Hop til indhold

Mærkelig opførsel


Gæst Dipy
 Share

Recommended Posts

I dag var jeg en tur inde midt i Næstved uden hund, men det gav mig jo bare mere tid til at kigge på de hunde jeg mødte.

 

På lang afstand ligger jeg mærke til en labrador som kommer i snor ved siden af en mand. Hunden går pænt ved siden af manden i kort løs line. Så ser jeg han rykker hårdt i hunden som stadig går pænt ved siden af ham :shock:. Jeg tænker først nej du så nok forkert. Men det gentager sig da han er lige ud for mig. Hunden hverken trak, snusede eller lavede anden "forbrydelse". Hunden var i kvæler og lettede forbenene fra jorden når han rykkede i den.

 

Jeg vendte mig om og kiggede på deres videre færd gennem gågaden og flere gange rykkede han igen pludselig i den stakkels hund. Hvorfor pokker behandler man sin hund sådan:?::shock::shock::shock:

 

Jeg ved jo godt at i ikke kan svare på det, men blev bare vildt irriteret. Ligenu også lidt over at jeg ikke påtalte det, men kun kiggede :stupid:. Øv

Link til indlæg
Del på andre sites

Muligheden for at de trænede "du skal slet ikke ænse andet end fortorvet" ligger der. Det vil sige ved den mindste bevægelse irettesætter du din hund.

 

Ej sagt at dette er den rette eller forkerte måde.

 

 

 

Men jeg kan godt følge din tanke gang. Nogen gange syntes jeg også at der er nogle mennesker der gør nogle underlige ting, men hvem er jeg, som har ret til at irrettesætte nogle mennesker som jo mener de gør det der er bedst for deres hund, og ville de højest sandsynligt ikke bare sige "rend mig fister"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg kan godt følge din tanke gang. Nogen gange syntes jeg også at der er nogle mennesker der gør nogle underlige ting, men hvem er jeg, som har ret til at irrettesætte nogle mennesker som jo mener de gør det der er bedst for deres hund, og ville de højest sandsynligt ikke bare sige "rend mig fister"?

 

Det kan da godt være at de ville sige "rend mig fister":lol:, men jeg ville nu heller ikke fare frem med bål og brand, nej jeg ville da bare spørge hvorfor han vælger at trække i sin hund med jævne mellemrum.

 

For mig så det jo netop ikke ud til at der var noget i hundens adfærd der udløste de hårde ryk i linen, så derfor gik jeg ikke ud fra at det var i træningsøjemed. Men gør mig endelig klogere, så jeg kan lade værre med at overfalde den stakkels mand hvis jeg møder ham igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da godt være at de ville sige "rend mig fister":lol:, men jeg ville nu heller ikke fare frem med bål og brand, nej jeg ville da bare spørge hvorfor han vælger at trække i sin hund med jævne mellemrum.

 

For mig så det jo netop ikke ud til at der var noget i hundens adfærd der udløste de hårde ryk i linen, så derfor gik jeg ikke ud fra at det var i træningsøjemed. Men gør mig endelig klogere, så jeg kan lade værre med at overfalde den stakkels mand hvis jeg møder ham igen ;-)

 

 

Jeg skal ikke forhindre dig i at overfalde gamle mennesker (dog syntes jeg det er lettere perverst :-P nå,spøg til side)

 

 

Jeg kom bare med et eksempel på HVAD grunden kunne være.

 

 

Måske manden havde ticks? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke forhindre dig i at overfalde gamle mennesker (dog syntes jeg det er lettere perverst :-P nå,spøg til side)

 

 

Jeg kom bare med et eksempel på HVAD grunden kunne være.

 

 

Måske manden havde ticks? :confused:

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Overfalde gamle mennesker - Hvad anser du mig for :shock::blink:. Iøvrigt var han ikke gammel, vel mellem 35 og 45, jeg må indrømme at jeg ikke fik set nærmere på ham, fordi jeg spekulerede på om det var noget hunden gjorde der udløste de ryk. Altså præcis som du foreslog, men jeg kunne ikke se hvad det skulle være.

 

Ticks, tja eller dårlig balance - men ville man så vælge at gå med sin søde hund i kvæler:?: Så kunne jeg da ihvertfald godt tænke på andre muligheder der ikke var så generende for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Overfalde gamle mennesker - Hvad anser du mig for :shock::blink:. Iøvrigt var han ikke gammel, vel mellem 35 og 45, jeg må indrømme at jeg ikke fik set nærmere på ham, fordi jeg spekulerede på om det var noget hunden gjorde der udløste de ryk. Altså præcis som du foreslog, men jeg kunne ikke se hvad det skulle være.

 

Ticks, tja eller dårlig balance - men ville man så vælge at gå med sin søde hund i kvæler:?: Så kunne jeg da ihvertfald godt tænke på andre muligheder der ikke var så generende for hunden.

 

 

 

Man kan jo ikke vide om manden evt kun havde to hamstre oppe i hovedet og havde derfor ikke tænkt så langt :hmm:

 

 

Bare sig til når du syntes jeg er langt nok ud :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo ikke vide om manden evt kun havde to hamstre oppe i hovedet og havde derfor ikke tænkt så langt :hmm:

 

 

Bare sig til når du syntes jeg er langt nok ud :mrgreen:

 

Det var jo lige det jeg havde brug for af startreplik til næste gang jeg møder hund og ejer: "Sig mig har du kun to hamstre i hovedet siden du rykker sådan i din hund"? :mrgreen: Men det kan godt være jeg skal tage min bodyguard med så....ellers :syg:

 

Er vi langt nok ude nu :mrgreen::klap2::klovn::?::?::?::?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Tænk jer nu godt om, det er logik for perlehøns hvad manden lavede ikke :rolleyes:

 

Han var da ved at lære den at gå på to ben ikke, hvorfor skulle han ellers løfte hundens forben fra fortovet,

og det er altså synd at nedvurdere hamsteren den har mere hjerne end manden har,

skulle det forekomme han havde to hamstre i øverste etage havde han behandlet hunden ordentlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...