Hop til indhold

Korsbåndslæsion


Gæst Tove
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har en berner der har fået en korsbåndslæsion på det venstre bagben. Hun er 6½ år. Er der nogen der erfaringer med behandlingsmetoder udover operation, alternativ medicin eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender en Berner der i 1½ år levede med et sprunget korsbånd i det ene bagben og et halvt sprunget i det andet bagben. Denne hund fik smertestillende efter behov.

 

Men jeg vil til enhver tid anbefale dig at få den opereret hvis dyrlægen mener der kan komme et godt resultat ud af det. Da jeg mener det ikke er fair over for hunden at skulle leve på smertestillende med så alvorlig en skade.

Hvis korsbåndet er revet over tror jeg ikke der findes alternative metoder - kun som smertebehandling - ikke sammenlapning.

 

Men nu har det selvfølgelig også noget at sige hvor "smadret" benet er. Desværre har du en race der er meget disponibel over for denne type skader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Tak for dit svar, det er ikke revet helt over kun skadet. Dyrlægen mente at vi skulle se tiden an 1 måneds tid.

Jeg fornemmer ikke at hun har smerter,- men det er jo ikke altid nemt at vide.

 

Rigtig meget held og lykke med det. Håber du kan holde hende nok i ro, så der ikke sker yderligere skade :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...