gåture og til/fra svømning, når hun sidder i bilen.

 

Jeg har så ikke rigtig mulighed for at lade hende have det på før morgenturen og eftermiddagsturen, da disse ture bliver foretaget straks vi hhv står op og jeg kommer hjem fra job. Men hun får det så på, når vi kommer hjem fra morgentur og har det på til jeg skal gå - ca 1 time. Og så får hun det på efter eftermiddagstur og aftensmad.

 

Hun vil ikke besørge med det på. Halehullet passer ikke helt, så det bruger vi ikke.. Og Luna har lige en anelse for høj haleføring til dækkenet, når vi er ude.

 

Men I kan se det på her:

 

060109_0145.jpg

 

(Hun er lidt beskidt på bagbenet, men billedet er taget lige efter en gåtur :oops::lol:)

 

Jeg synes hun virker mere "sprælsk" når det kommer af. Hun ligger fint og slapper af, når hun har det på:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt et back on track til Luna.. Vi fik det hjem forrige mandag og hun har brugt det dagligt siden da.

 

Jeg snakkede med Kirsten, der sælger dem, inden jeg bestilte og hun mente, at med Luna's skavanker, skal Luna bruge det indenfor. Før og efter gåture og til/fra svømning, når hun sidder i bilen.

 

Jeg har så ikke rigtig mulighed for at lade hende have det på før morgenturen og eftermiddagsturen, da disse ture bliver foretaget straks vi hhv står op og jeg kommer hjem fra job. Men hun får det så på, når vi kommer hjem fra morgentur og har det på til jeg skal gå - ca 1 time. Og så får hun det på efter eftermiddagstur og aftensmad.

 

Hun vil ikke besørge med det på. Halehullet passer ikke helt, så det bruger vi ikke.. Og Luna har lige en anelse for høj haleføring til dækkenet, når vi er ude.

 

Men I kan se det på her:

 

060109_0145.jpg

 

(Hun er lidt beskidt på bagbenet, men billedet er taget lige efter en gåtur :oops::lol:)

 

Jeg synes hun virker mere "sprælsk" når det kommer af. Hun ligger fint og slapper af, når hun har det på:-)

Det er ikke min umiddelbar plan at mine hunde skal gå med det indendørs, de har så heller ikke så mange skavanker som Luna (DET ER IKKE MENT NEGATIVT!) De 2 ældste er kun pga aldersbetingede "skavanker"

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke min umiddelbar plan at mine hunde skal gå med det indendørs, de har så heller ikke så mange skavanker som Luna (DET ER IKKE MENT NEGATIVT!) De 2 ældste er kun pga aldersbetingede "skavanker"

 

Det ved jeg godt, det ikke er;-) og det bliver heller ikke læst negativt:-);-)

 

Min plan var nu også at give hende det på, på morgenturen, men hvis hun ikke vil besørge med det på, så har vi jo et lille problem:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg synes hun virker mere "sprælsk" når det kommer af. Hun ligger fint og slapper af, når hun har det på:-)

Hvordan opfatter du dette? Er det så mere "sprælsk", fordi hun nyder at få det af, eller fordi hun tilsyneladende har det lidt bedre i kroppen?

 

Jeg har en veninde, som overvejer at købe sådan en dækken. Hendes hund har gigt. Men hun kan ikke rigtig finde ud af med sig selv, om det er værd at købe eller ej, så man må jo lige forhøre sig hos dem, der bruger det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan opfatter du dette? Er det så mere "sprælsk", fordi hun nyder at få det af, eller fordi hun tilsyneladende har det lidt bedre i kroppen?

 

Jeg har en veninde, som overvejer at købe sådan en dækken. Hendes hund har gigt. Men hun kan ikke rigtig finde ud af med sig selv, om det er værd at købe eller ej, så man må jo lige forhøre sig hos dem, der bruger det. :-)

 

Altså jeg vil mene at det er fordi hun får det bedre i kroppen. Men jeg aner det ikke:oops: Hun har ingen indvendinger, når hun skal have det på

 

Jeg skal til massør i morgen, og jeg er lidt spændt på om hun kan mærke forskel. De skriver at der kan gå 3-4 uger før der er kommer en reaktion, men jeg skal gerne opdatere efter massørbesøget i morgen:-) Det er dog kun 1 uges tid, vi har brugt den..

 

Dernæst så synes jeg at Luna i dag har svinget det højre bagben lidt mere end hun plejer. Og humpet lidt på venstre forben.

 

Men igen, jeg er ikk 100%... synes det er svært.. Og jeg kom til at tænke på om evt skavanker vil blive værre for at blive bedre, i starten..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Altså jeg vil mene at det er fordi hun får det bedre i kroppen. Men jeg aner det ikke:oops: Hun har ingen indvendinger, når hun skal have det på

 

Jeg skal til massør i morgen, og jeg er lidt spændt på om hun kan mærke forskel. De skriver at der kan gå 3-4 uger før der er kommer en reaktion, men jeg skal gerne opdatere efter massørbesøget i morgen:-) Det er dog kun 1 uges tid, vi har brugt den..

 

Dernæst så synes jeg at Luna i dag har svinget det højre bagben lidt mere end hun plejer. Og humpet lidt på venstre forben.

 

Men igen, jeg er ikk 100%... synes det er svært.. Og jeg kom til at tænke på om evt skavanker vil blive værre for at blive bedre, i starten..

Ja du må meget gerne komme med opdateringer. :5up:

 

Nu ved jeg ikke helt hvad dette dækken gør, men et eller andet gør det jo ved musklerne, så mon ikke det er fordi kroppen lige skal vende sig til forandringen, før det bliver bedre?

Er det ikke også noget med at der er en tilvænningspriode, for ellers ville det være for hårdt for kroppen.... eller noget i den stil :mrgreen:

 

Men men men det skal jo også være skidt, før det kan blive godt, er der nogen der siger :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du må meget gerne komme med opdateringer. :5up:

 

Nu ved jeg ikke helt hvad dette dækken gør, men et eller andet gør det jo ved musklerne, så mon ikke det er fordi kroppen lige skal vende sig til forandringen, før det bliver bedre?

Er det ikke også noget med at der er en tilvænningspriode, for ellers ville det være for hårdt for kroppen.... eller noget i den stil :mrgreen:

 

Men men men det skal jo også være skidt, før det kan blive godt, er der nogen der siger :blink:

 

Jo der er tilvænningsperiode. De første 3-4 dage skulle hun max have det på i 4 timer og derefter 8 eller flere. Jeg tror vi ligger på en 4-5 stykker.

 

I dag har det været mere, for jeg er hjemme syg, så der har hun haft edet på det meste af dagen. Og har da lige kunne spise med det på:cool::lol:

 

Jeg skal nok give en update i morgen, om massøren kan mærke forskel allerede..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jo der er tilvænningsperiode. De første 3-4 dage skulle hun max have det på i 4 timer og derefter 8 eller flere. Jeg tror vi ligger på en 4-5 stykker.

 

I dag har det været mere, for jeg er hjemme syg, så der har hun haft edet på det meste af dagen. Og har da lige kunne spise med det på:cool::lol:

 

Jeg skal nok give en update i morgen, om massøren kan mærke forskel allerede..

Hvis hun ligefrem spiser med det på, så kan hun ikke være synderligt mærket af at rende rundt med sådan et dækken på. Det er da et positivt tegn. :-D

 

Jeg glæder mig til at høre om massør turen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...